marcel píše:Tak požiadaj o pomoc a repas baterky niekoho kto má s tým skúsenosť v tvojom okolí , alebo druhá varianta je - jej likvidácia -zberné suroviny a kúpa novej.To by som ti asi z vlastnej skúsenosti doporučoval.
No, baterie je 3 měsíce stará, tak mě to právě docela překvapilo. Ale pro jistotu objednám novou.
No na tému kedy nabíjať a ako skladovať LiPO baterie-či vybité , alebo na 50% nabité alebo na 100% nabité sú tieš rôzne názory. Paťo nemáš originál manuál prílohu používani nabíjania a skladovania LiPO baterky v CZ alebo SK jazyku ?? anglicky a nemecky mám -ale neviem britsky ani dederónsky.
podvybitou baterku utopit.... dneska nejsou uz tak drahy aby se nemohli koupit nove.... u podvybite baterky je jiste ze se drive nebo pozdeji nafoukne.... jinak udaj na tech baterkach s tema Cckama neberte vazne... realita je trosku jinde viz: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... %93-2-cast doporucuju probehnout cele stranky ti kluci to maj dobre zpracovany... Jinak este budu reagovat NiCd a NiMh ... nekde sem tu zaklidl neco o tom ze NiMh davaj vetsi proud coz je kravina.... Vyssi proud je z NiCd... (pouzivaj se do zhavitek, jako zdroje pro serva a pod) jediny co me u nich mrzi je hrozne mala kapacita...
edit: Baterka LiPo se skladuje v tzv. storage rezimu tj 3,8 V na članek
Vřele doporučuji si pořídit toto: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html strčíš to do servisního konektoru a máš hned přehled, jaké napětí je na každém článku. Můžeš to v tom servisním konektoru nechat i při jízdě ( odběr je zanedbatelný ) a můžeš kontrolovat, jestli regulátor správně baterku vypne čí ne. Za tu cenu je to vynikající pomocník.
Souhlas. Záleží na stavu a kondici jednotlivých článků. A proto se taky články jednotlivě oživují, - když už.
Jednoduchá rada: Pokud bezpečně nevíte, co děláte, nehrabte se do toho! Použijte pomoc odborníka, nebo moderní konzumní způsob - koupit novou a nechat jim tam starou. (..tedy myslím starou, jako baterku) Ono totiž co není v návodu, přece jen chce aspoň základní teoretický znalosti, který se relativně spolehlivě získávají např. z učebnic, nebo podobných tiskovin a ne nejistou selekcí z kupy nezodpovědnejch anonymních hovadin na webu. Dokonce i sami výrobci občas píšou totální nesmysly, protože kšeft má jasnou prioritu před odborností, nebo dokonce seriozností. A co ti dneska dá ten, kdo poradil "oprav si ji sám Nimh programem"! Jeho baterka, ani kuchyň to nebyla, že jo? :lol:
na kontrolu pri jizde existuje neco obdobneho jeste se sirenkama kdy s straci do balancniho konektoru nastavi se na te blbuste napeti u kteryho to ma zacit rvat a hotovon.... jinak doporucuji vybijet baterie tak 3,6 - 3,7 na clanek.. min uz jim skodi....
Borik píše:Vřele doporučuji si pořídit toto: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _2_6S.html strčíš to do servisního konektoru a máš hned přehled, jaké napětí je na každém článku. Můžeš to v tom servisním konektoru nechat i při jízdě ( odběr je zanedbatelný ) a můžeš kontrolovat, jestli regulátor správně baterku vypne čí ne. Za tu cenu je to vynikající pomocník.
Pravděpodobně se jedná asi o jednu a tutéž věc, co?
Nechal jsi ji tedy po dojetí připojenou k reglu, nebo odpojenou? Je možné, pokud je to jen o málo, že napětí článku po odpojení z odběru pomalu trochu stoupne. Kontroluj alespoň v menu nabíječky napětí jednotlivých článků na začátku a na konci nabíjení. Bude ti jejich stav jasnější.
eos píše:Nechal jsi ji tedy po dojetí připojenou k reglu, nebo odpojenou? Je možné, pokud je to jen o málo, že napětí článku po odpojení z odběru pomalu trochu stoupne. Kontroluj alespoň v menu nabíječky napětí jednotlivých článků na začátku a na konci nabíjení. Bude ti jejich stav jasnější.
Baterie zůstala zapojená. Když to teď začlo nabíjet, tak nabíječka ukazovala napětí 2,8V na článek. Určitě ale koupím ten měřák a i pípák a nastavím ho, ať to pípá dřív, než regl odpojí baterii.
Jasně. Tak poučení pro příště: odpojovat konektory. Regl je totiž i při vypnutí vypínačem stále pod napětím a i když je odběr malý, snadno to po delší době stačí k vybití pod limit, zvlášť když je baterka skoro na minimu. Budiš ti útěchou, že tento způsob podvybití, tzn. relativně šetrně, malým proudem a pomalu, zanechává minimální škody. Mám tu např. červenou E-tech 1300mAh 12C, která měla po dvou dnech v koruně topolu lehce přes volt na článek, po decentní resuscitaci úplně splaskla a dodnes funguje jako nová. Ovšem to holt není Turnigy! :wink: