Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Boříku, co ten s tou lopatou na stránce AC reglů? - nějaké dobré zprávy z "nejmenovaného zdroje"? 8)
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Jak to že nezabrání jiskření však jiskření způsobuje rušení.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Protože standardní odrušení komutátorových motorů je především navržené k filtraci napěťových špiček, vznikajících při přepínání na pólech komutátoru a ne k odrušení obloukového výboje, nebo dokonce jeho zamezení.
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Borik píše:... že i "speciály" s vysokým počtem závitů jsou ještě horší konstrukce, než ty Speedy. Sice mívají o to hezčí nálepku, ale jinak nic moc. Mnohem lepší jsou motory se zadním demontovatelným čelem a výměnnými uhlíky...

Když i ty speciály jsou řekl bych většinou vyráběný pár fabrikama v největší lidové republice a hezká nálepka, to už je to nejmenší. I demontovatelný motory jsou na tom podobně. V 80% nabídky vidím ty nezaměnitelné tvary profláklých fialových tygrů 8) A jsou i trochu nebezpečný v tom, když ho někdo nepoučený či nepoučitelný rozebere a pak ho nějak sestaví, protože zapomněl/nepoznačil, jak byl předtím - pak už jen údiv, že bez zátěže čoudí jak kafemlejnek.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Těch fabrik na motory je opravdu jen pár ( asi nejznámější jsou Mabuchi, Johnson, Igarashi ) a ty produkují velké množství motorů denně. Pro modeláře to vychází na téměř obrovské jedno procento, ostatní jsou hlavně jako servomotorky pro automobilový průmysl. Takže nějaký ten základ bude podobný a pár menších výrobců si pak tyto základy upravuje a dodělává k nim třeba ta demontovatelná zadní čela atd.

Co se týká toho kopáče na stránkách výrobce "malé modelářské elektroniky", tak nesmím ani nic naznačovat, natož pak slibovat. Už několikrát to bylo na dokončení v rámci týdnů a pak se z toho vyklubal celý rok a víc. Nicméně to hlavní - řada DC regulátorů a jejich nastavování a komunikace - je už hotovo, takže se naplno pracuje ( spíš teda dokončuje ) stejná řada AC reglíků. Ale přesné datum neví zatím ani sám výrobce. Trochu to komplikují i dodavatelé součástek, kterým se strašně zalíbilo slovo nejvíce používané na Kubě: maňana. Už na to čekám jak prase na drbání, v dílně stojí v řadě několik lodí a pár letadel a taky si chci pořídit nějaké to autíčko na expedice.
Musíme vydržet, ale určitě budou stříďáky dřív, než nový prezident. :lol:
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Borik píše:Těch fabrik na motory je opravdu jen pár ( asi nejznámější jsou Mabuchi, Johnson, Igarashi ) a ty produkují velké množství motorů denně...

Je pravda, že třeba takový Mabuchi má tuším v čínským Donguangu dvě velké fabriky, které mají roční kapacitu asi 500 miliónů motorků všech druhů. Nicméně v Shenzenu je pár ryze čínských fabrik o kapacitě taky pěkných pár milionů motorků. Ovšem v jakým poměru co kam jde si netroufám odhadovat. Třeba Tamiya samozřejmě stále používá obvykle mabušáky (vždy označené), ale čínský RC výrobci předpokládám hrábnou kvůli cenám po "čínských" motorech.

Borik píše:...řada DC regulátorů a jejich nastavování a komunikace...

Tak úplně hotovo není, stále je co dělat a zlepšovat, ale jak jsi psal, nesmíme ani naznačovat 8) Ale stále je vidět pokrok... a to je dobře.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
tom156gta
Nově příchozí
Příspěvky: 14
Registrován: 06.11.2011 0:00
Bydliště: Brno

Zdravím všechny....

Tak jsem objevil čím se děla záváada... Problém byl v tom že když jsem skoušel auto rukou tak se pohybovalo normálně a při zaplém motoru zase motor přetahal odpor. Po rezebrání zjištěno že v přední nápravě levé ložisko vysypané, to vím ale čím bylo. Ale hlavně Zadní náprava byla ale už téměř bez ložisek. Jsou uplně kaput, vysypané. Takže po zatížení byl velký odpor a ten zřejmě odpaloval motory....

Zpět na „Pohony a regulátory“