Jak upgradovat motro+ESC?

Anketa končí za 14.01.2021 14:48

Ponechat Speed 600 ECO + Dsys
100%
1
Brushed - TeamRaffee + HobbyWing 1080
Žádná hlasování
0
Brushless - HobbyWing Fusion 540
Žádná hlasování
0
Jiná varianta
Žádná hlasování
0
 
Celkem hlasů: 1
Uživatelský avatar
PCJoe
Nově příchozí
Příspěvky: 17
Registrován: 03.06.2009 0:00
Bydliště: Praha 5

Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Ahoj všem,

chtěl bych se poradit, jestli má smysl dělat změnu sestavy motoru + ESC.
Aktuálně má moje SCX10 I motor Speed 600 ECO s regulátorem Dsys MD46DCR clever (max proud 56A). Obojí staré cca 12 let, používané občasně. Dál bude fungovat na expedice - procházkové tempo v terénu pro zábavu. Aku používám NiMh, ale plánuju změnu na LiPol 3S.

Zvažuji 2 varianty výměny. Ale je možné, že mi poradíte buď jinou nebo neměnit.
1) levnější - HobbyWing WP 1080 + rozebíratelný brushed motor (například TeamRaffee 27T nebo 35T)
2) dražší - HobbyWing Fusion 540 (brushless)

Budu rád za rady a tipy. Díky. Josef
Axial SCX-10 - Defender D90
3Dsets - Rancher
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Když se stávajícím motorem a reglem prejdes jen na 2s tak to bude o poznání lepší, silnější, déle vydrží a sílu bude mít od začátku do konce.

Na vycházkové tempo je 3s asi zbytečný.. musel bys laborovat víc s převodem atd, motor 600 ECO je skvělej a pokud se ti stále točí tak proč bys měnil. Zacni tou baterkou.

Motor je rozebíratelný, opatrně narovnas packy na konci a už rozebíras, kdybys ho chtěl třeba líp vyčistit..

Na možnost 3s používají kluci odzkoušeny motor plný sil, GT 550. I na 2s má síly požehnaně. 3s musí umět hlavně regulátor.

Střídavy pohon je zase na jiný povídání, ne každý senzorový umí rozjezd opravdu plynulý a bezsenzorove cukání pri rozjezdu v expedici fakt nechceš..
Uživatelský avatar
PCJoe
Nově příchozí
Příspěvky: 17
Registrován: 03.06.2009 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Mira píše: 12.01.2021 15:50 Když se stávajícím motorem a reglem prejdes jen na 2s tak to bude o poznání lepší, silnější, déle vydrží a sílu bude mít od začátku do konce.

Na vycházkové tempo je 3s asi zbytečný.. musel bys laborovat víc s převodem atd, motor 600 ECO je skvělej a pokud se ti stále točí tak proč bys měnil. Zacni tou baterkou.

Motor je rozebíratelný, opatrně narovnas packy na konci a už rozebíras, kdybys ho chtěl třeba líp vyčistit..

Na možnost 3s používají kluci odzkoušeny motor plný sil, GT 550. I na 2s má síly požehnaně. 3s musí umět hlavně regulátor.

Střídavy pohon je zase na jiný povídání, ne každý senzorový umí rozjezd opravdu plynulý a bezsenzorove cukání pri rozjezdu v expedici fakt nechceš..
Moc díky za odpověď. Baterkou určitě začnu.
Axial SCX-10 - Defender D90
3Dsets - Rancher
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Regulátor nefunguje ? Proč ho chceš měnit, když tam chceš dát opět stejnosměrný motor ? Pokud bys chtěl střídavý motor, tak potom regulátor a motor senzorový, což je dost finančně náročnější. Bezsenzorový stříďák bude mít na 99% horší rozjezd, než ten stejnosměrný DSYS. Výkonem bys na tom byl určitě líp, ale otázkou je, jestli ten horší rozjezd stojí za to.
Pokud bys chtěl přejít na tříčlánek, bude potřeba najít motor se stejnými otáčkami, ale při 11V, jinak to bude celé posunuté do rychla a motor do tepla. Těch stejnosměrných moc nebude a pokud ano, budou mít hodně závitů a tím budou mít i menší výkon. Tříčlánek by se hodil spíš se střídavým motorem.
Uživatelský avatar
PCJoe
Nově příchozí
Příspěvky: 17
Registrován: 03.06.2009 0:00
Bydliště: Praha 5

