Zdravim chlapi! :)
Tak konecne mi dorazil novej motor - Integy 65T lathe 8)
Chtel jsem se zeptat: Musim ho nejdrive nejak zajet (jestli jo-tak jak na to)?? Nebo ho muzu rovnou prdnout do auta a jezdit? -nerad bych ho hned znicil-znate me :lol:
Predem diky! ;)
osobně si myslím, že na "naše" ježdění, je to zbytečnost, ale ani motoru zabíháním neuškodíš, záleží spíš na tobě jaký pocit budeš mít z toho, že jsi motor zabíhal. Navíc si myslím, že každý motor prochází nějakou, byť krátkou zkouškou, takže... já nezabíhám, rovnou jezdím...
Výrobce nejspíš počítá s tím, že motor prdneš do auta (nebo jiné RC "hračky") a pofrčíš. Kdyby to bylo tak důležitý, tak návod na záběh motoru dostaneš v balení.
Já si s tím hlavu nelámal a stejně tak asi většina z nás :wink:
No ono jde spis o to ze tam jsou nove uhliky.Je dobre je zabehnout pod vodou i kdyz je treba vymenis ve starem motoru,protoze nez si sednou a ojedou se na radius komutatoru dost znecisti vnitrek motoru. A dalsi veci je, ze pokud se uhliky nezabehnou tak motor nedava plny vykon a trenim jen male plochy se komutator hodne vypaluje (znehodnocuje).To se pak musi resit jeho soustruzenim atd. atd. ....... Takze bych ho radeji zajel ! :D
LUB píše:Výrobce nejspíš počítá s tím, že motor prdneš do auta (nebo jiné RC "hračky") a pofrčíš. Kdyby to bylo tak důležitý, tak návod na záběh motoru dostaneš v balení. Já si s tím hlavu nelámal a stejně tak asi většina z nás :wink:
U kondomu mas taky navod jak ho nasadit, a ne co s nim mas delat. :lol:
No Bobe konkrétně s ním po nasazení už neděláš nic - to nevíš? :D A když už jsi si vybral takovéhle přirovnání... Je důležité jak nasadit aby to bylo funkční a proto to tam píšou. Kdyby bylo důležité u motoru jak ho zajet, tak to tam je taky :wink: Věř tomu, že by se raděj výrobce návodem sichroval aby neměl pak mraky reklamací.
Bóóóže do čeho jsme se to dostali :oops:
Vůbec to neřeš, dej to tam a jezdi :wink: , zabíhají se motory pro závodní účely. Větší styčná plocha = větší proud = větší výkon. Vem to tak, že motory s 55T a výš si v plném zatížení můžou brát cca 4A (můj odhad) a takový závodní 12T si jen na prázdno bere cca 8-10A.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Pokud má motor výměnný uhlíky, tak bych je alespoň kontrolně vyndal a prohlíd, zda nemají nějak zdrápanou styčnou plochu (i to se mi už stalo). Motory jinak zabíhám na svý nabíječce, nejdřív na nižší napětí, cca 2V, pak na cca 6V, oběma směry, cca 15/5 min. Vyklepu, profouknu/prostříknu, namažu, namontuju. A mam dobrý pocit :)