Uživatelský avatar
miras-trx
Nově příchozí
Příspěvky: 73
Registrován: 27.06.2018 22:59
Bydliště: Opava

LiIon články jako pohon expedičního modelu

Ahoj všem, chtěl bych se zeptat někoho ználého liion článků, co by si myslel o použití těchto článků, jako pohon pro expediční model.Konkrétně bych použil články SONY VTC6 Baterie 18650 - 3000mAh - 30A v počtu 4ks a zapojení 2s2p.Takže výsledné hodnoty 7,4V 6000mAh max vybíjecí proud 60A.Velikostně bych byl na cca stejné velikosti jako klasická 2s lipolka v HC obalu.Ještě dodám, že tyto články se prodávají od cca 150,- za 1ks.
Actual: TRX-6 Mercedes G63 AMG 6x6
Ex: TRX-4 ADVENTURE
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Vypadají zajímavě, i ten vybíjecí proud. Já používám tuším Samsung 3400mAh, 10A vybíjecí proud. Je tam nevýhoda pomalého nabíjení což mi doma nevadí.
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Uživatelský avatar
miras-trx
Nově příchozí
Příspěvky: 73
Registrován: 27.06.2018 22:59
Bydliště: Opava

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

U tohoto článku píšou nabíjecí proud až 5A. Takže při zapojení 2s2p by mohl být i 10A, ale nabíjel bych klasiku do 1C, tudíš 6A.
Actual: TRX-6 Mercedes G63 AMG 6x6
Ex: TRX-4 ADVENTURE
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Myslim, ze by to na expedici mohlo fungovat, tyhle články se pouzivaji i u akuvrtacek, zapojene jako 3S1P a krmí tim motory velikosti 600....
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
miras-trx
Nově příchozí
Příspěvky: 73
Registrován: 27.06.2018 22:59
Bydliště: Opava

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

gecko-x píše:Myslim, ze by to na expedici mohlo fungovat, tyhle články se pouzivaji i u akuvrtacek, zapojene jako 3S1P a krmí tim motory velikosti 600....


no právě a navíc si myslím že jsou ty články i bezpečnější, než klasická Li-polka.
Tak do toho asi půjdu a vyzkouším to.
A jako bonus, jsou i lehčí. Zvážil jsem lipolku v HC obalu 6500mAh a má 315g.Když dám ty 4 liionky, tak budou mít o cca 100g míň.Samozřejmě to není nějaké šokující číslo, ale potěší.
Actual: TRX-6 Mercedes G63 AMG 6x6
Ex: TRX-4 ADVENTURE
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Spíš se mi na myslence pouzit tyhle clanky libi moznost lepsiho rozvazeni modelu diky moznosti si je vicemene rozhazet, kde je místo a tim treba u trx4 docilit nizzsiho těžiště....
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
martan2002
Častý přispěvatel
Příspěvky: 532
Registrován: 12.02.2014 15:04
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

100g udělá dost u lehčích aut :tleskam:
Martin Březina 17.y.o
Jeep jk truggy - C2 class
#sockacétrojka - C3 class
Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1
Budu kupovat gaze 69 1:1
Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Tyto články používám do všech modelů - hlavně lodě, ale i auta. Jediná nevýhoda je v tom, že nejsou tak tvrdé, jako Lipolky. Jinak jsou ve všech směrech lepší - spolehlivější, delší životnost, nenafukují se, nepotřebují servisní konektor, nerozcházejí se, ... prostě parádní baterky a snad kromě závodních on-roadů a rychlostních lodí, kde je potřeba proud přes 100-200A, jsou výborné. I do letadel ( VTC4 - s menší kapacitou a vyšší tvrdostí ). Jinak s ostatníma klukama používáme VTC5 ( kompromis mezi kapacitou a tvrdostí ). VTC6 mají vyšší kapacitu, ale dají nižší proudy a cenově jsou o něco dražší, než VTC 5. Pokud je seženeš za cenu pod 150,-Kč, není co řešit.
Už jsem jich spájel kolem 150 ks a nikdo zatím neměl problém.
Jen ty vybíjecí proudy nejsou tak vysoké, jak se udává v technických listech. Pokud jde o běžné použítí s rozumným poklesem napětí, tak lze počítat cca 30A u VTC4, 20A u VTC 5 a 15A u VTC 6. Pokud ale dáme baterky paralelně, na velkou většinu aplikací to bohatě stačí.
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Na alikovi jsem našel 10ks za 25$ s 2600mAh. Což by vycházelo parádně...jen nevím, jestli tu kapacitu můžu Číňanovi věřit ...
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Takže takovou https://www.eshopnet.cz/baterie-sony-us ... h-1ks-bulk

A normálně spájet dvě do série a paralelně a bude to jako 5200 Lipolka ?


