Potřebuji dát extrerní bec, ale nerad bych aby mi to zvýšilo spotřebu. Možná se ptám blbě, ale jsou v odběrech nějaké rozdíly? Případně který bec bere nejméně? Jde mi o klidový stav, je mi jasné, že pak to ovlivňuje odběr serva atd co je na to napojené....
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR Axial SCX 10 Deadbolt Futaba 4PK
bylo: XR10 bj4v bwd FXR by Pavel Toyota Tundra na SCX 10 SCX 10 Dingo Axial wraith Kyosho MP9e
Pusť to z hlavy .... klidový proud je kolem 20-60 mA ( třeba silný BEC 5-6V 8A má klidový proud 60 mA ), ty slabší, běžně kolem 4-5A, žerou kolem těch 30-40 mA, takže jako dvě LEDky. Na celkovém odběru je to zanedbatelná záležitost.
jasně že šlo nic víc ani nepotřebuješ. Zapojíš to v pořadí jeden pól napájení multimetr beck a z becku druhý pól v tuto chvíli simuluješ klidový stav tedy beck bez zátěže a hned uvidíš co si vezme. pak bych do něj připojil to co na něj připojeno bude a tím budeš mít naprosto reálnou představu jak je to se spotřebou když se takříkajíc nic neděje. Někdy člověka překvapí jak jsou věci žravé a jindy naopak jak málo si vezmou když nic nedělají. Jak jsem psal prve změřit spotřebu je jednoduché a pak si spočítat jaký to bude mít vliv na spotřebu celého auta už nebude problém. Pak se pochlub třeba to bude zajímat víc lidí a né všichni mají měřák :OK:
to je strašně moc - někde je chyba. Při proudu 1.23A a 5V by byl ten ztrátový výkon 1.23*5=6.15W a to by teda už dost hřálo samo o sobě. Umí ten klešťový ampérmetr měřit stejnosměrný proud ? Střídavý proud umí měřit každy, stejnosměrný už ne.
Kluci když pominu kolik to nyní změří. Umíte mi někdo vysvětlit (normálně ne v kódech:-) ) kolik mi vydrží auto při ustálené teoretické spotřebě 2,0A když mám baterku 1000mAh 2S a 3S?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR Axial SCX 10 Deadbolt Futaba 4PK
bylo: XR10 bj4v bwd FXR by Pavel Toyota Tundra na SCX 10 SCX 10 Dingo Axial wraith Kyosho MP9e
máš to přímo v těch jednotkách .... baterka 1000 mAh znamená, že z ní budeš odebírat 1 A po dobu jedné hodiny, takže 2A půlhodiny, 4A 15 minut, 8A 7.5 minuty ... atd. 2S znamená dvoučlánek, takže 3.7V * 2 = 7.4V. 3S tříčlánek, takže 3.7V * 3 = 11.1V. Pokud máš baterku 1000 mAh ( ale 3S ), takže z budeš odebírat také 1A hodinu, 2A půlhodiny ..... takže úplně stejně, jako v případě baterky 2S, ale s tím rozdílem, že ten proud bude stejný, ale napětí jiné. Výkon je pak dán součinem napětí * proud, takže pokud budeš odebírat řekněme 5A z dojčlánku, tak okamžitý výkon bude 5A * 7.4V = 37W, kdežto u tříčlánku bude při odběru 5A výkon = 5A * 11.1V = 55.5W. Takže díky tomu, že výkon je dán součinem proud * napětí, tak tam, kde máš nižší napětí, musíš stejný výkon dohnat větším proudem a naopak - menší proud se musí dohnat vyšším napětím. Energie, naakumulovaná ve tříčlánku je potom výkon * čas, takže např. u baterky 2200 mAh 2S to je 2.2Ah * 7.4V = 16.28 VAh ( = Wh ) , u stejného tříčlánku 2.2Ah * 11.1V = 24.42 Wh. Takže čím víc Watthodin ( Wh ), tím delší čas na jízdu budeš mít a záleží jen na parametrech motorů, jestli zvolíš vyšší proud a nižší napětí a nebo menší proud a vyšší napětí ( při požadavku stejného výkonu ).
p.s.: zahřívá se hodně ten externí BEC ? Pokud ne, tak to měření musí být blbě.