Uživatelský avatar
Libor66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 596
Registrován: 29.10.2009 0:00
Bydliště: Plzeň

novak 55 t

Cau kluci. Ojezdil jsem komutator u Novaka 55t az na plastovy stred a nevym jestli se da nejak repasovat. Mate s tim nejake zkusenosti,pripadne typ kde koupit jen kotvu do tohodle motoru.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

To jsi šikovný, chce to někdy vyměnit uhlíky. :wink: Použij kotvu z nějaké plechovky (nerozebíratelný motor). Nic levnějšího asi nepořídíš.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Libor66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 596
Registrován: 29.10.2009 0:00
Bydliště: Plzeň

Uhliky jsou skoro netknute.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Jsou různé typy uhlíků, třeba uhlíky od Corally se sjíždí a je na nich tudíž vidět opotřebení, to samé u stříbrných uhlíků od LRP, ale uhlíky od GM se během své životnosti zkrátí o necelý 1mm. Záleží na kompozitu (technologii) z kterého jsou vyrobeny. Já používám uhlíky od GM Team racing, jsou určeny pro 30 jízd (při okruhovém ježdění) což je cca 30 baterek, při rally nám tak vydržely 50 baterek (nižší výkon motoru - menší proud). Při expedičním ježdění bych asi tak předpokládal cca 70 baterek nebo 1x za rok. Záleží jak hodně jezdíš. Také je dobré při výměně uhlíků, osoustružit kotvu. Jak je to s uhlíky od Novaka , tak to nevím.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Libor66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 596
Registrován: 29.10.2009 0:00
Bydliště: Plzeň

Worlusho píše:Jsou různé typy uhlíků, třeba uhlíky od Corally se sjíždí a je na nich tudíž vidět opotřebení, to samé u stříbrných uhlíků od LRP, ale uhlíky od GM se během své životnosti zkrátí o necelý 1mm. Záleží na kompozitu (technologii) z kterého jsou vyrobeny. Já používám uhlíky od GM Team racing, jsou určeny pro 30 jízd (při okruhovém ježdění) což je cca 30 baterek, při rally nám tak vydržely 50 baterek (nižší výkon motoru - menší proud). Při expedičním ježdění bych asi tak předpokládal cca 70 baterek nebo 1x za rok. Záleží jak hodně jezdíš. Také je dobré při výměně uhlíků, osoustružit kotvu. Jak je to s uhlíky od Novaka , tak to nevím.

Ja jezdim s timhle motorem uz 19 mesicu a najeto ma cca 300 hod s beznou udrzbou.
Uhliy jsou origo novak.
Diky za rady ohledne uhliku. :lol:
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Ty uhlíky, které se sjíždí, se jakoby rozmazávají po komutátoru a tím ho chrání před opalováním, na proti tomu uhlíky, které se nesjíždí, uvolňují při průchodu proudu a vlastním ohřevu inertní plyn, který chrání kotvu obdobným způsobem. Jsou to takové dvě základní technologie. Jakmile je ale ochranná látka z uhlíku spotřebovaná začíná docházet k opalování kotvy, až se probrousí (ale to už je dobrý extrém :wink: ).
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
Libor66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 596
Registrován: 29.10.2009 0:00
Bydliště: Plzeň

Kouknul jsem na Tve fota a moc se mi libi ta cervena lexanka na scxku.
Co je to za boudu?
Uživatelský avatar
okanom
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: 04.08.2010 0:00
Bydliště: lipany slovensko
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: novak 55 t

novak 55T + tamiya teu 101 BK regl.....len docasne ....pojde to?
Uživatelský avatar
Filip
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2135
Registrován: 26.02.2009 0:00
Bydliště: Havířov

Mě to jelo, řekl bych asi tak na polovinu výkonu motoru.
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

jakto, ze na polovinu vykonu?
Uživatelský avatar
Filip
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2135
Registrován: 26.02.2009 0:00
Bydliště: Havířov

Na spátečku to sílu nemělo a do předu se mu taky moc nechtělo. Pak jsem koupil DSYS a jede to dost.
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

A taky to bude docela "kopat" v nízkých otáčkách.
TEUčko na to prostě neni stavěný na tenhle typ motoru.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

S vyžraným komutátorem se nedá nic dělat. Jak píše Worlusho, kup nějakou levnou plechovku a vyndej kotvu.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
zeli
Nově příchozí
Příspěvky: 1
Registrován: 16.09.2011 0:00

ahoj, taky sem si pořidil motor novak 55 http://www.teamnovak.cz/produkt/Terra%2 ... 0%93%2055z a na origo reglu tamiya teu 101 BK to výkon nemělo a motor se dost zahřejval, tak sem pořídil regl DSYS MDD56 a je to to samy,uplně ztratí výkon a přestane to jet a motor se hřeje....vychylky reglu sem nastavil ovladacem..díky za rady :wink:

Zpět na „Pohony a regulátory“