Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Graupner Speed 600 ECO

Kluci, já motor vytáhnu, ponořím do destilky, zapojím na regl, nechám točit zhruba minutu, pak vytáhnu, nechám vyschnout a po cca3h lehce kápnu na ložiska a znovu s reglem zatočím.(motor ve svislé poloze, aby tam olej natekl. Používám olej označený KV - kluzná vedení a plná spokojenost. Motor bzučí jak novej. A co se týče spotřeby - 4200mAh asi na 3 hodiny jízdy (SCX 10)
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Graupner Speed 600 ECO

Ahoj....mám se speedem takovej problém, asi se do něj dostal bordel nebo něco a jenom jiskří a ani se nepootočí...na expedicích se mi šíleně přehřejval, na Ještědu jsem musel 3X dát pauzu protože se z něho kouřilo... někde jsem četl že by se mohli nějak pokakat magnety....jezdil jsem hodně ve vodě a v bahně...
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Graupner Speed 600 ECO

S velkou pravděpodobností to bude jedno s druhým - pokud se motor velmi přehřívá ( až se z něj kouří ), tak může dojít k tomu, že se tou vysokou teplotou odmagnetují magnety. A tím pádem je motor slabší, ještě víc se přehřívá ... a tak dokola - prostě slábne a jde do věčných motorových lovišť. Dalším problémem může být poškozené vinutí ( mechanicky - třeba nějakým kamínkem nebo podobným humusem ) a to také přispívá k zahřívání motoru. A taky může být poškozený uhlík nebo kolektor - mezi póly kolektoru se může dostat nějaký kousek něčeho vodivého ( třeba kus uhlíku ) a to může mít také za následek zablokování motoru a kouřové efekty.
Každopádně to bude mít motor za sebou a čím dřív půjde na ( zasloužený ? ) odpočinek, tím líp pro baterky, reglec a podobně.
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Graupner Speed 600 ECO

Už je jen na poličce..teď jezdím s 55Z Hpi
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Graupner Speed 600 ECO

Chci se zeptat kdyz na speed 600 ECO nasadim napr pastorek 20T a to same..na axial 55T + 20T...meni se pouze maximalni rychlost modelu nebo i prevodovej pomer??? Speed ma otacky pri 7,2V 11 000 a Axial cca 9 600
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Graupner Speed 600 ECO

Tak pokud budou veškeré převody stejné, tak musí být přece i stejný převodový poměr. Motorem převod neměníš
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
calvin
Uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: 28.11.2012 10:44
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Graupner Speed 600 ECO

rovno si si aj odpovedal - otacky motora su jedna vec a prevodovy pomer druha. motor ma svoje otacky, ktore len regulujes cez regulator. druha vec je, ake mas "otacky kolies" - t.z. prevodovym pomerom vies upravit rychlost modelu. podla toho, aky prevodovy pomer zvolis, tak ti to ovplyvni rychlost jazdy, krutiaci moment (ako v aute - 1.stupen je inac sprevodovany ako 6., rozdiel verim ze poznas...).

takze priama odpoved na tvoju otazku - vymenou tych motorv ovlyvnis len rychlost modelu (ciastocne aj silu, ale nepozeral som detailne parametre). pozri si celu temu k motorm a prevodovkam, lebo toho je k tomu viac...pocet zavitov motora a vztah ku krutiacemu momentu a otackam atd.

ale v dobrom - na zaklade tejto otazky by som najskor odporucil viac to tu citat...
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Graupner Speed 600 ECO

Prevodovy pomer se castecne zmeni take nasel jsem nekde ze speed ma 40T tzn se speedem bude auto o neco rychlejsi a slabsi nez s axialem ktery ma 55T...ale jak pisete pokud budou 2 motory se stejnym poctem zavitu jak na motoru tak na pastorku ale kazdy bude mit jine max. otacky pri 7,2V tak oba budou stejne silne jen ten co ma vice otacek bude rychlejsi..takze dikes pro me je tohle trochu spanelska vesnice :FINE:
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Graupner Speed 600 ECO

