Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

To jo největší problém mám vždy připájet ty kondíky k tomu plášti nemáte nějaký typ jak to snadno připájet.
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Takže na cukání motoru ma vliv nejaka součástka u motoru? Jakou tam použit? Nikde jsem to na rccrawler.com nevidel ze by to nekdo měl???
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

rakpavel píše:Takže na cukání motoru ma vliv nejaka součástka u motoru? Jakou tam použit? Nikde jsem to na rccrawler.com nevidel ze by to nekdo měl???

Těžko říct, co si představit pod pojmem "cukání motoru". Jestliže se motor chová neklidně, tak to není tím, že by to dělal sám motor nebo nějaká součástka u motoru, ale tím, že je rušený přijímač a posílá do regulátoru náhodné a nechtěné pulzy a ty potom přes regulátor způsobují to, že se motor chvěje, občas na chvilku poskočí s autem a nebo dokonce klidně auto neřízeně odjede.
Tím největším problémem jsou uhlíky a komutátor - a jejich vzájemná poloha a kvalita. Pokud je komutátor osoustružený diamantovým nožem a uhlíky jsou kvalitní, čisté a zaběhnuté, tak je jiskření mezi těmito plochami minimální a tím i rušení je v pohodě. Pokud ale je komutátor opotřebený ( tím jiskřením se tam vypalují různě tvarované plošky a dírky - jde v podstatě o nechtěné mikrosvařování ) nebo když se do motoru dostane špinavá voda a zaschne tam ), tak je elektrické spojení mezi uhlíky a komutátorem natolik nekvalitní a s velkým přechodovým odporem, že je to jiskření je pro reglec opravdu nebezpečné.
Řešení je velmi jednoduché: používat střídavé motory. Tam tu mechanickou komutaci pomocí uhlíků a kolektoru nahrazuje elektronicky řízené magnetické pole a není tam, co by jiskřilo.
Co se týká toho dokonalého odrušení, pokud si vzpomínám, tak Graupner ( možná i Robbe a další firmy ) vyráběly kotouč stejného průměru, jako byl průměr motoru a tento kotouč ( kde byly nejenom odrušovací kondenzátory, ale i masívní cívky ) se připájel na vývody z motoru a na ten kotouč se pak připájely silové vodiče. Tam to odrušení pak bylo opravdu na vysoké úrovni.
viz třeba: http://www.smdv.de/products/8168/Entsto ... eisroboter

Zpět na „Pohony a regulátory“