Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Výběr střídavého regulátoru a motoru

Ahoj stavím svůj druhý model scx10 v prvním mám stejnosměrný motor gt550 a v druhém bych rád zkusil střídavý motor a trochu ho zrychlil neříkám že není dost rychlí ale chci zkusit něco jiného. Jen se v těch regulátorech a motorech nevyznám tak si nechám poradit. Jde mi o rychlost na rovině a rozumnou sílu v terénu, takový zlatý střed nevím co na to řekne originál převodovka a diferenciály abych si více neuškodil než polepšil. Pokud by mi někdo byl ochotný poradit budu jen rád
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

No drobnou radu ti dát mohu ;-)

Klasický stejnosměrný 55 závítu je srovnatelný se střídavým přibližně 1000 otáček na volt.
Takže pokud chceš aby to bylo rychlejší musíš si vybrat motor s více otáčkama na volt.

Přesněji ti mohu říci jen tolik do svého auta jsem dal střídavý 4000 otáček na volt a sílu to má v terénu srovnatelnou s stejnosměrným co jsem měl dříve ale rychlost na max plyn je několikanásobně vyšší jinak řečeno pokud jedu po písku a s plným plynem otočím auto vezme zatáčku krásně smykem, ale pokud je podklad pevný okamžitě se kutálí takže bych doporučil něco mezi 2000 - 3000 otáček na volt a mělo by to být dost rychlé a nemuselo by se to převracet i když se zapomeneš na asfaltu a v plné rychlosti zatočíš. Samosebou je to taky závislé na těžišti auta, ale to co jsem tam dal já je až moc rychlé i když každý máme jinou představu o rychlosti. No aspoň malá nápověda co hledat a se silou si hlavu nedělej ten střídavý bude silný víc než dost.
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Jezdil jsem speed 600 eco, ten ma 11000 ot/min. Tomu odpovídá 21,5T, který má 12500 ot/min. Koupil jsem LRP spin super + motor K7 - kombo za 2200 i s poštou a síly má dost na to, že utáhne 11 kg tatru 8x8. Budeš mit dost sily i rychlosti.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Oběma moc děkuji za rady konečně mám přehled jak se ty parametry pohybují já si tedy na mz vybral ten LRP má 2200 otáček na volt http://www.mz-racing.net/p9817-80746-co ... -k7-17-5t/. Jen by mě fakt zajímalo co na to říká převodovka a jak je to s programováním toho motoru nebo není nic programovat a hned se jede.
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Hele, to je on. Nic jsem neprogramoval, jen kalibrace s vysílačem. Na co bych te jen upozornil na 50% zpátečku a nevim, jak je to s brzdou v neutralu. Programovat jen přes usb, ale to musis dokoupit.
A kupoval jsem to tu
http://www.rcauta.cz/zbozi/9824/LRP-Com ... -K7--2.htm
Levnější a doprava zdarma. Ve středu odpoledne jsem objednal a v pátek rano bylo doma :-)
Naposledy upravil(a) gecko-x dne 01.05.2015 18:43, celkem upraveno 1 x.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

gecko-x píše:Hele, to je on. Nic jsem neprogramoval, jen kalibrace s vysílačem. Na co bych te jen upozornil na 50% zpátečku a nevim, jak je to s brzdou v neutralu. Programovat jen přes usb, ale to musis dokoupit.


Tak mám vybráno ještě než objednám zjistím jak je to s tou brzdou na mz píšou že jí ten regulátor má něco si o tom někde přečtu a ta zpátečka mi vůbec nevadí důležié je jak jezdí dopředu :OK:
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Na mz píšou vpřed, brzda, zpět ...... To neni brzda v neutralu! Pozor na to!
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

gecko-x píše:Na mz píšou vpřed, brzda, zpět ...... To neni brzda v neutralu! Pozor na to!


Tak to jsme zle pochopil ještě že jsi mě upozornil díky, jen nevím zda je ta brzda v neurálu nutná musím pouvažovat.
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Ahoj lidi ještě mám pár otázek na střídavé motory, jaký je rozdíl mezi senzorovým a bez senzorovým střídavým motorem. Vybral jsem si na hobbykingu toto combo a programovací kartu http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... V_80A.html. Je to můj první střídavý motor tak at neudělám nějakou chybu, půjde do axialu scx10. A nakonec bych mě zajímalo jak je to s brzdou třeba když budu chtít zastavit v kopci na chvíly, na svém regulátoru mám brzdu v neutrálu tady není, nějak to přeci musím brzdit a stát na místě pokud je potřeba.
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

senzory jsou v motoru proto, aby regl vedel, jak je otocena kotv. Je aby pustil npeti do zpravne civky - vinuti. pro laiky- bude mit plynulejsi rozjezd.
co se tyka brzdy - regl s brzdou v neutralu brzdi vzdy, kdyz nemackas plyn a je jedno jestli dopredu nebo zpet. Bez brzdy v neutralu neznamena, ze nema brzdu. jen brzdis sam, musus drzet paku plynu na zpatecce. po povoleni a opetovnem posunuti plynu do zpatecky auto couva.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

gecko-x píše:senzory jsou v motoru proto, aby regl vedel, jak je otocena kotv. Je aby pustil npeti do zpravne civky - vinuti. pro laiky- bude mit plynulejsi rozjezd.
co se tyka brzdy - regl s brzdou v neutralu brzdi vzdy, kdyz nemackas plyn a je jedno jestli dopredu nebo zpet. Bez brzdy v neutralu neznamena, ze nema brzdu. jen brzdis sam, musus drzet paku plynu na zpatecce. po povoleni a opetovnem posunuti plynu do zpatecky auto couva.


