prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Motory a regulace

Moderátoři: minotaur, Pedro

Odpovědět
Uživatelský avatar
Peter BT
Nově příchozí
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 07, 2015 9:31 pm

prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Peter BT » stř kvě 22, 2019 7:22 pm

ahoj chlapci..... mám takú otázku pre skúsených drótikárov..... staviam Pragu V3S..... a ako pohon som si zvolil motor s prevodovkou z akumulátorky makita na 10,8V..... ja to poháňam dvojčlánkom Lipol a riadim regulátorom hobbywing 1080.......
To čo celkom nechápem, je extrémne prehrievanie pohonu už po pár desiatkach metrov....
celkové sprevodovanie je tak ako som zvyknutý, na prevodovú dvojku ide auto asi 8km/hod....... na jednotku asi tretina.....

použivam tieto šrobovačky Makita DF030D / DF330D v práci uź roky, zvládnu toho celkom pekne a sú spoľahlivé......
pohon v aute na dvojčlánky mi rýchlostne plne vyhovuje a kým sa motor neprehreje, je aj výkonovo super.....

ja vidím ako príčinu dve možnosti.....
- ide o strši pohon, je možné že sú uhlíky už odpálené a preto sa prehrieva?
- môže prehrievanie spôsobovať bordel v motore? myslím nejaké prach, piliny kovové?
- môže to spôsobovať regulátor?

jazdím expedičky už pár rokov... aj vlastné stavby..... a teraz som chcel skúsiť pohon vrtaćkou... hodil sa mi tvarom, prevodom aj dvojrýchlostnou prevodovkou...... ale som takto narazil......
ďakujem za rady alebo aspoň tipy, čo môže byť problém.....

Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2145
Registrován: úte led 01, 2013 6:55 pm
Bydliště: Količín

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od gecko-x » stř kvě 22, 2019 8:19 pm

Ja to vidim na maly převodový poměr....jedes na 2/3 napeti motoru a 8km/h..... 8km/ by bylo dost i na 3S, coz by bylo max pro motor.....
Ja stavel tatru a k prevodovce jsem mel jeste 1/3 v sestupce a 1/2 v beckach u naprav....
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)

Uživatelský avatar
Peter BT
Nově příchozí
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 07, 2015 9:31 pm

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Peter BT » stř kvě 22, 2019 10:01 pm

myslíš, akoźe je pohon preťažený a nevládze? takže klesajú otáčky od preťaženia?
to som mal prvú myślienku..... ale keď dám isté otáčky na kolesá na stojane a potom to položím a idem... tak otáčky prakticky neklesnú.... a prehrieva sa to aj pri behu na stojane.... teda kolesá v lufte..... toto boli prvé pokusy, ktoré ma napadli....
no a spomaliť to eśte o tretinu či polovicu..... to by bolo na maximálke pomalšie ako prechádzkový krok..... to už nie je na expedićku..... ono možno som tých 8km/hod prehnal.. proste ide o niečo rýchlejśie ako rýchly turistický krok..... no a váha... cca 7kg nemôže byť nič extra.... ja aj defika mám 6kg ťažkého :-D

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1200
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Borik » čtv kvě 23, 2019 6:13 am

Pokud se to přehřívá i na stojanu, kdy jsou kola ve vzduchu, je něco špatně - zkontroluj, jestli někde není nic přidřeného, jestli se vše otáčí ( bez motoru ) volně a nikde nic nedrhne. Pak by mohl být problém v nevhodném motoru: mohl by mít málo otáček a dlouhé vinutí tenkým drátem, takže by měl velký odpor a zahříval by se ... pak by to chtělo použít dost rychlejší motor a ten zase pořádně zpřevodovat, aby měl pořádný krouťák a nezastavoval se. Jakmile klesnou otáčky motoru pod cca 70% otáček naprázdno, tak rapidně klesá účinnost a motor pochopitelně hodně hřeje. Regulátorem to být nemůže - ten by se v případě problému zahříval sám.

Uživatelský avatar
Peter BT
Nově příchozí
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 07, 2015 9:31 pm

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Peter BT » čtv kvě 23, 2019 9:41 am

Borik, toto som práve nevedel... kde sa prejaví problém ak si nepasujú motor a regulátor.... takže regulátor by sa hrial... ale ten je v pohode....
pokles otáčok pod zaťažením.... to som samozrejme skúśal, ako som aj písal... ale na stojane v lufte alebo za jazdy sa otáčky prakticky nemenia... aspoń nie badateľne... a v pohode a bez zmeny rýchlosti ide aj do svahu, takže výkonovo by to mohlo byť v poriadku.... no asi fakt len skúsiť iný motor, alebo nový origo motor s nalisovaným pastorkom.... na tomto je pastorok lisovaný, takźe autičkový klasický motor s ploškou neviem použiť.... takźe asi len nejaký letecký skúsiť, alebo zobrať náhradný dieĺ k vrtačke...

Borik, nemáš prosím skúsenosť.... keď sa jednosmerák ojazdí... prederú kefky.... prejavuje sa to len iskrením alebo aj prehrievaním?

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1200
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Borik » čtv kvě 23, 2019 7:05 pm

Ono by to mohlo být tím motorem - jeho poškozením. Ve vinutí motoru může dojít ke zkratu a pak záleží na tom, kde ten zkrat je: pokud někde na konci vinutí a odpor toho vinutí je skoro stejný, jako u toho nepoškozeného vinutí, tak by se to díky nerovnoměrnému magnetickému poli zahřívalo málo. Jestli ale má ta jedna část vinutí podstatně jiný odpor, mohlo by to být příčinou toho velkého zahřívání. Pokud se otáčky motoru moc neliší naprázdno a pod zatížením a i do kopce to jede bez velkého zpomalení motoru, je výkon motoru v pořádku a tím to zahřívání nebude. Každopádně by to chtělo vyzkoušet jiný motor.

Uživatelský avatar
Peter BT
Nově příchozí
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 07, 2015 9:31 pm

Re: prehrievanie pohonu z aku vrtaćky

Příspěvek od Peter BT » pát kvě 24, 2019 8:43 pm

dik... potvrdil si mi moju myślienku...výmena motora bude prvý krok..... v pondelok idem do servisu pre nový aj s pastorkom..... ;-)

Odpovědět

Zpět na „Pohony a regulátory“