Ahoj, všem, mám problém, mám auto v něm DSYS MD38 (doufám, že něpíšu blbost) a k tomu tamyia RC soupravu 27 MHz. Motor jě nějaká plechovka. A problém je že když to zapojím. Tak mi to pípá a nic se neděje. Občas se stane že DSYS najede a chvíli s tím jde jezdit. Ale za chvíli to zase pípá.....čím by to mohlo bejt? Mám hledat chybu v reglu nebo spíš v přijímači? Napadl mě kabel mezi přijímačem a reglem. ale ten vypadá OK.
mně to dělal když nebyl trim v nule , tak Dsys jezdil , ale jakoby v nouzovým režimu , žádný plynulý ježdění s tím nebylo ... jestli pípá stejným tónem , tak asi nemá signál , možná anténa na reglu ?
Pokud DSYS pípá, tak nedostává z přijímače signál. Pokud to někdy jede a někdy ne, tak ten signál může být natolik rušený ( nebo slabý ), že to vyhodnocení správného signálu je tak na hraně ... může to být cokoli v přijímači - něco uvolněného. Taky je dobré táhnout silové dráty co nejdál od antény - to by mohl být také pořádný zdroj rušení.
Nevím jestli to rušený bylo, ikdyž asi ne, vyměnil sem krystaly a použil jinej vysílač a už to jede. Akorát ten Dsys, jede pak uplně ubere a zabere zase při dalším záběru plynový páčky.......je to doufám je nastavením, žejo?
To není nastavením, takhle by se chovat regulátor neměl. Ale z toho popisu mi to není až tak jasné. Jakoby by byl obrácený smysl chodu regulátoru - dopředu jako na zpátečku a naopak. Bylo by dobrý to popsat víc polopatisticky.
Normáln auto zapnu všecko OK, rozjedu se na plnej a během chvilky (několik sekund) to auto plynule zastaví (samo) ikdyž držím plny na plno. Musím ho pustit a znova přidat aby se to rozjelo, ale máš pravdu že ten regl možnáchodí naopak. Zkusím se na to mrknout.
Takhle, jak jsi to popsal, to rozhodně nemůže být programováním. V žádném programu nelze nastavit, aby při jízdě dopředu při plném plynu auto začalo samo ignorovat tu páku plynu. Reverzuj kanál plynu a na motoru přehoď plus a mínus.
Knedlousek píše:Normáln auto zapnu všecko OK, rozjedu se na plnej a během chvilky (několik sekund) to auto plynule zastaví (samo) ikdyž držím plny na plno. Musím ho pustit a znova přidat aby se to rozjelo, ale máš pravdu že ten regl možnáchodí naopak. Zkusím se na to mrknout.
To je normální chování reglu při vybité trakční baterce.
EOS: moc díky za velmi obsáhlou radu v SZ. Myslíš tedy že po nabití to pude OK? Eště musím dneska předělat konektory. V jinejch autech jezdím XT60 tak to chci jednotně. Pak to všecko snad už doladím
Teda že by někdo zkoušel reglec s vybitou baterkou, tak to mě fakt nenapadlo. Ale je to pravda, tak by se regulátor měl zachovat - buď omezit výkon a nebo přímo vypnout.
Když to nejede, je dobrý před použitím kladiva napřed zkontrolovat nádrž. :-)
Ale ty předchozí příspěvky vypadaly opravdu na hlubší problém, - rušení, nekompatibilitu, špatný setup.., nebo něco podobného. Kdyby byl hardverově poškozen regl, tak to s největší pravděpodobností nepojede vůbec. Ta rada spíš byla o tom, jak obecně v podobných případech postupovat ke specifikaci a eliminaci problémů. Takže bych na začátek přidal ještě: zkontrolovat všechny spoje, konektory a vodiče včetně antény, nabít baterky včetně vysílače, - přijímače mívají automatické vyrovnávání citlivosti podle síly signálu a při slabé vysílačce se může klidně i zvýšit citlivost na VF rušení. Zkontrolovat, jestli je motor odrušen. Keramické kondenzátory jsou buď venku mezi pájecími kontakty na zadní stěně motoru, nebo uvnitř, někdy jsou trochu vidět větracími otvory, někdy jim koukají konce přívodů, stisknuté mezi pláštěm a zadním čelem motoru. Když nic nenajdeš, přidej 3x 47nF, třeba podle návodu na dsys.cz.