Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: motor údržba

Napišu vlastni zkusenost, kterou mi mimo jiný i Hanys potvrdí. Na Tatře jsme při přestavbě serva na silnejsi musely přesunout potenciometr mimo servo a při jeho špatném od izolováni od rámu, kterého se dotýkalo i pouzdro motoru, docházelo ke zkratu. Blbe se to vysvetluje, nicméně výsledek byl - některé motory (třeba zrovna mnou použitý speed 600 ECO) měl minusovy pol spojeny s kostrou.
Při výměně na střídák bylo po problémech.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: motor údržba

eos píše:Boříku, prosím tě, kde mívají běžné modely ukostřen mínus pól? V životě jsem se s ničím takovým nesetkal. Ani v manuálu DSYS jsem neviděl nic o nějakém kostření jakýchkoli vstupů, nebo výstupů regulátoru. Proč bychom pak měli, na rozdíl od velkých aut, všude zásadně dvojdrátové rozvody? Pokud budu mít některý pól motoru spojený s kostrou bude to mít následky pouze v překlenutí jednoho z odrušovacích kondenzátorů na motoru a v případě celokovového šasí teoreticky zvýšené riziko dotyku jiné, z nějakého důvodu špatně zaizolované části rozvodu.

Nejlépe nikde. Pokud jeden pól ( a je jedno, jestli plus nebo mínus ) spojím s jakoukoli další částí modelu, okamžitě vznikne nebezpečí, že se tím druhým pólem nechtěně dotknu té části, co je spojena s opačným pólem. Pokud budou připojeny třeba tvrdé Li-polky, bude hodně co na dívání - takové svařování obloukem se hned tak nevidí a v kombinaci s dalšími částmi modelu dojde i na pachové projevy a barevné čmoudíky.
Je to fakt blbost, nedělá se to nikde v modelech, to nebezpečí zkratu se podstatně zvýší a přínos to nemá žádný.
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: motor údržba

Tak a zpět k pískání. Mám motor, stridak od Nováka 18.5t a píská mi jakože fakt dost hlucne. Mám ho už čtyři roky a koupil jsem ho už dva roky rekreačně ježděn. Za celou dobu nedostal žádnou péči, ale vůbec žádnou. Teď píská, skřípe, vrze. Kapku wd na hřídel a je klid. Tak na hodinku, pak zas začne zpívat.
Máte někdo zkušenost jak ložisko vyndat a vyměnit? Čistě laicky by to neměl být problém. Je třeba na něco dát bacha? Nerad bych motor zkur..l jen proto že jsem mu chtěl polepšit...
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: motor údržba

Nakonec se to podařilo a našel jsem co jsem hledal.

Kdyby někdo potřeboval rozebrat brushless motor:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... oLT1ZUE7Ig

Zpět na „Pohony a regulátory“