Uživatelský avatar
kanaďan
Častý přispěvatel
Příspěvky: 882
Registrován: 07.04.2013 20:25
Bydliště: Severní Morava/Beskydy
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Výdrž akumulátorů...

Jo, s LiPolkama to je jak s ženskýma....musí se pomalu a opatrně... :-D
Kanaďan JAROSCH TEAM
jaroschteam.rc@email.cz
U.S. modely
web:jaroschteam.cz
Uživatelský avatar
petos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 768
Registrován: 25.01.2010 0:00
Bydliště: Banska Bystrica SK

Re: Výdrž akumulátorů...

Gecko, Borik dik za rady.
Vylucovacou metodou sa hadam k niecomu dopracujem.
Motor je vymeneny -novy a sprava sa to tak isto.
BEC v ESC funguje spravne(overene extrernym meracom)

Komplet som rozobral, vycistil, premazal a vymenil loziska a prevodove kolesa v podvozku.(nech to ma s tejto strany minimalny odpor)
Uz sa mi stalo, ze sa doba jazdy znizila, ked som mal zadrete komplet loziska v naprave.
Toto ten pripad nie je.


Ostavaju mi este 2 veci.
1.Kabelaz. Niektore 4mm dutinky mi chodia zasuvat do seba uz dako lahko.(bez odporu) ako keby tam pliesky co zabezpecuju kontakt boli vysuchane.(velky vnutorny odpor?) + pozlatena vrstva je z nich zosuchana tiez az na kov, z ktore ho su vyrobene. Tie pliesky su na samcovi take polobluky dookola celeho konektoru.
Novy konetor ide zasunut tazko.
Obrázek
Dnes idem celu kabelaz prerobit na nove konektory. napokon po 4 rokoch uz narok na vymenu maju.


2. fakt zmeknute baterie.
Co sa cudujem. Lebo pouzivam oznacene 20C a viac. (cca max. vybijaci prud 100A)
Max. prud co si motor scucne je 4-5A (na plny plyn 5000mAh to chodilo cca 1h)
Baterie nabijam vyhradne 0,1C

Uvidime co to bude. Doteraz co som HK baterie poslal do srotu, ked nastal uplny pokles kapacity, nafuknute tak,ze to uz nebolo bezpecne ich pouzivat, alebo napr. vadny 1 clanok.
Naposledy upravil(a) petos dne 29.12.2015 6:19, celkem upraveno 1 x.
SCX10 jeep JK 4x4
TRX6 Pacific P12 6x6
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Výdrž akumulátorů...

Nabíjej 1C. 0,1C je dobrý na vysílačové baterie, ale ne na pohonné.
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Výdrž akumulátorů...

Pokud jsou konektory špatné a mají velký odpor, budou se zahřívat - ale to netřeba zkoušet - pokud jsou 4 roky staré, je velice vhodná jejich výměna.
K tomu nabíjení: pomalé nabíjení baterce neublíží, ale baterka změkne - je to dáno chemickým procesem, co se děje uvnitř - pomalé a rychlé nabíjení má vliv na velikost krystalů, co se uvnitř tvoří a stejně tak potom při vybíjení je rozdíl při rozpadu těchto krystalů - při pomalém nabíjení jsou prý jakoby "kvalitnější" a hůř se likvidují - proto je baterka línější ( to není z mé hlavy - kdysi jsem to někde četl a platí to i pro NiCd a NiMH ). Proto je dobré pohonné baterky nabíjet 1C a víc - pokud je dovoleno nabíjení 5C, tak se to nemusí přehánět na to 5C ( mírně se zkracuje životnost ), ale 2C je rozhodně přijatelné.
Uživatelský avatar
petos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 768
Registrován: 25.01.2010 0:00
Bydliště: Banska Bystrica SK

Re: Výdrž akumulátorů...

1C som Li-po nabijal, pred 6 rokmi. Nafukli sa .A to boli tiez 5000mAh 20C turnigy soft obal.
Vtedy som prave cital, ze pre zivotnost baterii sa odporuca nabijat co najnizsim prudom.
Hlavne bolo zvyraznene,ze max.udajom od vyrobcu nemozno verit a ze tak 60% z toho co napisal vyrobca je pravda.

