Čuuuus, Vážení mám na Vás dotázek ohledně zapojení 2 motorů...kdesi jsem četl, že je nutné zapojit je přes 2 regulatory pak se to nějak propojovalo na baterku...no zkrátka o elektru vim prdlajs...je tu prosím někdo, kdo by mi polopatě dokazal vysvětlit co a jak a případně načrtnou schema zapojení 2 motorů?? a také co všechno budu potřebovat ke zprovoznění téhlé 2motorové záležitosti.
a na foru viz vyse...jsem se docetl, ze 2 motory lze zapojit tak, ze se kazdy pripoji do regulatoru..tedy 1 regulator + 1 motor...a rozdvojkou se to spoji do prijimace...dal se tam pise cosi o zapojeni BEC "BEC proste zapojíš k baterke, paralelne k regulátorom. Ide o to, aby baterka napájala BEC... a v tých regulátoroch zablokuješ (nezapojíš) + signál."
tady uz se trochu ztracim, protoze obrazky na ktere se na foru odkazujou uz nejdou zobrazit :(
znamena to tedy ze k zapojeni dvou motoru mi co se tyka elektra bude stacit druhej regl Mtronic a nejake kabely konektory apod?
2 motory v aute jsem kdysi zapojoval bez poradnyho reglu, který je na to staveny, ma na to podporu a pripadne konfiguraci bych to dneska uz nedelal pak jsem to uz jen pouzival u tech svých ruznych napadu, ale ne k pohonu auta
mel jsem obe varianty: 1regl-2motory a 2regly-2motory
2regly a 2 motory jsou o hubu zapojoval jsem to přes rozdvojku k jednomu priimaci 2 stejne regly, na rozdvojce se odpoji cerveny kabel, aby neslo z obou napajeni do prijimace, 2 stejne motory zapina se to najednou a reagovalo to cca stejne jenze, každý jen naplno a nebyly nijak synchronizovany, takze jsem občas nejaky z nich spalil staci třeba, aby se zadek protacel a predek to neutáhnul - spalis predek jinak auto mělo taky 2 baterky, pro každý regl jednu
1regl a 2motory chce to regl, co to utahne myslim, ze se to pocitalo cca takhle: 2x 27motor je třeba regl co umi od 27/2=13 napajeni motoru ridi ten jeden regl, takze to ma sklon k mezinápravovému diferencialu (alespoň obyc regl mi to delal) když ti predek zapadne a zadek se protaci, tak tam proste zustanes ale zase jsem nic nespalil a jede to z jedne baterky
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
uvazoval jsem o prvni verzi kterou pises ale moc nechapu to proc se motor pali? vzdyt jsou oba motory napojeny na velky spur kolo(v mojim pripade), ktere pak roznasi silu na predni a zadni napravu...neni to tak, ze je jeden motor na predni naprave a druhej na zadni
ja to mel: jeden na predni, druhy na zadni naprave
pokud budou na jeden spur, tak si taky nejsem tak jistej, ze je varianta 2 regly dobra pokud bude mi každý trochu jiné otáčky, tak se budou castecne pretahovat při jednom reglu by mohly byt docela srovnany
Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, MST CMX C-10 Hummer H2, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR http://rcexpedice.pkomarek.cz http://www.rcvidrholec.cz
Nojo ale tenhle obrázek jsi tu měl hodit hned už se to tu řešilo v jiném vlákně jen teď nevím kde :-) ale podoné zapojení jen chtěl dva motory a přepínat podlo toho jestli chce jezdit pomalu nebo rychle. Ty chceš zjevně zvětšit sílu a být pořád dost rychlý - otázka nevyřešila by to jiná převodovka? nechci dělat reklamu ( vlastně chci :-D ) co se zeptat Slicka jestli by nevyřešil aby ti to jelo rychle a přitom to mělo dost síly, je to předpokládám jen o poměru a zubů v převodech.
a pokud pouziju oba stejne motory??...popravde nechapu proc na obrazku maji na jednom spur jeden motor 27Z a druhej 20Z
...no momentalne mam doma spur 87Z + 13Z pastorek + speed 7.2...takze sily to ma si myslim tak nak prijatelne a rychlost cca 10 - 12km/h (dle vypoctu) ale s 2 motory by to byla uplne jina liga ne?...s 2 motory by byla samozrejme rychlost stejna tech 10 - 12km/h ale síla by mela byt skoro 2x takova ne?
Váha mi nevadi spis naopak je treba ho trochu zaticit a vim ze 2 motory neznamena 2x takova sila ale myslel jsem ze treba 1,8x taková...80% síly navic proste nebo ne?
No já nejsem sice znalec ale pokud bys tam dal střídavej motor s převodovkou myslím že při správné kombinaci bys dosáhl přesně toho co požaduješ dostatečnou rychlost a maximum síly a to s mnohem menšími energetickými nároky takže bys druhou baterku mohl vozit pouze jako závaží a případně ji jen přepojit a pokračovat v jízdě. Zvětšovat sílu přidáním motoru mi osobně jako velké plus nepřijde neb jak již bylo řečeno pokud ty motory nebudou naprosto stejné a to by musely být vyrobené jako pár ( pravděpodobnost že koupíš dva naprosto stejné motory je mizivá) tak ten slabší bude dělat brzdu a tím zvětšovat spotřebu ale síle to nijak nepřidá takže ve výsledku vyjedeš míň za mnohem víc energie a to se vyplatí :-)
Opravdu bych se vydal cestou výkonného motoru a kvalitní převodovky ona ta převodovka taky bude něco vážit a rozhodně ti dá víc síly než dva motory s nejistým chováním. osobně zvažuju dát do axíka střídavý motor a vzhledem k parametrům to bude rychlejší a silnější už od nízkých otáček což u stejnosměrného motoru není možné. ale to je na jiné vlákno :-p
Za mne teda ne ale jestli to rozchodíš tak dej vědět s jakým výsledkem ale moc šancí tomu nedávám.
Spřáhnout dva motory v tomto případě je podle mě naprosto zbytečná věc.Pokud teda nemáš jeden motor na jednu nápravu,což nemáš. Pokud chceš sílu i rychlost hoď tam jeden střídák a lítáš jak drak i cravlíš jak hlemýžď :OK: .
no uvidim jeste to promyslim :FINE: mozna ze prevodovka by bylo efektivnejsi reseni ale asi se i tak pustim cestou dual motor a rad to s nekym,kdo ma prevodovku pomerim :OK:
takže díkes moc vsem za rady jinak na tenhle nesmysl :-D me privedlo tohle video:
rozdíl strašný není ale skus vzít krabici naplň jí knihama a požádej někoho aby ti s ní pomohl vyber někoho velkého a pak uvidíš že i malý rozdíl bude znát ale tady se ale dá přizpůsobit tomu druhému, jak toto přizpůsobení zajistíš u motorů? Tohle chce vážně střídavý motor silný už od malých otáček a rychlý že nebudeš stíhat za autem běhat :-)