Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Externí Bec

Potřebuji dát extrerní bec, ale nerad bych aby mi to zvýšilo spotřebu. Možná se ptám blbě, ale jsou v odběrech nějaké rozdíly? Případně který bec bere nejméně? Jde mi o klidový stav, je mi jasné, že pak to ovlivňuje odběr serva atd co je na to napojené....
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Externí Bec

Pusť to z hlavy .... klidový proud je kolem 20-60 mA ( třeba silný BEC 5-6V 8A má klidový proud 60 mA ), ty slabší, běžně kolem 4-5A, žerou kolem těch 30-40 mA, takže jako dvě LEDky. Na celkovém odběru je to zanedbatelná záležitost.
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

A nevis castle bec 10A ?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

dalo by se to snadno změřit ale bohužel nemáš to do Ostravy zrovna kousek takže já ti to nezměřím. musíš najít někoho jiného
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

co na to potřebuji? Mám multimetr od 0,01A do 400A na DC, tím by to šlo?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Externí Bec

To je kleštinovy ampermetr?
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

jasně že šlo nic víc ani nepotřebuješ. Zapojíš to v pořadí jeden pól napájení multimetr beck a z becku druhý pól v tuto chvíli simuluješ klidový stav tedy beck bez zátěže a hned uvidíš co si vezme. pak bych do něj připojil to co na něj připojeno bude a tím budeš mít naprosto reálnou představu jak je to se spotřebou když se takříkajíc nic neděje. Někdy člověka překvapí jak jsou věci žravé a jindy naopak jak málo si vezmou když nic nedělají. Jak jsem psal prve změřit spotřebu je jednoduché a pak si spočítat jaký to bude mít vliv na spotřebu celého auta už nebude problém. Pak se pochlub třeba to bude zajímat víc lidí a né všichni mají měřák :OK:
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

Salvatore: ano klestinovy, včera jsem si udělal radost:-) velkou....

Bandolik: zkusim to, zatím jsem zkoušel z hobbykingu ten co se přepne na 5, nebo 6v a bez zátěže ma spotřebu 1,23A.
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Externí Bec

to je strašně moc - někde je chyba. Při proudu 1.23A a 5V by byl ten ztrátový výkon 1.23*5=6.15W a to by teda už dost hřálo samo o sobě.
Umí ten klešťový ampérmetr měřit stejnosměrný proud ? Střídavý proud umí měřit každy, stejnosměrný už ne.
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

Obrázek

dám do kleští volně jen + kabel a toto to ukazuje, někdy to klesne na 1,23 po třeba 2 minutách a někdy zase vyleze na 2,06
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Externí Bec

Kluci když pominu kolik to nyní změří. Umíte mi někdo vysvětlit (normálně ne v kódech:-) ) kolik mi vydrží auto při ustálené teoretické spotřebě 2,0A když mám baterku 1000mAh 2S a 3S?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Externí Bec

pokud to zere 2A, tak by to a 1Ah baterii vydrželo 1/2 hodiny

jinak je to divny me castle blBEC zere naprázdno na 2S 8mA, tj skoro nic.
Obrázek
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Externí Bec

Ještě upresneni na 3S je to podobny.
Obrázek
Uživatelský avatar
Alindur
Uživatel
Příspěvky: 214
Registrován: 09.01.2011 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Externí Bec

Máš tenhle ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Lipo.html
Doma mám jeden taky ,tak ho změřim jestli nemáš třeba blbej kus když to žere tolik.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Externí Bec

máš to přímo v těch jednotkách .... baterka 1000 mAh znamená, že z ní budeš odebírat 1 A po dobu jedné hodiny, takže 2A půlhodiny, 4A 15 minut, 8A 7.5 minuty ... atd.
2S znamená dvoučlánek, takže 3.7V * 2 = 7.4V. 3S tříčlánek, takže 3.7V * 3 = 11.1V.
Pokud máš baterku 1000 mAh ( ale 3S ), takže z budeš odebírat také 1A hodinu, 2A půlhodiny ..... takže úplně stejně, jako v případě baterky 2S, ale s tím rozdílem, že ten proud bude stejný, ale napětí jiné. Výkon je pak dán součinem napětí * proud, takže pokud budeš odebírat řekněme 5A z dojčlánku, tak okamžitý výkon bude 5A * 7.4V = 37W, kdežto u tříčlánku bude při odběru 5A výkon = 5A * 11.1V = 55.5W.
Takže díky tomu, že výkon je dán součinem proud * napětí, tak tam, kde máš nižší napětí, musíš stejný výkon dohnat větším proudem a naopak - menší proud se musí dohnat vyšším napětím.
Energie, naakumulovaná ve tříčlánku je potom výkon * čas, takže např. u baterky 2200 mAh 2S to je 2.2Ah * 7.4V = 16.28 VAh ( = Wh ) , u stejného tříčlánku 2.2Ah * 11.1V = 24.42 Wh.
Takže čím víc Watthodin ( Wh ), tím delší čas na jízdu budeš mít a záleží jen na parametrech motorů, jestli zvolíš vyšší proud a nižší napětí a nebo menší proud a vyšší napětí ( při požadavku stejného výkonu ).

p.s.: zahřívá se hodně ten externí BEC ? Pokud ne, tak to měření musí být blbě.

Zpět na „Pohony a regulátory“