Podla tohto co pisete, tak mam zmeknute baterie. To pre mna problem nieje. Nejazdim preteky. Pretoze som nezaznamenal rozdiel v dlzke jazdy alebo max. dodavanom prude. Co bolo pre mna hlavne, tak ked som bateriu vybral z auta a dal na nabijacku, tak do nej sa podarilo natlacit 4500mAh bez nafuknutia.
Nabijat li-polky tak, ze mi bude hardcase trhat radsej nechcem. Njn, ja viem, nemam kupovat cinsky odpad.(turnigy, zippy)
Len za 5000mAh dat 70€ je pre moj styl jazdy zbytocne. (caste topenie Li-po) To skor zuzitkujem 15000 mAh ako kvalitnu 5000.
SCX10 jeep JK 4x4
TRX6 Pacific P12 6x6
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Výdrž akumulátorů...

S tím nafouknutím je to těžké: předloni jsem si koupil 2 sady Turnigy 5000 mAh 65-130C ( 3S ) - takže podle údajů spíš nadprůměr. Při prvním nabíjení ( 1C ) se jeden článek odporoučel ( už během nabíjení značně zaostával a ani balancování nepomáhalo ) a druhá sada fungovala dobře. Kamarád si koupil ty stejné, jen 4000 mAh. Z obou sad, co si pořídil, odešel vždy jeden článek ještě před prvním nabitím ( kontrolní měření měřákem ). Dalšímu kamarádovi také odešel článek v sadě bez jakékoli vnější příčiny, dalšímu se nafoukly dvě sady 1300 mAh 20C během půlročního ležení bez použití ... to vše úplně nové sady. Jediné baterky, co se mi nikdy nenafoukly, byly Kokamy. Jenže jejich cena je zase někde jinde.
Takže jsem došel k závěru, že nejsem tak bohatý, abych kupoval ne zrovna levné baterky způsobem pokus-omyl a přešel jsem na Lionky od Jeti ( Power Ion ).
Zatím jsem spokojený - nevím, co je to nafouknutí a nevím, co je to balancování. Články se nerozcházejí a zatím jsou v pohodě. Podle údajů a hlavně zkušeností prodejce používají sady i přes 7 roků staré a kromě částečného poklesu kapacity s nimi nejsou problémy. Článek snese 40A ( 2100 mAh ), resp. 30A ( 2600 mAh ) a při řazení 2S2P nebo 3S2P je to ještě dvojnásobek a to sice pro špičkové vrtulníkáře nebo závodní lodičkáře není-nestačí, ale pro naše potřeby expedičních aut je to mnohem víc, jak dostatečné.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Výdrž akumulátorů...

Díval jsem se na jejich stránky, připadá mi to trochu zmatené, vůbec jsem nepochopil v jakém provedení je prodávají, jestli tedy vůbec něco prodávají... :-p
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Výdrž akumulátorů...

Jestli máš na mysli Jeti, tak je třeba se dívat do e-shopu.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Výdrž akumulátorů...

Dívám se dívám, všechno je skladem ne.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Výdrž akumulátorů...

Zavolal jsem tam, domluvil se, jak chci baterky poskládat a za pár dní byly doma.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Výdrž akumulátorů...

:-D Aha, tak to je jiná... na ně je potřeba nějaká spešl nabíječka?
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Výdrž akumulátorů...

Normální nabíječka na Li-polky, i stejné nastavení konečného napětí na 4.2V. Jen je třeba mít nabíječku, která umožňuje nabíjení Li-polek i bez připojeného balančního konektoru ( u těch Lionek není ). Některé nabíječky nespustí nabíjení, pokud nejsou zapojeny jak silové, tak i balanční konektory.
Konkrétně jde o tyto články: sony us18650vtc5 li-ion 18650 ( 2600 mAh ), resp. sony us18650vtc3 li-ion 18650 ( 2100 mAh ).
Pár údajů o baterkách: https://www.powerstream.com/p/us18650vtc5-vtc5.pdf
http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html

Je docela velké riziko je sehnat někde v číně za menší peníze - muselo by to být z opravdu důvěryhodného zdroje, protože je celá řada více či méně zdařilých napodobenin s nesrovnatelně horšími parametry.
Uživatelský avatar
petos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 768
Registrován: 25.01.2010 0:00
Bydliště: Banska Bystrica SK

Re: Výdrž akumulátorů...

podarilo sa mi spravit fotku tych konektorov co som hovoril.
Fotka hovori za vsetko... Dnes ma caka expedicia, tak uvidim ci to bolo toto.
Obrázek


edit 14:08 29.12.2015 Takze to nakoniec boli tieto konektory. Auto uz zase jazdi ako ma a bateriu vycucne pekne az na dno (3.3v/clanok) :mrgreen:
SCX10 jeep JK 4x4
TRX6 Pacific P12 6x6

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“