Dle meho nazoru je tezky vyvijet dneska novej regl, ktery uspokoji vsechny mozny skupiny modelaru.
Nicmene nejaky zakladni pozadavky jsou pro nasi kategorii jsou asi tyto:
- podpora až 3S LiPo
- BEC 6V, min 3A lepe 5A, pro lidi s digi servama
- nastavitelnej drag brake
- staci pro stejnosměrný motory od 20z nahoru
- maly (souvisi s tim poctem zavitu)
- vodeodolny
- levny
Vse ostatni je bonus navic (treba jako programovani pres usb na pc, ano to bych chtel) :wink:
Kdyz se na to tak podivam, tak ovsem stejne dospeju k zaveru, ze regl, ktery splnuje vetsinu parametru uz tady je. Tekin FX-R, za $95 uz mu chybi jen ta vodeodolnost. To je hodne silna konkurence, ale jiste by to slo jeste vylepsit, ovsem narazime zas na tu cenu.
a k tem svetelnejm modulum asi toto:
MD8L - pridat ovladani 2. kanalem
MD6L - zachovat a o trochu vylepsit moznosti nastaveni (nemusi byt tak komplikovany jako 8-ka) za puvodni cenu
Takhle by to bylo myslim super. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) MikeP dne 07.11.2010 17:22, celkem upraveno 1 x.
Programovani pres USB je i pro me obrovska vyhoda. Kupovat k reglu nakou program desku nebo to zdlouhave nastavovat pres radio... to driv ten regl rozdupu.
Jinak moje velka vytka k DSYS stavajicim reglum je, ze i pres nastaveni rychlosti rozbehu na nejnizsi jsou takove hodne "bezzube". Nevim jestli to ma co delat jen se SW, nebo s moznosti reglu dat nejaky spickovy proud, ale vim, ze me to hodne stvalo a byl to jeden z duvodu proc bych si do svyho auta DSYS uz nedal.
Co me stve u vetsiny reglu, je neprilis dobry vypinac. Chtelo by to neco zapouzdrene a blato/vodo odolne.
Co se ty variabilni brzdy tyka, dle me to fungovat nebude. Me by se spis libilo, nez to delat casove, abych kdyz pustim do neutralu aktivoval mekkou brzdu a kdyz dam paku ovladace do "protismeru" zakapla se tvrda. Hodnota obou brzd samozrejme nastavitelna, aspon po 5%, protoze kazdy auto je jinak tezky a ma jiny prevody, univerzal hodnota je naprd. Pro nekoho bude i ta tvrda moc mekka a naopak.
Nicmene, jak rika mikep, muselo by to byt bud o kus levnejsi nez tekin, nebo mit neco duleziteho navic.
...já osobně sem Dsyse opustil jenom kvůli tomu okamžitmu nástupu, teda spíš nenástupu
...myšlenka s proměnlivou brzdou je zajímavá, je to učitě oblast, která si zaslouží řešení, ale tak jak to Padre popisuješ, tak mám strach že pozbyde původního smyslu...pokud při zdolávání překážky v prudkym svahu pustim plyn, očekávám, že auto na místě zastaví a bude tam jak přišitý...takhle by auto přibrzdilo, ale pokračovalo v jízdě až do změny režimu...napadlo mě, ale bylo by to schůdný pro vícekanálový RCsoupravy, esi by nešlo udělat něco jako ruční brzdu...že by si člověk nastavil drag brake na 60% třeba, ale přepnutím jednoho vypínače by se aktivovala 100% (ale to je jen taková moje myšlenka, kterou sem se nijak hloub nezabejval)
...programování přes usb je fajn, ale možnost mít sebou kartu a rychtovat si to přímo na ježdění mi příde hodně dobrá, čili by bylo dobrý zanechat obě možnosti (plus programování RCčkem pro šetřivý:)
...jinak teda podpora motorů od 20T vejš, baterek všech obvyklejch (ale to už maj i současný)
...úplná vodotěsnost včetně vypínače by byla parádní, co nejmenší rozměry taktéž
...BEC 6V a aspoň 5A by byl fajn
edit: pořádně sem si přečet co píše Dan ohledně brzdy a líbi se mi ta myšlenka...
**Honza** **Original since 1981** **#RTRCZ team driver**
Ta rucni brzda je hodne zajimava, akorat to narazi na uplne novou myslenku, mit regl ovladany pres vice kanalu. Honzo to je genialni, to me nenapadlo a vlastne sem nikdy nic takovyho nevidel (mozna nejakej servonaut, ale tam je asi vic funkci nez jen regl). Kdyz muzou mit vzdaleny nastaveni gyra, proc by to nemohl mit regl. Zcela beze srandy, to by byla pecka. S priraditelnou funkci, kterou chci ovladat.
