Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Pastorek a spotřeba

Měl bych dotaz - má změna pastorku vliv na spotřebu ? Mám podvozek AXIAL SCX10 a v něm motor Speed ECO 600 a na něm pastorek 24T a regulátor Robitronic speedstar 2 crawler. Váha auta je 4,7 kg a na LIPO Turnigy 5000 to jede tak maximálně dvě hodiny. Když změním pastorek na 20T bude to mít vliv na spotřebu ? Ptám se jen proto jestli už náhodou toto někdo netestoval ? Jo kde jsou ty časy kdy RTR verze jezdila na tuto LIPO 3,5 - 4 hodiny, ale to měla jen lexanku karoserii a váha tak možná 2kg.
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
Wendis
Veterán fóra
Příspěvky: 3884
Registrován: 02.05.2011 0:00
Bydliště: Most

podle mě když to auto má skoro pět kilo,tak je jedno jakej máš pastorek :-)
SCX10 HZJ 75 pickup
TRX4
Yokomo DPM
Yokomo YD2
Axial Yeti Score
Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

No taky jsem si říkal že váha je přímo úměrná spotřebě :-) Tedy řešení je pořídít více baterek :-) Však to každý zná - závaží do kol + těžká karoserie + RC bordel na střeše + ochranný rám a závaží na přední nápravě, aby se to jako nekácelo při výjezdu do kopce a výsledek je těch 5 kg :-)
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
Bulwa
Častý přispěvatel
Příspěvky: 621
Registrován: 31.01.2010 0:00
Bydliště: Vřesina

Přesně tak , Honcho 1,5 Kg , teď Tundra 4,3 Kg a je to znát na výdrži baterky :lol: Ale myslím si , že menší pastorek by spotřebu mohl mírně snížit.
Uživatelský avatar
sistri
Píšu hodně
Příspěvky: 1557
Registrován: 12.04.2009 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

No jo ale zase pojedeš větší část cesty na plnej než tomu bylo s pastorkem větším kde jsi jel třeb na 75% výkonu motoru ale a menším budeš stejnej úsek jet výkonově na 100%
,,Dělání, dělání to nám hrůzu nahání"
-------------------------------------------------
RC OFFROAD KLUB PLZEŇ
http://www.rcoffroadplzen.4fan.cz/

http://www.zmmodel.cz
Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Ano taky si říkám že s větším pastorkem na přejezdech pojedu třeba na půl plynu a s menším pastorkem pojedu na maximum. Však zítra bude konečně ideální počasí na testovací jízdy :-) Takže otestuji pastorky 24, 21 a 20T - každému pastorku dám jednu plně nabitou baterku a zkusím autí zatěžovat stejnou cestou i když to nebude vždy stejná cesta.
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
sistri
Píšu hodně
Příspěvky: 1557
Registrován: 12.04.2009 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

Mmm budu zvědavej jestli se moje teorie že větší znamená menší spotřebu naplní no uvidíme


Joo teď jsem to pochopil ty trénuješ a zkoumáš na Vidrholec :lol:
,,Dělání, dělání to nám hrůzu nahání"
-------------------------------------------------
RC OFFROAD KLUB PLZEŇ
http://www.rcoffroadplzen.4fan.cz/

http://www.zmmodel.cz
Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Tak a teď jsi prokouknul náš RC MERLIN TEAM :-) Však na Vidrholec bude potřeba rychlé auta za kterýma budeme běhat bez ohledu na spotřebu :-) Ba ne já spíše po výměně regulátoru za Robitronic speedstar 2 crawler ( původní sirius crawler ) zjistil že autí jede mnohem rychleji. Původní regulátor asi do motoru pouštěl méně energie ? Však se zítra uvidí :-)
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Nevím jak je to u expedice, ale v buggyne kdyz ze 14 pastorek dam 15, tak se spotřeba zmeni rapidne. Je to dost logicke. Sice jedes rychleji, ale máš daleko těžší prevody. Abych toto odboural tak měním i spur. Například pastorek 14 spur 46 = 15/48, ale samo ze záleží na výkonu motoru. Z me zkušenosti, dohánět rychlost prevody neni nikdy dobre.
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Taky si myslím že větší pastorek znamená větší spotřeba. Takže jsem nasadil pastorek 20T a dnes uvidím jak to s tou vydrží bude vypadat.
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Já dnes nejdu, horečka! Sakra tak jsem se těšil.
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Samozřejmě, že má pastorek vliv na spotřebu. A docela značnou!
Uživatelský avatar
aviaro
Častý přispěvatel
Příspěvky: 756
Registrován: 14.02.2012 0:00
Bydliště: Berounsko

Bulwa píše:Přesně tak , Honcho 1,5 Kg , teď Tundra 4,3 Kg a je to znát na výdrži baterky :lol: Ale myslím si , že menší pastorek by spotřebu mohl mírně snížit.


Ukaž mi Honcho, co má 1,5 kg ? :o
Na nick kašli, jsem Luboš
... rajče: offroader4x4 ...
Uživatelský avatar
LordMerlin
Nově příchozí
Příspěvky: 54
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Praha

Vrátil jsem pastorek na původních 20T a bylo znát že se snad trochu zlepšila spotřeba ? http://lordmerlin.rajce.idnes.cz/17.03. ... ke_buciny/ - však bylo tepleji a to má taky vliv na spotřebu. bylo krásně - ten RELAX a to odpoutání do všedních problému a běžných taškařic :-) Jo kluci není nad to se projít v lesíku kde je ticho a klid :-)
DCL-100. No-007 Defender 100 - 2,4 GHz
http://lordmerlin.rajce.net
Uživatelský avatar
Bulwa
Častý přispěvatel
Příspěvky: 621
Registrován: 31.01.2010 0:00
Bydliště: Vřesina

aviaro
Je to dávno co jsem vážil Honcho , máš pravdu , o kilo jsem se sekl . 2,5 Kg.

Zpět na „Pohony a regulátory“