Podstatnou roli tam také hraje kvalita magnetů - pokud budou mít motory i stejné kotvy ( tzn. se stejným počtem závitů, stejným vinutím, stejnými plechy ... atd. a budou mít jiné magnety ( např. nějaký obyčejný plastoferit a nebo třeba kobaltsamariové magnety, tak může být rozdíl ve výkonu a účinnosti i několikanásobný.
Uživatelský avatar
calvin
Uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: 28.11.2012 10:44
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Graupner Speed 600 ECO

číža: pleties si prevodovy pomer a zavity motora :-I ak das pastorek 20T a nemenis nic ostatne, tak ako sa ti zmeni prevodovy pomer? tie motory maju len ine otacky, ale to s prevodovym pomerom nesuvisi. vysledna rychlost modelu bude s tymi motormi trochu rozdielna, ale to nie kvoly zmene prevodu, ale rozdielnymi otackami motora. a tiez by som sa neodvazil tvrdil, ze Speed600eco bude slabsi, lebo tipujem, ze bude mat silnejsie magnety ako axial (moj dohad).

pocet zavitov motora ti v principe hovori o jeho vykone a krutiacom momente. zjednodusene: 20z motor ma vyssie otacky ale nizsi krutiaci moment ako 55z motor, ktory ma vyssi krutak, ale nizsie otacky...
Uživatelský avatar
3000HP
Častý přispěvatel
Příspěvky: 913
Registrován: 18.09.2010 0:00
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí

Re: Graupner Speed 600 ECO

Speed 600 rozhodně nebude slabší, nepočítáš s velikostí motoru... 600 je 600 proto, protože je delší, delší magnety a vinutí... a z praxe je 600 silnější jak 55 axial...
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Graupner Speed 600 ECO

nevim tak asi je silnejsi jen jsem to nekde cetl v nejakym prispevku ani nevim jestli to bylo tady u nas na foru kazdopadne vemu asi teda ten speed 600 pac RC calc mi vypocital tohle:

Obrázek

coz mi pripada jako supr ...dostatecna rychlost a sprevodovani je taky slusny

a pokud se tam hodi pastorek 20Z a hlani kolo 80Z tak to pojede 15,5 km/h s prevodem 30,7
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
3000HP
Častý přispěvatel
Příspěvky: 913
Registrován: 18.09.2010 0:00
Bydliště: Praha10 / Frýdlant nad ostravicí

Re: Graupner Speed 600 ECO

Já tenhle program použil snad 3x v životě abych zjistil jeslti vedle auta budu muset na rovince běžet a nebo jestli půjdu jak šnek ale jinak sem teda nic moc neřešil... ale jak tě to bavi nad tím takhle dumat :-p podle mě v reálu se to stejně bude chovat všelijak a je to spíš alchymie pokus omyl, jeslti ti to doopravdy bude vyhovovat... speed je fajn do expedice, všichni si ho relativně oblíbili za cenu poměr/výkon... do wraita nevím, záleží co od toho čekáš - jestli chceš bashing ale i kravlit tak to není špatný ale na to aby si s tím lítal je to pomalý, to si radši pořiď tu převodovku 2-stupňovou.. ale z osobní zkušenosti jsem poznal že když něco chceš aby to bylo univerzální, tak to ve výsledku stojí zaprd...
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9)
Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler
Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress
Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Graupner Speed 600 ECO

no to ja to prave rad studuju :-D ale jak rikas je to pokus omyl zavody s tim jezdit nebudu tak je to ve smes stejne fuck....koupil jsem toho speeda 600 a uvidime jak to pojede :OK:
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
bibo78
Uživatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15.10.2011 0:00

Re: Graupner Speed 600 ECO

.
Naposledy upravil(a) bibo78 dne 14.04.2015 21:36, celkem upraveno 1 x.
.

Zpět na „Pohony a regulátory“