Tak ted v tom mám jasno, děkuji takže když chci plynulí rozjezd tak motor se senzorem. Což jsou všechny co nesmí přijít do styku s vodou což je na houby.
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

hele, voda jim vadí míň než stejnosměru. jen se nesmí zašpinit senzory bordelem - bahnem třeba a to nesvědčí aní SS. Důležité je taky, aby senzory podporoval i regl, nejen motor. a to ten ve tvém odkaze nepodporuje. musíš hledat "sensored" né "sensorless"
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... less_.html
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Bandolik
Píšu hodně
Příspěvky: 1056
Registrován: 19.06.2012 0:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Tak já k uvedenému mohu jen dodat že omezení spátečky je dobré udělat po prvním couvání to pochopíš ten střídavý motor je dravec :-)
Pokud jde o brzdu v neutrálu muj regl ji nemá a na rozdíl od stejnosměrného co jsem měl kdysi co jí taky neměl auto z kopce jede velmi pomalu takže když zastavíš začne se hýbat ale rozhodně mi neujede jako to udělal ten stejnosměrný alespoň na mém reglu je to velmi pomalé motor klade mnohem větší odpor jak stejnosměrný ale při trialu by to mohl být problém kde jsou trestné body za couvání, na běžné ježdění to nevadí.
CC-01Mitsubishi Pajero
Axial Dingo
:-)

http://bandolik01.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Já používám běžné letecké oběžky, kvůli tomu že jsou levný a povalujou se mi doma..
Mám vyzkoušený tyhle kombinace, všechno bezsenzory:
Větší verze: Turnigy 3530, 1400KV, 20z pastorek + HobbyKing HK 60A v Honchu na 2,2". Motor dobrej, krouťák stačí bohatě, rychlost o malinko vyšší, než originál 27záv. s 20z pastorkem. Regl výkonově bohatě stačí i se sundaným ventilátorem, rozjezdy v pohodě, brzda v neutrálu je max35%, na opatrný sjezdy tak akorát, přímý reverz, jen když se trochu víc rozjede na volnoběh zpět, někdy regl nedá plyn dopředu (regl si zpětně kontroluje indukci z cívek a nepustí výkon do protisměru) trochu opruz, ale jde na to zvyknout a vyhnout se tomu. Na trial by to asi moc nebylo.
Menší verze: Turnigy 2826, 1900KV, 15z pastorek + 1. pokus regl HobbyPower 35A-SL, 6V, 1,5A BEC, super brzda v neutrálu až 100%, crawler mod s přímým reverzem, ideální vlastnosti, ale slabej, občas v zátěži vypne. Je to tak do něčeho lehčího, CC-01, nebo lehkej trial. 2. pokus regl HobbyPower 60A-SL, 6V, 1,5A BEC, brzda v neutrálu 100%, nemá crawler mod, takže jen režim vpřed-neutrál-brzda-zpátečka, vpřed normálně bez prodlevy. Výkonově stačí, bez ventilátoru jsem to zatím nezkoušel. Motor by se asi snesl i trochu silnější, třeba 2830.
Motorům voda nevadí vůbec, jen je třeba mazat kuličkový ložiska proti zareznutí. Regl HK 60A je v pohodě zadipovatelnej přes všechno mimo chladiče, má to kryt s těsněním. 35A-SL a 60A-SL půjde zatěsnit blbě, kryty jsou s dírama kolem kabelů a plošňáku, ovládací kabely na konektorech, snad jedině sundat kryt, potopit celou desku kromě chladiče a kryt vrátit přes to.
Motory vyjdou 250-300Kč, regly z ebay s poštou cca 400-500. Regly HobbyPower jsou kompatibilní s Ezrunem a jeho kartou.
Pořád dál hledám bezsenzorovej regl se silnou brzdu v neutrálu, crawler módem, vodotěsnej, nebo rozumně zatěsnitelnej, aspoň 60A, za slušnou cenu.
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Výběr střídavého regulátoru a motoru

Ja sem s outrunnerama taky trochu experimentoval, protože sem tu mel par leteckejch axiku. Ale nakonec me to nejak moc nenadchlo. Ve vysledku mam v expe, pokud tedy zrovna neco jezdi, většinou plechovku a hloupej regl, kterej je hlavne vodeodolnej. Vic nez kdejaky parametry me zajima, aby to něco vydrželo.
No A WO TOM TO JE. :lol:

Nicmene ja wam ty stridaky neberu, kazdej at si jezdi co chce...
Obrázek

Zpět na „Pohony a regulátory“