Panove ja sem vedel, ze to dame dohromady a vymyslime neco novyho. :twisted:
myslím že by bylo zajímavé kdyby ty regly mneli ješte konektory na brzdové svetla a spátečku, myslím že to víc lidí ocenilo,
nevím snad mne neukamenujete :oops:
*****NA PREDAJ***** Tamiya XV-01TC PRO - nove, nejazdene *5000kč Tamiya TB-02R BMW X6 *5500kč Yokomo Type C silver carbon - nejazdene, nove *3000kč
Brzdovky a couvačky bych ocenil víc než vícepolohovou dragbrake. Voděodolnost a ostrý rozběhy jednoznačně ano.
Vypínač bych nechal jak je, když bude zapoudřenej bude se v něm držet bordel.
Programování mi bohatě stačí přez kartu.
Vrátit do nabídky MDL6.
U reglu MD4DCR mi vadí napájení jen 1LiXX, kdyby uměl 2S je ideální k navijáku.
To umí každý debil, aby eso trumfem přebil. Ale dát na eso dvojku, to je teprve gól!
* 2x Slash * SCX 10 * Holiday Buggy * Popletka * Pinzgauer *
hmm. tak to abych rychle udal nejaky svy moduly.. nez se tyhle novinky rozsiri.. anebo abych taky zacal pracovat na necem lepsim. 8)
ale jinak jak uz tu padlo.. myslim, ze brza a zpatecka v reglu by nemuselo byt tolik prace navic.. otazka je, jak ten vystup udelat.. jestli jako proudovej zdroj, na ktery se proste povesi 20mA diody.. nebo jak "open colector".. jen spinac, kam by si clovek mohl pripojit svetla dle vlastnich predstav. ja osobne bych radsi to druhe.. spousta lidi zase to prvni.
Ta myslenka s tema svetlama je sice zajimava, ale nevidim zas takovej problem dat pres Y kabel nejakej modul.
Protoze sme zase zpet u toho, ze kazdej chce svitit jinak (regl uni pro vsechny auta/lode). A to by znamenalo udelat hybrid reglu a modulu a to by znamenalo vyssi cenu a to by znamenalo, ze kazdej koupi obycejnej regl bez svetel.
Používám Dsys několik let. Poměr výkon/cena je super. Kdyby měl rychlej start, byl voděodolnej, šel programovat přes USB a místo smršťovačky byl v krabičce, tak by byl SUPER SUPER!
Druhá brzda na volném kanále se zdá jako zajímavý nápad, ale obávám se, že to je natolik specifická věc, že se nepodaří ji prosadit. Jinak souhlas s Danem a v zásadě to tak je - nastavím si brzdu v neutrálu podle potřeby a hmotnosti modelu na požadovanou intenzitu. Buď jedu po rovině a pustím plyn a model se přirozeně bez postoje na předních zastaví. Jakmile už stojí je "zakápnuta" tvrdá brzda jako ručnice. Nebo jedu ze svahu a potřebuju intenzivně zastavit, tak normálně přibrzdím až naplno zabrzdím negativním pohybem páky plynu a v tu chvíli mám opět i neutrálu naplno zabržděno. Opět brzdu uvolním minimálním pohybem páky plynu a model se rozjede. Jede-li a já dám páku do neutrálu brzdí přednastavenou intenzitou brzdy v neutrálu - což pochopitelně nejde odladit páč nám příroda nadělila kopce s různým svahem. Ale mohu přibrzdit opět negativem a zase dosáhnout "utažení ručnice" u zastaveného modelu.
Mně to přijde dobrý, ale chápu, že se nejde zavděčit všem.
Výstup na světla bych asi neřešil. Osobně...
Je zajímavá diskuze ohledně vypínačů. Osobně preferuji odpojení aku pro jednoznačné vypnutí.
Ostré rozběhy jak jsem psal budou - dosud nebyly protože mohou představovat nadměrnou zátěž pro regulaci, ovšem při jejím dimenzování, které jsem uvedl v článku to není problém. Ale za sebe říkám, že to teprve zvážím a vyzkouším. Nejen régl to mega zatíží, ale převody např taky. Jestli to s jinýma regulátorama vydrží, tak pak asi jo...