jobik píše:Nedá mě to se nezeptat ale když dám na motor všechny tři kondezátory bude rozdíl u přepětových špiček např. Dsysu MD56 a MD90 ? Mám na mysli že třeba u 90ky budou menší špičky než u 56ky ?
Přepěťové špičky vyrábí motor při brzdění a pokud není odrušený, tak ty špičky procházejí stejně jak do regulátoru třeba 20A, tak i do regulátoru s výkonem třeba 200A. Pokud v obou regulátorech budou použity stejné výkonové součástky ( třeba na 30V ... jen u toho silnějšího regulátoru jich tam bude víc ), tak když ten motor vyrobí špičku např. 50V, tak ohrozí stejně oba regulátory, protože zde nejde o proudové špičky ( na ty bude odolnější ten silnější ), ale napěťové špičky a na ty jsou oba regulátory citlivé v podstatě stejně. V tom je právě to velké nebezpečí, že si někdo může myslet, že když má hodně výkonný regulátor, tak se ho to nebezpečí týká méně .... bohužel při tom špatném odrušení bouchnou téměř oba stejně.
A ještě jeden poznatek z praxe: není dobré se spoléhat na to, že je některý motor odrušený už z výroby. Několikrát se stalo, že vývody odrušovacích kondenzátorů nebyly připájeny, ale jen zalisovány mezi plášť a zadní víko motoru. A bohužel to zalisování nebylo provedeno kvalitně a spoj byl víceméně uvolněný. To pak vyvolalo tak velké rušení, že se regulátor choval tak, jako by ztrácel signál a vypínal. Přijít na takovou závadu je bez přístrojů v podstatě nemožné a je proto lepší raději kondenzátory přidat, než se trápit skoro nevysvětlitelnou záhadou.