Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

virtual píše:BTW může být problém, kdybych nastavil BEC v regulátoru na 6V (napájení přijímače) a ext. BEC třeba na 7,2V (napájení serva)?

EDIT: Přišel mi ten BEC a v návodu je psáno, že by servokonektor měl být do 5 A...


V diskuzích na internetu se názory ohledne zatizeni servokonektoru poněkud lisi, uvedl jsem konzervativni odhad.

Ohledne tech becu nevidim problem, hlavne oddelit to napajeni, aby nebyly cmoudy. :-p
Obrázek
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

virtual píše:No, BEC už mám doma, v návodu u serva bylo psáno 7,4V, takže pro jistotu bych to na čerstvě nabitou lipolku nedával (i když se 7,4V používá pro označení 2S lipo, v návodu ale přímo "2S lipo capable" nebylo), a hlavně mi to umožní použít 3S pohon, prože jsem použil nově 32p oz. kola s pomalejším poměrem.

Jo, 3S je důvod, jinak: http://sanwa-denshi.com/rc/car/servo/ers-962.html
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

MikeP píše:...uvedl jsem konzervativni odhad...

Jasně, jen jsem citoval, co bylo v návodu. Popravdě ani ty 3 A ve mě nebudí důvěru - když si představím ten plíšek nacvknutej kleštěma na pár "vlásků" drátu.

eos píše:Jo, 3S je důvod, jinak:

Jestli není nějaká novější revize (i web mi připadá novější), protože v krabičce to fakt přímo uvedený nebylo. Zato tam bylo, že přes nápis waterproof, je odolné jen proti stříkající vodě, nikoliv proti ponoření (to je tuším až IPX 5 nebo 6).
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Peter BT
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 07.02.2015 21:31

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

pera2008 píše:Mam otasku. som napojil HK on/off switch 2A do recievera. Z toho switcha ide do svetelnej rampy. Problem je, ze rampa svieti akokeby isla na 50%. Co je zle?
Dakujem


nepíśeš, akú rampu máš.... na aké napájanie... z prijímaća ti lezie len okolo 5V.... a rampu môžeš mať na 2Lipol...

ja som z tohto dôvodu dal napájanie rampy priamo z dvojčlánku a z prijímaća beriem len ovládanie spínaća..... no moźno som sa zle vyjadril, tak druhý pokus.... mám spínače, ktoré sa pichnú do prijímača ale spínajú iné externé napájanie... a rampa svieti ako má....
Uživatelský avatar
pera2008
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 05.02.2015 10:24
Bydliště: Slovensko

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

rampa je na 6V. mam uz aj BEC, cize to nejak dam dokopy asi. dik
Mex Hilux truggy,Mex Hilux doublecab canopy,Toyota Landcruiser`63 FJ45 pick up,HM Crawler,BJ70 trial - Vaterra Ascender,FJ45 flatbed,Jeep Grand wagoneer,1981 Tamyia hilux 4x4,Traxxas XO-1
Uživatelský avatar
SkopekM
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 14.09.2017 10:25
Bydliště: Českobudějovicko

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Využiju tohoto topicu a zeptám se na názor k tomuto schématu zapojení

Obrázek
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 # 3× Traxxas Stampede VXL TQi TSM # Tamiya Ford F-150 Ranger Blackfoot (58058)
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Co konkretne tim chces docilit ?
Ten prepinac je na co, to pak budes napajet prijimac ze dvou zdroju ? To bych nedělal, něco by se mohlo ugrilovat.
Pokud ten prepinac bude stale takto - jedina pro me pouzitelna varianta.
Otazkou je jestli přes ten bec projde (-) sice by mělo, ale ne vždy, jak uz tady někdo avizoval. V tomto pripade nez to propojovat u baterek, bych cerny propojil do T mezi servem, becem a prijimacem a odpojen by byl jen cerveny u prijimace.
Pokud mas HV servo, pak není potřeba ani externi bec...(na obr modry)

Ale jak rikam, nevim tve plany a ucel zapojeni...
Obrázek
Uživatelský avatar
SkopekM
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 14.09.2017 10:25
Bydliště: Českobudějovicko

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Ahoj, dík za reakci. Přepínač je pouze jako záloha pro případ, když se vybije pomocná baterka. HV servo nemám, pouze do 6 V (Absima ACS1622SG, http://www.absima.com/de/produkte/compe ... servo.html). To propojení minus pólů u baterek jsem uvažoval proto, abych měl všude jednu společnou "nulu".
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 # 3× Traxxas Stampede VXL TQi TSM # Tamiya Ford F-150 Ranger Blackfoot (58058)
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Kdybych to delal pro sebe tak druhou baterku vyhodim, to samy s prepinacem a servo napajim přes ten externi bec z první baterie.
Cim vic bordelu, tim vic problemu a druha baterka ti nic moc nepomuze.

