Uživatelský avatar
Tommys
Píšu hodně
Příspěvky: 1094
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Beroun

Re: Problém s DSYS (asi)

me vypinac dycky nechaval auto permanentne zapnuty, tohle je opravdu spis jak vybita baterka
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0
Uživatelský avatar
macaiq
Častý přispěvatel
Příspěvky: 656
Registrován: 23.08.2009 0:00
Bydliště: humpolec-kejžlice

Re: Problém s DSYS (asi)

no tenhle vypínač je zapojenej opačně takže se může stát i že je pořád sepnutej a tím regl vypíná..už z toho ty vypínače hned odsříhávám aby byl klid :)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Problém s DSYS (asi)

Je fakt, že ty vypínače rozhodně nejsou spolehlivost sama - troufám si říct, že je to asi jeden z nejméně spolehlivých komponentů z celého regulátoru. Ale na druhou stranu není zase tak poruchový, aby bylo vhodné jej stříhat a úplně ho vyřadit z provozu. Nejvíc trpí u těch aut, kde se do něj dostane smetíčko a pak může být zdrojem problémů. Ale třeba u letadel a lodí je v pohodě, tam bývá zdrojem nepříjemností jen výjimečně.
Dostanou se koupit kvalitní vypínače ... jenže třeba za 20% ceny celého regulátoru - a to už by bylo dost omezující.
Uživatelský avatar
lui
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: 17.01.2012 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Problém s DSYS (asi)

Mám problém s regulátorem MDD32 na jednu baterku to jezdí v pohodě, jen co vyměním baterku tak to nejede jen to zatačí, obě to jsou lipolky. Ta druhá je plně nabitá, už jsem zkoušela ji vybít a znova nabít a pořád nic.
Nevíte čím to může být???

Děkuji za rady Lui
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Problém s DSYS (asi)

Pokud to s jinou funguje normálně, dá se předpokládat chyba v baterce. Máš jak zjistit napětí článků (- měřák, hlášku z nabíječky..)? Může být vadný jeden z článků a při zátěži klesne jeho napětí tak rychle, že regl vypne. Co máš za nabíječku?
Uživatelský avatar
lui
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: 17.01.2012 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Problém s DSYS (asi)

nabiječka je imax6B a kontrolovala jsem to pres ten merak co se strka do balancniho konektoru a clanky jsou nabitý stejne.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Problém s DSYS (asi)

Vezmi autožárovku ( tu nejsilnější, co najdeš ) a vyzkoušej na ní obě baterky. Pokud jedna znatelně pohasne, bude problém (asi) jinde než v regulátoru. Články mohou mít napětí korektní, ale pokud je jeden článek vadný a má znatelně vyšší vnitřní odpor, tak při zátěži okamžitě klesne napětí.
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Problém s DSYS (asi)

Po nabití může mít i špatný článek správné koncové napětí, ale může rychle spadnout při zátěži. Většinu poruch, jak v baterce, tak třeba i špatné kontakty ve vodičích ale imax objeví a zařve.
Pokud Ti to hlásí při nabíjení i vybíjení správnou (skoro plnou) kapacitu v mAh, budou pravděpodobně oba články v pořádku. Jinak by to nabíjení i vybíjení bylo nápadně rychlejší. Zkusil bych pro jistotu ještě změřit baterku tím blikátkem, když je připojená v autě a zkusit co to s tím napětím na článcích udělá, když dáš plyn. Pokud některý článek při zátěži nespadne třeba skoro o volt bude nejspíš problém jinde a chtělo by to detailnější prověření proudů a odporů při zátěži. Byla by to spíš náhoda, ale je např. možné, že konkrétní konektor s jedním protikusem funguje a s jiným má vůli a velký přechodový odpor, takže regl pak vyhodnotí chybu. Jaké máš na baterce a reglu konektory?
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Problém s DSYS (asi)

Jo, ten zátěžovej test se žárovkou by měl něco ukázat.
Když to uděláš s měřákem v servisním konektoru, nějaké rozdíly by na něm v případě vadného článku měly být vidět.
Jinak klasickej test Tvého reglu s další jinou baterkou (asi na nic) a podezřelé baterky s jiným reglem. Pak už elektrikář.
Uživatelský avatar
lui
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: 17.01.2012 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Problém s DSYS (asi)

takže záhada vyřešena, ale nevím jak.
baterku jsem připojila na H4 a připojila ten měřák, hodnoty klesaly naprosto stejně. nechala jsem ji vybít, nabila jsem jí zapojila do auta a ono jede... nevím jak je to možný... ještě jsem zapoměla napsat, že když mi to nejelo že regl nehlásil žádnou chybu. konektory tam mám 4mm pozlacený. připadám si jak trotl když mi to dva dny nejelo a najednou to jede... doufám, že se to už nebude opakovat a bude to jezdit bez problému.
Každopádně děkuji za rady...
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Problém s DSYS (asi)

Ještě pořádně vyčisti konektory - hlavně samci mají problémy s tím pérkem .... teda pružnými kontakty, abychom přesně věděli, o čem je řeč. Nejlíp umýt v acetonu nebo podobným odmašťovači.
Uživatelský avatar
lui
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: 17.01.2012 0:00
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Problém s DSYS (asi)

no konektory jsou v porádku a ani si nemyslim že by to bylo nima pač proud tam šel když šlo servo, regl normálně zablikal zapískal že má signál, když jsem přidala tak dioda na reglu zhasla a naopak. No je mi to záhada...
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Problém s DSYS (asi)

To je klasický příznak nějakého přechodového odporu v obvodu, třeba špatného konektoru, zlomeného vodiče.. Nebo taky třeba vadného článku. Při malé zátěži je napětí v normě, ale s nárůstem odběru rychle roste odpor a klesá napětí. Jako když máš v autě slabou baterku, nebo volný, zoxidovaný koncovky a jak začneš startovat, zhasnou i budíky.

Zpět na „Pohony a regulátory“