Uživatelský avatar
Subie
Nově příchozí
Příspěvky: 97
Registrován: 20.09.2012 15:58
Bydliště: Prešov

DSYS MDD56 stratil spiatocku

Zdravim,

z nicoho nic sa zacalo auto spravat ako pri strate signalu, sam od seba sa zacal zapinat treti kanal , auto bolo nekludne ... prva reakcia - problem s vysielackou , nastastie na tento problem som bol pripraveny a mal som so sebou nahradnu vysielacku. Do par minut som to mal vymenene a zdalo sa, ze je vsetko OK lenze .. ked som chcel cuvat, auto stalo. Do predu islo pekne ale dozadu nie, robi to na jednej aj druhej vysielacke, cize problem nieje tam.

Prve podozrenie padlo na motor ale ten je OK, skusal som ho bez regulatoru a ide dozadu aj dopredu... Skusal som aj menit kanaly, vysledok rovnaky, pri cuvani zhasne kontrolka na regulatore (take cervene svetielko ktore svieti pri neutrale) ale auto necuva a brzda je aktivna.

Nie, trimi to niesu study

Nestretol sa niekto s tym? :-p
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Já už 2x u toho samého a pokaždé régl v háji. A stalo se mi to že jsem jezdil na dráze pak 10 min stál a najednou nešlo couvat. Nechci strašit, ale myslím si že máš to samé. Výrobce mi uvedl, že se tam něco vypálilo, už nevím co. Jenže byl pokaždé v záruce a byl vyměněn za nový.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Subie
Nově příchozí
Příspěvky: 97
Registrován: 20.09.2012 15:58
Bydliště: Prešov

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Ved toto... uz sa s tym pomalicky zmierujem aj ked ta reklamacia je dobry napad, skusim zistit ci este nie je v zaruke 8o
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

A zkoušel jsi znova udělat nastavení neutrálu?
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

I me se stalo, necouvalo, vyreklamovalo - obdrzelo se novy po dohode a domluve - nebot jsem uz nedohledal zadny doklad o koupi (po 19 mesicich a vsehovsudy 15-20 hod provozu) . Tim dekuji DSYS za kladne a rychle vyrizeni.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Díky výrobnímu číslu každého regulátoru je jasný jeho rodokmen a další životopis - pokud se vrátí k výrobci. Někdy se stane, že majitel regulátor omylem přepóluje a nebo jinak nevědomky poškodí a nebo zničí a i když by právo na reklamaci neměl, protože nedodržel doporučení v návodu nebo třeba použil nevhodný motor, výrobce regulátor přesto vymění za nový. Pokud se ovšem se stejnou vadou ( zaviněnou provozovatelem ) vrátí opět na reklamaci, už nebude automaticky vyměněn za nový, ale daný problém se bude muset dořešit už s finančním zajištěním provozovatele.
Opravdu není finančně možné dotovat někoho, kdo vědomě nepoužívá regulátor tak, jak by se mělo a nebo ignoruje doplnění regulátoru odrušovacími prvky a transilem. Stačí si vzít cenu regulátoru, odečíst DPH a hlavně marži prodejce ( která je finančně mnohem zajímavější, než samotný zisk výrobce ) a je jasné, kolik se zhruba musí prodat nových regulátorů, než se zaplatí jeden takto zbytečně zničený regulátor.
Uživatelský avatar
Wendis
Veterán fóra
Příspěvky: 3884
Registrován: 02.05.2011 0:00
Bydliště: Most

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Pitrisek píše:A zkoušel jsi znova udělat nastavení neutrálu?


Zbytečný....RIP
SCX10 HZJ 75 pickup
TRX4
Yokomo DPM
Yokomo YD2
Axial Yeti Score
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Krasne jsi to tu popsal, je to tezke vyrabet regly kdyz je pak nekdo znici!
taaak... A je tu deprese!

MAM NALETOVANE VSE DLE NAVODU, DLE NEJLEPSIHO VEDOMI A SVEDOMI. Motor 55T crawler HPI, bat 5000 liPo, zadnej navijak, zadna svetla, NIC!!!

A ted ta historka: Kluk dostal nove auto a tak i do neho funglac DSYS 56 - naprogramovano a malem jsem se zblaznil jak to nadherne jezdilo, pomalounku a citlive. Proste nadhera! Odjel jeden zavod trial ve Vimperku, jednu expe na Klet, dohromady i se zkousenim auta doma tak max 10 hod jizdy. A tuto sobotu se jede v Bolesinach trialek a tak jsme vcera vzali auta - nedele odpoledne, pichnem doma par branek a jeste zkusime pojezdit, uz dlouho jsme nemeli ovladac v ruce. A? Auto NEJEDE!!! Ani dopredu ani dozadu. Po trech tydnech kdy stalo DOMA proste NEFUNGUJE!!! Je tohle normalni? Servo funguje, prijimac to napaji, kdyz dam povel jet tak to cervene svetylko zhasne ale NIC jineho se nestane. Vyzkousel jsem pripojit i jine motory a NIC.

