Uživatelský avatar
Horal
Uživatel
Příspěvky: 158
Registrován: 23.01.2010 0:00
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Kontaktovat uživatele: WWW

Redukční převodovka RC4WD

Tak jsem včera vyrazil na Mariánské schody.Počasí i terém v pohodě,ale zradila mě technika,na což nejsem zvyklej.Podvozek CC-01 vždy bez problémů,taď tam ale přibyla redukční převodovka http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... evodovka.Měla najeto asi pět hodin.Defík začel být líný,začalo se kouřit od motoru.Jelikož se neozývaly žádný divný zvuky,tak jsem si myslel,že jsem uvařil motor.Nechal jsem ho vystydnout a po cestě zpátky z kopce se začal ozývat takovej kňouravej zvuk."Rozborka" ukázala,že je nemocná převodovka.Je v ní jediné ložisko a to ještě kluzné.Přijde mi to,že to ani není bronz,ale nějaká mosaz.Takže tam dám kuličkové.Za ty peníze to bylo opravdu málo muziky :cry:
Motor se sice točí,ale myslím,že pro jistotu by bylo lepší ho vyměnit,nebo ne?
Uživatelský avatar
Flare
Uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: 27.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele: WWW

Mám podobnou zkušenost - nová redukční převodovka 3:1 je přidřela - dostávají se do toho kluzného ložiska otřepy z ozubených koleček. Podle mě není moc dimenzovaná na velké otáčky, spíše se jim vede lépe u vícezávitových motorů.

Druhá věc je, že kvalita materiálu je mizerná, spíše na občasné ježdění než nějaké lítání.

Mám ještě jich několik, z toho jednu 4:1 v autě co 3 roky jezdí nerozebrané truck trial, a tam drží v pohodě - je třeba ji naplnit vazelínou, aby chytala otřepy a dobře mazala. Druhak pak slabší motory - sám výstup je pak hodně silný i na 600ECO motoru třeba.

Celkově nejsou až tak zlý za ty prachy, ale je třeba se starat.
/Flare

1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT
1:1 Toyota Land Cruiser 150
Uživatelský avatar
Nytrak
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: Č. Budějovice

Přesně tentýž problém mě už potrápil několikrát.
Prostě redukčka RC4Wd je šrot kterej se nedá použít než na poličku.
Bojím se že okolo toho kluznýho pouzdra je málo materiálu aby se dalo přetočit na ložisko.
Jestli se ti to povede chci taky.
Druhá slabina jsou samotný kola, mizernej materiál, navíc trojúhelníkový zuby, takže oprava znamená udělat nový.

Lepší varianta je redukce od MP-Jetu nebo HPI. Obě jsou ale náročnější na prostor.
To umí každý debil, aby eso trumfem přebil. Ale dát na eso dvojku, to je teprve gól!
* 2x Slash * SCX 10 * Holiday Buggy * Popletka * Pinzgauer *
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Mám dotaz, proč používáte redukci, není lepší použít radši jiný motor co má poloviční otáčky, oproti standartu a zvýšený krouťák? U trialového modelu bych to ještě chápal, tam to snese opravdu melé otáčky a ještě větší krouťák, ale u expedice v tom žádný přínos nevidím. Sám mám ve všech expedičních modelech motor Carson Poison truck za 190,- a jsem maximálně spokojený. Dokonce mi to honí i mou T813 TP 6x6 a to už je nějaká váha, nemluvě o tom když připojím podvalník s nákladem.
Uživatelský avatar
Flare
Uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: 27.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele: WWW

Mechanická redukce mi zajišťuje, že si v kopci auto nepopojede . u trialu naprostá nutnost, plus samozřejmě i jemnost rozjezdu kdy motor už docela točí.

V expedičním autě jsem experimentoval taky a lepší je to pro mě s redukcí hlavně kvůli plynulosti pohybu.
/Flare

1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT
1:1 Toyota Land Cruiser 150
Uživatelský avatar
Bezmozek
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 06.12.2010 0:00
Bydliště: Praha

Slick7 píše:Mám dotaz, proč používáte redukci, není lepší použít radši jiný motor co má poloviční otáčky.....


