Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Řeším to na crawlera. Mám tam kabely do 10cm. Musím něco takového řešit?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

jen to odrušení motoru co jsem psal nic na tom není
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Čím ho mám odrusit?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Kondenzátory většinou vyhoví kondenzátory o kapacitě 0,1 mikro-Faradu.Ale jestli to děláš aby si zachránil regl tak to je k ničemu tohle se dělá jenom kvůli rušení vysílače
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Takže je to zbytečně?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

No může ti cukat servo nebo motor z důsledku Rušení a asi se bude více opalovat komutátor
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Takže kondik k reglu ne ale na motor ano?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

tak pokud je od výroby na reglu tak nechat nebo pokud se doporučuje tak použít protože i na reglu nějaké to rušení vnikat bude
Uživatelský avatar
jobik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 993
Registrován: 24.06.2010 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto

Frenky píše:No může ti cukat servo nebo motor z důsledku Rušení a asi se bude více opalovat komutátor


Jo ty si myslel kondenzátory kvůli rušení vysil. či serva já zas měl na mysli kondez. proti přepěťovým špičkám např. při rozjezdech jak o tom v druhým odstavci psal Borik myslim :wink:
Pepe
CC-01-Pajero fr. 2,4Ghz
http://jobik8.rajce.idnes.cz
JEEP Wrangler YJ
Stavba: Land Rover Discovery III ...
(OO=[][]=OO)
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Jasne ze na strane u baterek to neni kvuli ruseni od motoru, ale kvuli spickam...asi teda ne ???

V kazdem pripade je v navodu jasne napsano, ze se musi pouzit. Nicmene si myslim, ze by stacil jeden, kdyz mas privodni piny obou reglu propojeny a jezdis na jednu baterku.
Obrázek
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

rakpavel píše:Takže ten kondenzátor je i ochrana motoru? nebo musím ještě něco dát na motor?

Tohle mě zmátlo proto jsem mluvil o kondících na motoru
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Pokud na reglech ty kondíky na straně baterky už jsou, tak je tam nech. Na každý motor dej ty tři keramický kondíky, pokud je ty motory už nemaj.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

jobik píše:Nedá mě to se nezeptat ale když dám na motor všechny tři kondezátory bude rozdíl u přepětových špiček např. Dsysu MD56 a MD90 ? Mám na mysli že třeba u 90ky budou menší špičky než u 56ky ?

Přepěťové špičky vyrábí motor při brzdění a pokud není odrušený, tak ty špičky procházejí stejně jak do regulátoru třeba 20A, tak i do regulátoru s výkonem třeba 200A. Pokud v obou regulátorech budou použity stejné výkonové součástky ( třeba na 30V ... jen u toho silnějšího regulátoru jich tam bude víc ), tak když ten motor vyrobí špičku např. 50V, tak ohrozí stejně oba regulátory, protože zde nejde o proudové špičky ( na ty bude odolnější ten silnější ), ale napěťové špičky a na ty jsou oba regulátory citlivé v podstatě stejně. V tom je právě to velké nebezpečí, že si někdo může myslet, že když má hodně výkonný regulátor, tak se ho to nebezpečí týká méně .... bohužel při tom špatném odrušení bouchnou téměř oba stejně.
A ještě jeden poznatek z praxe: není dobré se spoléhat na to, že je některý motor odrušený už z výroby. Několikrát se stalo, že vývody odrušovacích kondenzátorů nebyly připájeny, ale jen zalisovány mezi plášť a zadní víko motoru. A bohužel to zalisování nebylo provedeno kvalitně a spoj byl víceméně uvolněný. To pak vyvolalo tak velké rušení, že se regulátor choval tak, jako by ztrácel signál a vypínal. Přijít na takovou závadu je bez přístrojů v podstatě nemožné a je proto lepší raději kondenzátory přidat, než se trápit skoro nevysvětlitelnou záhadou.
Uživatelský avatar
jobik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 993
Registrován: 24.06.2010 0:00
Bydliště: Vysoké Mýto

Borik: jo jasný Díky za vysvětlení prostě když nebudou kondenz. na neodrušeným motoru je jedno jestli bude ten či onen regulator můžou to schytat oba dva. :wink:
Pepe
CC-01-Pajero fr. 2,4Ghz
http://jobik8.rajce.idnes.cz
JEEP Wrangler YJ
Stavba: Land Rover Discovery III ...
(OO=[][]=OO)
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Borik píše:...není dobré se spoléhat na to, že je některý motor odrušený už z výroby. Několikrát se stalo, že vývody odrušovacích kondenzátorů nebyly připájeny, ale jen zalisovány mezi plášť a zadní víko motoru. A bohužel to zalisování nebylo provedeno kvalitně a spoj byl víceméně uvolněný...

Dobrá připomínka. U rozebiratelných motorů s výměnnými uhlíky jsou kondíky zvenku, takže se dá kvalita zapájení zkontrolovat či napravit. U plechovek, kde jsou kondíky často uvnitř, je to už horší. Další věc je trochu opruzové umisťování a pájení kondíků zvenku na kontakty a plášť. Škoda, že není v prodeji destička s kondíky, jakou má na sobě třeba Poison Truck, to by lidem dost ulehčilo život.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz

Zpět na „Pohony a regulátory“