Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Z těch levnějších je zajímavá třeba tato ( nemám ji, takže nemůžu doporučit nebo odmítnout, ale je zde docela zajímavá cena ): http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=52469#5
výhodou je oddělený napájecí zdroj, takže do terénu se bere jen malá a lehká nabíječka a zdroj zůstává doma.
Ale takových podobných nabíječek jsou mraky a vesměs mají velice podobné nebo i shodné ovládání a nastavování.
Hledal bych takovou nabíječku, která umí i vybíjet ( aby se mohla zkontrolovat kapacita baterky ) a kdyby uměla jemné nastavení koncového vybíjecího a nabíjecího napětí, tak by to taky nebylo marné.
Hlavně je třeba se rozhodnout, jestli pořídit nabíječku i se zabudovaným zdrojem ( větší váha a rozměry, obecně menší výkon, ale výhodou je zase kompaktnost a menší cena ) a nebo s externím zdrojem.
Uživatelský avatar
3000HP
Častý přispěvatel
Příspěvky: 913
Registrován: 18.09.2010 0:00
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí

Ta co jsi napsal je principiálně Turnigy accucel 6 v jinem kabátu... já ji kdysi koupil za pár peněz a jsem maximálně spokojený, má i vestavěný balancér, není extra velká, takže jí můžu v pohodě převážet, a zatím nikdy nezklamala :-)

jinak já chci 5000 protože už jezdím rok a vím kolik sežeru, většinou jednu baterku určitě, dvě někdy, ale prostě na větší akce bez dvou 5000 nelez.. a to se divím, že mám docela malou spotřebu podle mě, prootže mi model docela ztěžkl a ztěžkne ještě více a až budou pěníze příjde jiný motor...
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Uživatelský avatar
Kuba93
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2299
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Praha

Mam taky Accucellku a spokojenost..

Jezdim Turnigy 2S Lipoly s kapacitou 4000 co maj 30C konstante a 40C ve spicce, jsou v hardcase a po drobnym propilovani se vejdou v pohode do CC, doporucuju vzit verzi s vyvodem kabelu zeshora. Uz mirne slabne jejich kapacita (nabijim do nich cca 3500) ale po roce a pul intenzivniho a nevybiravyho provozu se neni cemu divit..

Jinak co se tyce spotreby CC tak obecne plati s motorama 45 - 65 zavitu, popripade s 600kou ze bez pridavny prevodovky 1 hodina jizdy = 2000mAh. Vetsinu akci odjezdim na 2x 4000, na delsi mam v rezerve maly lipoly 2200 mAh co pouzivam v TA. Takze bych doporucoval souhrnou kapacitu kolem 10 - 12 tisic mAh abys mel jistotu ze dojedes skoro vse.. ;-)
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

hehe to už je skoro na autobaterku kdyby ji ti drobci uvezli :-D
Naposledy upravil(a) Bandolik dne 27.06.2012 12:28, celkem upraveno 1 x.
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
3000HP
Častý přispěvatel
Příspěvky: 913
Registrován: 18.09.2010 0:00
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí

no jinak jsem dneska baterku teda bez problemu naplnil proudem 0,4 A... jak dál, cyklus a zvýšit ampéry, nebo nechat a vyjet?
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Ještě by se snad slušelo dodat, že vybíjet na "nějaké předvolené napětí" niklovky v sériovém zapojení je samo o sobě iluzorní, protože jakmile se rozejdou, dá se tím snadno nejslabší článek úplně přepólovat. Obzvláště, když se pravidelně nabíjí jen rychle "deltaV" automatikou. Eliminovat se to dá celkem pohodlně pomalým nabíjením (C/10, nebo klidně i méně) po dobu aspoň 12hodin (klidně zapnout večer a vypnout druhý den odpoledne), které jednotlivé články v rámci jejich kondičních možností vyrovná, protože plným pomalé přebíjení nevadí a slabé dotáhne. Nějaké intenzivní oživování problematických článků má maximální efekt, teprve když se dělá jednotlivě.
Uživatelský avatar
3000HP
Častý přispěvatel
Příspěvky: 913
Registrován: 18.09.2010 0:00
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí

no já se díval na leták k baterce a nastavil to tak jak to psali to vybijeni... nabíjím C/2 na stop capacity (natvrdo nastavim dejme tomu 4300), pri ukonceni baterka neni ani teplá... takze nejsem zadny zabijak baterek...

