Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Převodový poměr?

Čau, neporadíte, jaký by byl ideální převodový poměr a motor pro jednostupňovou expediční káru se 120mm koly? Chci zkusit něco postavit od základu (zřejmě to skončí jako můj Hummer - na poličce, ale proč to nezkusit?) a nevím, jaký převodový poměr bude v rozvodovce... Díky
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Zděs odkaz na kalkulátor převodů...

http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

S výpočtem by nebyl problém, jenže já nevím, jaká je nejlepší rychlost a jaký motor, podle těchto věcí si to dopočítám i bez kalkulátoru.
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

No tak to promiň... :-) sice si proti prvnímu příspěvku protiřečíš, ale asi jsem to špatně pochopil
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.
F350 Highlift - Futaba 3PM-2.4
Defender D90 - Spektrum DX6
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Sorry, špatně jsem napsal otázku... Mělo to znít asi takhle: Jakou rychlost s jakým motorem byste mi doporučili pro expediční auto (váha odhadem okolo 5kg), abych si mohl dopočítat převodový poměr? Nebo máte nějaký typ na převodový poměr pro určitý motor? Díky
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

deekay píše:Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.


Takže řekněme okolo 7-10km/h s Johnsnem? Nebo co je myšleno rychlejším motorem? Doteď jsem jezdil rally, tak nevím, jaký motor je u scale rychlý :-D
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Tak nakonec mi vychází převodový poměr na cca 16:1, to je cca 7km/h s motorem s 5000ot/min, kolika z. motoru to zhruba odpovídá? Nebo by byla lepší ještě redukce 3:1 a johnson(14500ot)?
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Papi píše:
deekay píše:Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.


Takže řekněme okolo 7-10km/h s Johnsnem? Nebo co je myšleno rychlejším motorem? Doteď jsem jezdil rally, tak nevím, jaký motor je u scale rychlý :-D


No podle toho jakej das motor tak dopocitas pomer... i kdyz ono to spis byva naopak, pac motoru mas vetsi vyber nez kombinaci prevodovek atd.

5000ot je uz hodne pomaly motor, pro ty co nemuzou dale redukovat.
Ja mam v Landaku 35T (ca 12000ot - ale to je udavano pri behu naprazdno)
F350 Highlift - Futaba 3PM-2.4
Defender D90 - Spektrum DX6
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Já používám v Mercedesu s klasickou Tamiya převodovkou 1:21, 1:35, 1:64 motor 55Z, ten má kolem 8000ot a subjektivně - jezdím prakticky na dvojku, jedničkou jen na velmi obtížném terénu, na trojku bych musel opravdu utíkat...
V Hummeru (Pajero) neznám převodový poměr, mám 75Z a ten má 6800ot, a opět subjektivně - ne čtvrt plynu plynule těžký terén, na plný plyn, mírný poklus
puma1
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Taky něco z praxe.120mm předpokládám jsou kola jako třeba Axik no a naše Tatrovky mají převodový poměr 1:46 počítam-li dobře (v nápravě je 1:3, rozvodovka uprostřed má 1:2,5,a pastorek 14z ozubené kolo bylo87zubů=1:6,21) a můžeš tam dát motor od normálního mabucha až po 27záviťák a budeš spokojen záleží pak jen na regulátoru co ti dovolí. Ozkoušeno ověřeno. Pokud tam dáš motor s větším počtem závitů tak pak budeš pomalejší ale silnější. Pokud budeš používat podvozky zde prezentované spíš bych asi laboroval už jenom s motorama,počet závitů.
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

To by bylo lepší místo tý redukce 3:1 koupit nějakou převodovku, která by měla převodový poměr okolo 23:1 (chystaná rozvodovka by měla být 2:1), nevěděli byste o nějaký? Nemůžu nic takovýho najít pro 540... Největší převodový poměr, co jsem našel, byl 6:1
puma1
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Když si uděláš jednu předlohu a dáš dvakrát 1:5 tak máš hnedle 1:25
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Mám doma zhruba 6:1. k tomu bych si dokoupil 4:1... Ale bylo by jednodušší a menší, kdybych to udělal s jednou převodovkou zhruba 20:1 - 25:1

Zpět na „Pohony a regulátory“