A jak se to nabíjí, v jakém režimu?

Jo a číňan nabízí 4 kusy za 521 !
bflmpsvz
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Ja bych to osadil i balancnim konektorem a nabijel v rezimu lion max 1C
Na ali, jak jsem psal vyse, coz mi vychazi za 2S 2P 5200mAh a 2S3P 7800mAh na 600kc, pecka, vecer objednám
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Já je kupuju v tom eshopnetu, co dával odkaz Milan. |Důrazně varuju před koupí v Číně - je to risk a zdaleka ne každá baterka, označená jako Sony, je opravdu Sony. Hlavně na Wishi ( kde je plno dobrých věcí ), je plno článků 18650, s kapacitami od běžných čísel až po 12 000 mAh v jednom článku. Výrobci zvládnou tak cca 3400 mAh a to jsou velmi měkké baterky do notebooků, které se naprosto nehodí pro naše použití: při odběrech nad 1A už jdou do kolen a pokles napětí je tak vysoký, že reglec hlásí vybitou baterku.
Nabíjí se jako Lipolky - max. 4.2V, minimum 3.0V ( i když někde se uvádí spodní hranice 2.5V, tak je zbytečné baterky tak moc trápit - mezi 2.5V a 3.0V je už minimální využitelná energie a tak je dobré - prp jejich životnost - držet tu hranici 3.0V a nebo lépe ještě o kapku vyšší ).
Co se týká balančních konektorů, tak je to otázka s těžkou odpovědí: rozhodně se tím baterce neublíží, ale je to skoro zbytečná komplikace - baterky se nerozcházejí a tak jestli ano nebo ne je na rozvaze každého jednotlivého soudruha ... Osobně je dávám ( ale ne vždy ) až do sad od 6 ks nahoru. Na nejpoužívanější sady 2S2P je nedávám. Někdo je tam ale mít musí - podle nabíječky, co má. Některé nabíječky se bez připojeného servisního konektoru nerozjedou.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Samé dobré zprávy, a zjistil jsem, že hotové packy prodávají u nás v Satrii, je to sice o něco dražší, ale jeden koupím hotovej a uvidíme jak se bude chovat. Případné další bych si potom asi sesmolil sám 8o
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Chazzy93
Uživatel
Příspěvky: 411
Registrován: 06.06.2015 19:18
Bydliště: jižně od Brna

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Tak tohle zní jako dost dobrej nápad... Po výplatě se asi pustím do kuchtění! :-D Akorát bych se chtěl zeptat, jak vlastně spojovat články? Co sem pár packů rozebíral, tak měli na kontaktech nastřelený plíšky, což nevím, jak bych v domácích podmínkách dělal... Je fakt, že už sem si taky pár packů ubastlil, ale není to podle mých představ, takže bych rád věděl, jak to dělat správně.
Martin Haas
Tatra 805 valník, 1:10
Mercedes-Benz Unimog 1:10
Ford F-250 Super Duty Cab
Zbytky podvozku CC-01
http://kenny666.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
miras-trx
Nově příchozí
Příspěvky: 73
Registrován: 27.06.2018 22:59
Bydliště: Opava

Re: LiIon články jako pohon expedičního modelu

Chazzy93 píše:Tak tohle zní jako dost dobrej nápad... Po výplatě se asi pustím do kuchtění! :-D Akorát bych se chtěl zeptat, jak vlastně spojovat články? Co sem pár packů rozebíral, tak měli na kontaktech nastřelený plíšky, což nevím, jak bych v domácích podmínkách dělal... Je fakt, že už sem si taky pár packů ubastlil, ale není to podle mých představ, takže bych rád věděl, jak to dělat správně.


Správně je to opravdu jen přibodováním k propojce, ale kdo z nás má doma bodovačku.

Dělal jsem si baterii pro elektrokolo, kde jsem potřeboval spojit 40 kusů článků 18650 v zapojení 10s4p.Použil jsem klasickou trafopájku a aby cín na ten nikl lépe chytal, tak jsem každou pájenou plošku ojel smirkem a pak potřel kapalinou na nikl (https://www.tipa.eu/cz/chemie-pajeci-ka ... /d-119959/), cín krásně a rychle přilnul k povrchu a nebyl ani u jednoho článku problém.
Hlavní je rychlost pájení, článek zbytečně nezahřívat. Alespoň to mi poradil ten, kdo mi články tehdá prodával.
Naposledy upravil(a) miras-trx dne 08.10.2018 20:35, celkem upraveno 1 x.
Actual: TRX-6 Mercedes G63 AMG 6x6
Ex: TRX-4 ADVENTURE

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“