a doted opravdu mi i merlin a spol potvrdí, že moje baterky mi v axíku fakt perfektně držely :-)

CCčko s 80T motorem jezdilo ve vrchlicich 6 hodin asi a vybil jsem jeste 800 mAh, takže doposud to bylo fakt v pohodě... daval jsem tam i slide fotky z nabijeni...
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Uživatelský avatar
aries
Nově příchozí
Příspěvky: 29
Registrován: 01.10.2011 0:00
Bydliště: BB+BA (SVK)

Re: Problem s nabíjením NiMH

Ahojte, ked som si precital toto vlakno tak som pochopil, ze kupovat Nosram nie je bohvieco. Kazdopadne, od predchadzajuceho majitela som mal dva Nosramy 4200 ktore daco vydrzali (zivotnost par rokov, jazdenie nieco vyse hodiny). Nasledne som si dal asi rok prestavku, pricom ja blb som bateriu nanabil, takze odisla. Prejavovalo sa to tak, ze za par minut bola nabita a par minut aj vydrzala. Tak som kupil novu Nosram 3600 http://www.allmodel.sk/obchod/1935/32/n ... 116-detail a dal som ju nabit. Spravala sa vsak tak, ako ta predtym. Ze by bol problem v nabijacke?

Mam Raytronic C8 s delta peak detekciou. Od zaciatku ako som ho mal som pouzival nastavenia od predchadzajuceho majitela (romanm tu z fora), ktory je profesionalny modelar. Nastavenia su: 3.0A, 7mV/C, NiMH, akurat som upravil z 4200 na 3600 mAh. Kabliky vyzeraju v poriadku, nic som s tym nerobil a nehlasi ani nijake chybove hlasky. S novou baterkou mi urobilo to co so starou. Za par minut "nabita" a po 5 min jazdy vybita. Co mozem robit? Velka vdaka :)
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Problem s nabíjením NiMH

V první řadě vyměň konektor na baterie, předpokládám, že tam máš obyč Tamiya. Prekontroluj, nebo pokud je to v tvých silách vyměn kabely mezi nabíječkou a baterkou. Další, co u ray8 je naprd, ty pružinový výstupy. Opět pokud to zvládneš, vyměň třeba za dutinky na banánky. Tyto věci jsem udělal kdysi i já a bylo po problému.
Problém je většinou i v tom, že se ti nasčítáji přechodové odpory a nabíječka s delta peakem to považuje za pokles napětí při nabíjení, který hlídá a proto nabíjení ukončí.
A ještě mě napadá, ideál pro NiMH baterky je 1/10C, tak zkus ubrat na 0.3 - 0.4 A, taky by to mohlo pomoct.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
aries
Nově příchozí
Příspěvky: 29
Registrován: 01.10.2011 0:00
Bydliště: BB+BA (SVK)

Re: Problem s nabíjením NiMH

gecko-x píše:V první řadě vyměň konektor na baterie, předpokládám, že tam máš obyč Tamiya. Prekontroluj, nebo pokud je to v tvých silách vyměn kabely mezi nabíječkou a baterkou. Další, co u ray8 je naprd, ty pružinový výstupy. Opět pokud to zvládneš, vyměň třeba za dutinky na banánky. Tyto věci jsem udělal kdysi i já a bylo po problému.
Problém je většinou i v tom, že se ti nasčítáji přechodové odpory a nabíječka s delta peakem to považuje za pokles napětí při nabíjení, který hlídá a proto nabíjení ukončí.
A ještě mě napadá, ideál pro NiMH baterky je 1/10C, tak zkus ubrat na 0.3 - 0.4 A, taky by to mohlo pomoct.


velmi pekne dakujem, ak to aj ja nezvladnem tak aspon viem co treba robit a dako to skusim poriesit :OK:
Uživatelský avatar
aries
Nově příchozí
Příspěvky: 29
Registrován: 01.10.2011 0:00
Bydliště: BB+BA (SVK)

Re: Problem s nabíjením NiMH

funguje to, znizil som rychlost nabijania na 0.4A a baterku mi nabilo. sice za 10h, ale do plna. tak isto ukazuje voltaz vyrazne nad 7.2V takze baterka je zjavne ok, len nabijacka potrebuje vymenit tie vecicky
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Problem s nabíjením NiMH

:FINE:
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)

Zpět na „RC vybavení, elektronika, baterie“