Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Automatická prevodovka

Chcel by som vedieť Váš názor na použitie automatickej prevodovky v praxi. Jedná sa o viacstupňovú prevodovku akéhokoľvek druhu, bez nutnosti použitia ďalšieho kanálu, alebo s možnosťou prepínania automat/manuál.
Otázka však nieje či je to možné, ale či by to malo v praxi a teréne využitie.
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER
Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

U RC se automaty používají, ale většinou u spalováků, buggy, truggy.
Největší problém je, že automat potřebuje pro přeřazení dosáhnout určité poměrně vysoké otáčky a pak přeřadí kdy on chce.
Pro pomalou jízdu v terénu a zdolávání překážek si myslím není vhodná.
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Ešte som sa pozabudol radenie by bolo riadené elektronikou v závislosti na otáčkach motora a radenie by bolo až v najvyšších otáčkach a podraďovanie zase pri príliš nízkych otáčkach a všetko riadené procesorom
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Zhruba před 15 lety to byl krátkodobý hit u silničních aut. Ze závodnické špičky to měla asi polovina závodníků a používalo se to pouze u tratí s dlouhými rovinkami - hlavně Slavkov, v menší míře Brno a Blansko. Problém byl v tom, že smysl to mělo jen v tom Slavkově, kde převodovka přeřadila v první třetině trati. Jinde to bylo spíš až na konci a tam to řazení už přestávalo mít smysl. Po pár závodech se od toho upustilo a nepamatuju si, že by to pak dále někdo používal.
Jak už bylo psáno, bylo to podmíněno velmi vysokými otáčkami a ty jsou především u silničních aut. Jinak to moc význam nemá. Problémy byly mnohem zásadnější ( nastavování v závislosti na otáčkách ) než mizivý přínos.
Pokud jde o elektronicky řízenou převodovku, tak opět by to mělo význam spíš u spalováků. U elekter je průběh kroutícího momentu slušný v dost velkém rozsahu otáček ( hlavně u stříďáků ) a tak to nebude mít moc velký význam.
Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Ak budem mať zajtra čas tak sa pokúsim o prvý prototyp automatiky a tiež ma už napadajú rôzne variácie a možnosti.
Len pre zaujímavosť :
rôzne druhy nastavenia preraďovania podľa situácie (terén , jazda po rovine , automat/manuál)
prispôsobenie na akýkoľvek druh prevodovky
elektronická ručná brzda
a možno aj niečo iné kto vie
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER

Zpět na „Pohony a regulátory“