Asi proto že fyzika je neúprosná. :roll:

Vícezávitový motory maj menší výkon, maj cca stejnej krouťák, ale menší točky, takže pak je v kopcích problém.
Na rovince je vícezávitovej motor dobrej, málo žere, málo točí, ale jak přide na kopce, dloouhý převody a velká zátěž zvednou odběr motoru, hřeje se, žere mnohem víc a stejně nejede.
Krouťák motoru je v podstatě danej, je to síla x rameno, takže ho určuje průměr motoru a síla magnetů. Pokud je potřeba zachovat průměr motoru jako že jo kvůli montáži, tak cestou jak zvednout krouťák je, když neberu neodymový magnety, buď prodloužení motoru, to jsou 540, 560, 600 apod, zmenšení mezery mezi magnetem a rotorem protože tam jsou největší ztráty, takže rozborka, podložit magnety a laborovat nebo deataily jako časování, ale to se používá u letadel, protože tam není potřeba couvat a ložiska :lol:
Takže je mnohem jednodušší koupit motor co má vyšší otáčky a zpřevodovat ho tak že otáčky budou nižší a ve stejnym poměru se zvedne krouťák.
Plechovka ač má proti stříďáku hladkej rozjezd i tak pracuje na prd v minimálních otáčkách a nejlíp se s ní jezdí tak na 70-90% otáček, takže zase zpřevodovat.
Jo, s rychlym autem se dá jet pomalu, ale do kopce pěkně blbě, když není dost výkonu, na každý nerovnosti je potřeba přidávat plyn a auto pak nejede plynule. Když se to zase přežene a auto jede na plnej krokem, taky to není ono a i spotřeba jak proudu tak uhlíků je vyšší nemluvě o ztrátách v převodech.
Prostě 75z motor není samospasitelnej, auto se sice zpomalí, ale sílu nemá, kdo zkusil potvrdí :wink:
Bob
Uživatel
Příspěvky: 486
Registrován: 13.04.2009 0:00
Bydliště: Brno

Ono je tam trochu vic aspektu u tech motoru nez jen pocet zavitu na kotve.Jde taky o material na magnety i kotvu, druh vynuti,pouzite uhliky,atd
A rozhodne nejsou vsechny motory stejny (mysleno se stejnym poctem zavitu).Nektere maji vetsi otacky a jine vyzsi kroutak.

Mel jsem moznost zkusit dva 45ti zavitovy motory od ruznych vyrobcu a rozdil byl opravdu velkej.
Moje galerie (historie) - http://bob4x4.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Jasně, chápum je třeba experimentovat, ale co se týka tvrzení, že:"Mechanická redukce mi zajišťuje, že si v kopci auto nepopojede" Tak to si dovolím nesouhlasit. Jediná mechanická redukce, která by to 100% dokázala je šnekový převod, ale klasické převodovky to udrží jen do uřčité zátěže, mám to vyzkoušené na Crawleru z TXT, taky jsem tam měl redukční převodovku navíc a z kopce to jelo jak po másle, redukce, neredukce. :wink:
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Nytrak
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: Č. Budějovice

S tvrzením že redukce z kopce brzdí taky úplně nesouhlasím, pomáhá, to jo, ale samospasitelná fakt neni.

Hlavní rozdíl je v kroutícím momentu a výkonu motoru.
Měl jsem v crawleru motor 540 75T a posléze jsem přešel na obyčejnou 540 tuším 27t s redukcí 4:1.
Otáčky byly plus-mínus stejný, rozdíl neskutečnej. V situacích kde 75T nestíhala protože nebylo dost prostoru aby se roztočila (a tudíž cukala a neměla výkon) se ten redukovanej motor rozběhnul v poho a překážku jsem přejel.
Hlavní přínos redukce já osobně vidím právě v tom, že motor má vyšší otáčky, tudíž lepší účinnost a i při minimální rychosti modelu se motor točí dost na to aby běžel plynule. Příjemej luxus je že síla naroste cca čtyřikrát, což je taky poznat.
To umí každý debil, aby eso trumfem přebil. Ale dát na eso dvojku, to je teprve gól!
* 2x Slash * SCX 10 * Holiday Buggy * Popletka * Pinzgauer *
Uživatelský avatar
Flare
Uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: 27.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele: WWW

Slick7 píše:Jasně, chápum je třeba experimentovat, ale co se týka tvrzení, že:"Mechanická redukce mi zajišťuje, že si v kopci auto nepopojede" Tak to si dovolím nesouhlasit. Jediná mechanická redukce, která by to 100% dokázala je šnekový převod, ale klasické převodovky to udrží jen do uřčité zátěže, mám to vyzkoušené na Crawleru z TXT, taky jsem tam měl redukční převodovku navíc a z kopce to jelo jak po másle, redukce, neredukce. :wink:


Pokud bereš v úvahu váhu modelu okolo 3kg pak např. redukce 4:1 i na přímém ozubení fakt nepopojede, ani tím neotočíš rukou, neboť celkový převodový poměr, který byl třeba 100:1 je najednou 400:1 ... auto se dřív utrhne na gumách než by šlo v převodech.

U těžkýho modelu se používají šneky v nápravách, takže tam je takhle funkce irelevnantní a hlavní důvod pro redukci je točivý moment a jemnost pohybu.
/Flare

1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT
1:1 Toyota Land Cruiser 150

Zpět na „Pohony a regulátory“