A ted at mi nekdo vysvetli PROC, co je spatne... To mam opravdu na DSYS zanevrit???
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Tak, jak to píšeš sem, tak to napiš výrobci. Je to trochu divný, protože motor 55 závitů není žádný žrout a tak by neměl regulátor ohrozit. Jde taky o to, jak rychlou tam máš nastavenou akceleraci a jak rychle přepínáš dopředu-dozadu ... těch příčin může být víc. Ale opravdu napiš výrobci mail a vzápětí ti odpoví a domluvíte se na řešení.
To, že regulátor po třech týdnech nefunguje, může být tím, že byl postupně a pomalu přetěžován a výkonnové FETy pomalu, ale jistě odcházely. Což se nedá nijak viditelně poznat. A pak stačí jen malý impuls ( třeba jen 3A ) a dojde k trvalému zničení. I když, jak jsem psal, ten motor by to neměl způsobit.
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Je to zvlastni, vyrobci samozrejme napisu, ale jsem z toho rozesmutnen. Obzvlast kdyz v patek mame jet a on kluk nebude mit cim...

Akceleraci? Nastavil jsem ovladacem pro citlive rozjezdy, brzda max... To nejlepsi pro nase jezdeni, mezi branky. Pastorek 15z, spur 87. Rychlost sotva chuze, kola 1,9 zadnej brutus.

O to je to smutnejsi ze minula MDD56 'ztratila zpatecku' a nahradou jsem dostal tento (i s kondiky a transilem), coz mi ucinilo nesmirnou radost a tak jsem regl posetril synkovi do noveho a to jak se to auto paradne jede s citlivosti na plynu (exp. plyn) - tedy jelo, ale ta radost netrvala moc dlouho :-(

Uvidime co bude dal...
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Do pátku to může být v pohodě vyřešený. Jen mu okamžitě pošli ten reglec ( nejlépe i s motorem, aby se změřil a zjistilo se na osciloskopu, jestli není problém v motoru ). Za hodinku se s ním uvidím a připomenu mu to. Je divný, že vyhoří jedna řada FETů ....
On trial je pěkná zátěž pro reglec - pokud stojíš před stěnou nebo pořádným šutrem a auto to má přeskočit, tak ten proudový odběr se v tu chvíli dostane na hranici blokovacího proudu a pokud takových pokusů o ten přejezd je víc, tak reglec dostane zabrat. Při jízdě si motor vezme třeba jen 1-3A, ale jakmile se zastaví, je odběr úplně někde jinde.
Opravdu je třeba změřit odběr toho motoru v zablokovaným stavu - to bude možná kamínek na prameni.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Tak záhada je (aspoň ze strany regulátoru ) vyřešena. Regulátor je vpořádku, jede jak dopředu, tak dozadu. Jenže ne s tím poslaným motorem. Po připojení motoru na regulátor se z motoru kouří a je tam vidět ani ne tak jiskření, jak přímo malý plamínek ! S velkou pravděpodobností je to způsobeno obrovským přechodovým odporem uhlíků na kolektoru. A proč ? Motor je celý mastný, smrdí to jako by byl protříknutý WDčkem nebo nějakou jinou podobnou konzervační látkou. Což většině částí motoru prospěje, ale naopak se to velmi negativně projeví na uhlíkách a komutátoru - než se ten olej ( nebo obecně ta mastnota ) přepálí a styčná plocha kolektor-uhlíky vyčistí, dostává jak motor, tak regulátor pořádné "kapky" a jak říkal výrobce, že kdyby tam nebyl připájený ten transil, tak už bylo dávno po regulátoru, protože to by to s velkou pravděpodobností nepřežil.
Proto i pro ostatní: Pokud možno udržujte kolektor a uhlíky čisté a hladké .... možná si tím pozdržíte zanevření nad DSYSem, který může pochopitelně za úplně všechny problémy.
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Mám dojem, že je furt dokola. Všichni jsou chytrý, jenom regulátory jsou ty hloupý... Chjo...
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Já to s dovolením zkusím okomentovat trochu méně reklamně, než: "..jedině DSYS..!" :wink:
Fakt, že se (běžný) komutátorový motor chová jinak v každém směru rotace může být způsobem nesmyslným časováním (které běžné motory prakticky konstrukčně neumožňují), nebo nějakým enormně asymetrickým opotřebením uhlíků. V kritickém stadiu to dostatečně inteligentní regl může na tu horší stranu už vyhodnotit jako závadu a odpojit, zatímco méně inteligentní by to klidně nechal uhořet. Jsou sice "věci mezi nebem a zemí" a i banální závady mohou někdy generovat naprosto nepochopitelné sekundární příznaky, ale s transilem tohle konkrétně, z pricipu jeho primární funkce ochrany proti zpětné indukční zátěži reglu, prakticky nesouvisí.
Je pravda, že k nadměrně asymetrickému opotřebení uhlíků u motoru, chodícího převážně na jednu stranu, může dojít i díky bordelu z dlouhodobě nevhodného "mazání". Mažou se jen ložiska, zbytek motoru se jen čistí. WD-40 nebrat!
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: DSYS MDD56 stratil spiatocku

Konečně nejaka přínosná debata....věřím ze je nás více co v dobre víře občas prostrikneme motor:-( uz to delat tedy nebudu, slibuji:-)
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e

Zpět na „Pohony a regulátory“