PS: ten prepinac sem před tim pochopil obracene, ono z toho nebylo jasny kam co prepina, ted je mi to sice jasny, ale stejne je to na pytel ... davat mezi bec a servo prepinac není asi uplne dobry :roll:
Obrázek
Uživatelský avatar
SkopekM
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 14.09.2017 10:25
Bydliště: Českobudějovicko

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Asi dám přepínač (patřičně proudově dimenzovaný) před externí BEC, kdy po vybití druhé baterky by přepnul na hlavní baterii a servo natrvalo napájet z externího BEC.
Traxxas TRX-4 Land Rover Defender 110 # 3× Traxxas Stampede VXL TQi TSM # Tamiya Ford F-150 Ranger Blackfoot (58058)
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Přijde mi to celé trochu zmatené. Budu tedy předpokládat alespoň trochu pravděpodobné důvody, které by mohly k tomuhle řešení vést, kdyžtak mě oprav. Chceš jezdit na 3S (jinak by tam byla ta 3s baterka na nic), máš servo na vyšší napětí (jinak by šlo napájet přímo z přijímače.
Pokud chceš napájet servo 6V, stačí ti obyčejné nízkonapěťové, které to normálně vydrží, stejně, jako přijímač. Takže pak je nejjednodušší řešení: pohon 3S, externí BEC 6V, na něm přijímač i servo. Zvláštní baterka pro napájení elektroniky je u auta nesmysl, když dojde trakční, tak stejně nejedeš. Obyčejný servo 6V snese, s vysokonapěťovým servem si na 6 voltech stejně nepomůžeš.
Pokud chceš servo na 7,5V, dej externí BEC na vyšší napětí (blbě se to shání a je to drahý, např https://hobbyking.com/en_us/7-2v-4-5a-u ... tore=en_us ) na něj jen servo, přijímač nech na interním 5V BECu z reglu, vyhoď nesmyslnej přepínač i zbytečnou 2S baterku.
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Model by si měl vystačit s JEDNOU baterkou (tedy akumulátorem). A když se vybije, vezmu z batohu/kapsy rezervní. Ať už 2S, 3S či víceS, s vhodně zvoleným BECem to musí šlapat.
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
Lukas
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 04.02.2010 0:00
Bydliště: Brno-venkov

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Obrázek

Měl bych dotaz. Když chci 1 servo napájet z baterky 7,4V - řízení a druhé servo jen na řazení čili nějákých těch 5V, můžu použít tohle schéma s tím že řazení připojím na 3 kanál. Nepůjde mi 7,4V i do 3 kanálu?
Borec v prodejně mi tvrdil že Y kabel k servu mít nemusím a napájet servo přímo z příjmače napojený přímo na baterku a jen stačí odpojit + mezi reglem a přijímačem. Ale přijde mi že to potom těch 7.4V pujde i na 3 kanál na servo řazení.
Moje galerie: http://defdrive.rajce.idnes.cz/
Moje auto:
Defender Brad 110 black
Uživatelský avatar
Lukas
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 04.02.2010 0:00
Bydliště: Brno-venkov

Re: Wiring - jak spravne zapojit vase auto

Já bych to viděl tak že vše zapojím standartně, napájení přijímače přes regulátor a na servo řízení dám Y kabel, z konce do přijímače odpojím + a na druhý konec Y kabelu připojím baterku 7,4V. Pak bude servo řízení napájený 7,4V z baterky a bruhé servo řazení napájený normálně z přijímače těma cca 5V?
Moje galerie: http://defdrive.rajce.idnes.cz/
Moje auto:
Defender Brad 110 black

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“