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Borik píše: 12.01.2021 22:47 Regulátor nefunguje ? Proč ho chceš měnit, když tam chceš dát opět stejnosměrný motor ? Pokud bys chtěl střídavý motor, tak potom regulátor a motor senzorový, což je dost finančně náročnější. Bezsenzorový stříďák bude mít na 99% horší rozjezd, než ten stejnosměrný DSYS. Výkonem bys na tom byl určitě líp, ale otázkou je, jestli ten horší rozjezd stojí za to.
Pokud bys chtěl přejít na tříčlánek, bude potřeba najít motor se stejnými otáčkami, ale při 11V, jinak to bude celé posunuté do rychla a motor do tepla. Těch stejnosměrných moc nebude a pokud ano, budou mít hodně závitů a tím budou mít i menší výkon. Tříčlánek by se hodil spíš se střídavým motorem.
Vše je funkční. Určitě bych rád lehce zrychlil. Právě zvažuju, jestli u exped.auta má smysl stříďák. Uznávám, že je to finančně velký rozdíl a zdá se zbytečné v tom topit peníze.
Zatím se mi schází, že mám zůstat u ss, ale možná zvolit například 35T kvůli zrychlení a baterie změnit na 2S.
Axial SCX-10 - Defender D90
3Dsets - Rancher
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

U expedičního auta ( a hlavně u trialu ) má smysl stříďák se senzory. Pak je rozjezd a pomalá jízda naprosto excelentní a nevyrovná se tomu ani optimální kombinace DSYS s kvalitním motorem s pětilamelovou kotvou. Na YT je několik videí a kola se opravdu točí velice pomalu a hlavně plynule. Jenže ... tato kombinace pohonu stojí kolem 4 000,-Kč. Asi bych to do Defíka i pořídil, ale teď musím omotorovat 5 tanků a to se sakra prodraží i s levnějšími komponenty.
Pokud to potřebuješ zrychlit, nebylo by od věci uvažovat o pomalejším motoru a baterce 3S. Jen je potřeba dát pozor, aby motor nebyl vysloveně jen na dvoučlánek, protože by se už s vyšším napětím mohl dost zahřívat.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

Mira píše: 12.01.2021 15:50 bezsenzorove cukání pri rozjezdu v expedici fakt nechceš..
To máš z vlastních zkušeností?
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

To bude pravděpodobně zkušenost všech, co bezsenzorové motory používají. A je úplně jedno, jestli je to v autě nebo v lodi. Akorát leteckým modelářům to nevadí, protože jejich vrtule se pomalu otáčet nemusejí. To, do jaké míry to při rozjezdu cukne, je otázka především kvality regulátoru, ale i ten nejlepší prostě cukne ( i když třeba míň, než jiný ), což je dáno konstrukcí regulátoru a fyzikálními vlastnostmi a to prostě obejít nejde. Aby se motor roztočil, musí mít nějakou odezvu o poloze rotoru a při těch nízkých otáčkách je velký problém tuto informaci získat a dobře ji vyhodnotit. Pokud má motor senzory, tak ta informace je mnohem spolehlivější a motor se roztočí i při těch malých otáčkách. Ale je to prostě něco za něco ... ty senzorové komplety jsou mnohem dražší.
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Změna z Speed 600ECO na jiný motor

:mrgreen: jako když se ten predemnou spálil a já na to koukal tak to přeci nemusím brát do ruky taky abych se taky spálil :-D někdy je ta vlastní zkušenost nepřenosná ale někdy je to přírodní výběr :-D takže klidně můžeš utratit za bezsenzor do expedice, abys to zjistil :FINE: jo jo

Drahý senzorový motor jsem v ruce (vysílačku, auto na zemi) měl, funguje "normálně", dojem stejnej jako stejnosměrný.

Senzorový nekvalitní taky a cukal. Ač senzorový. Ale bylo to levné kombo a nebylo to vono.

Bezsenzorove stříďáky mám v rychlých autech a cukaji při nízkých otáčkách velmi, ale tam nízké otáčky pouzivam jen na začátku jízdy :-D

Do určitých otáček je to bez senzoru nepoužitelné. Ono to pustí proud obecně do cívky nehledě na to, kde je kotva. Takže se stane, že v momentě přidání plynu ten motor třeba otočí najednou 3/4 otáčky, zarazí se, jakoby vynechá a zase znova. Přitom model poskakuje a ty to v těch otáčkách nejsi schopen řídit lépe. Senzorovej ví, jaká je poloha rotoru a tak pustí proud do té cívky, která je hned vedle kotvy, a ne až 3/4 otáčky dopředu. Takže necukne, plynule se rozjede. U expe používáš tyhle skoro nulový otáčky často.

Zpět na „Pohony a regulátory“