Uživatelský avatar
Flare
Uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: 27.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele: WWW

Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Přátelé, mám záludnou otázku, která v sobě kombinuje nedostupnost informací s naopak obrovským výběrem v sortimentu:

- potřebuji dosáhnout extrémně vysoký točivý moment a nahradit existující motor Speed 600 ECO (má maximum 11.000 otáček ale neznámý počet závitů)

Cílem je vyměnit regulátor a dát střídavý motor.

- nutné je dosáhnout velkou sílu už tak od 1/3 maximálních otáček
- cena není důležitá
- pohon obstarává 2S lipolka
- nejsou pro mě důležité složité funkce jako brzda a pod., pohon auta je přes šneky
- model má 7-8kg

Otázka:

máte někdo tip/zkušenost se silným střídavým motorem a reglem (značka, model), který by obstaral výše uvedené? maxímální otáčky můžou být klidně i vyšší (15-18.000) ale zásadní je síla někde okolo těch 5-8.000 otáček na které je auto převodované. Zásadní je jemný a necukavý náběh výkonu (brát senzorový nebo bez?)

Díky
/Flare

1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT
1:1 Toyota Land Cruiser 150
Uživatelský avatar
PetrH
Častý přispěvatel
Příspěvky: 695
Registrován: 26.11.2010 0:00
Bydliště: Brno-město
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Já mám dobrou zkušenost s kombem od Castle Creations Mamba Monster a motor Flux Tork.
Jezdil jsem to v osmině truggy a ty hle vlastnosti, co píšeš to určitě mělo, ale používal jsem tam 4S baterku.
Je to bezsenzorový kombo. Ale bacha motor bude asi citlivější na vodu než naše plechovky.
Vzduch: Sea Beaver, PA-18 Piper Super Cub, MPX Lentus

Email: expohouse@expohouse.cz
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Hledal jsem dobrý střídák dost dlouho, měl jsem téměř stejné požadavky. ještě k tomu totální brzdu. Jediné co tomu odpovídá je stejnosměr pohony-a-regulatory-f21/holmes-hobbies-combo-t9327.html . Včera jsme ho prvně testnul v Drábkách a musím říct, že na výbornou. 4 hodiny jízdy, motor 25 T se světly, občas zvukový modul na 4000mAh a ještě jsem nevycucnul vše. Rozjezdy oproti Goat Novak 3S a Mambě PRO neporovnatelně plynulejší. Nastavitelný přes castlelink. Combo vyvinuté speciálně pro crawling. Umí až 6S, BEC 5A/6V. Ruční brzda - kolama neotočíš ani když zabereš rukou. Mám variantu zalitou do pryskyřice, takže totál vodotěsný. Jediná nevýhoda je cena, ale to jsi psal, že Tě nezajímá. Co víc si přát?!
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Tome bezsenzor na trial je total nesmysl. Co je za problém se Speedem?
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Jardo, myslel jsme si také. Vezmu Ti ukázat jak se pohybuje ten Holmes, naprosto nechápu.....
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

hele a co nějakou oběžku, ta má sílu taky dost odspodu
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

PetrH píše: ..motor bude asi citlivější na vodu..

Prosím Tě můžeš to nějak blíže rozvést? Konkrétní vlastní zkušenost, nějaký důvěryhodný zdroj..
Dost mě to zajímá, ale doposud jsem všude narážel prakticky výhradně jen na "drby z pavlače" od lidí, co jsou ve skutečnosti úplně mimo mísu.
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

No tak nějak se odjakživa říká, že střídavky jsou na vodu náchylné, ale možná jsou to fakt drby z pavlače. Já v tom nejsu odborník, rád se nechám poučit. Ale zrovna Frenky teď koupil do auta senzorové LRPčko a po půl dne ježdění částečně i ve sněhu už mu to házelo chybu na senzorech prý kvůli vlhkosti ...
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Častý přispěvatel
Příspěvky: 690
Registrován: 21.11.2009 0:00

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

střídavky jsou náchylné na vodu, pokud je kombo senzorové. Voda na senzoru = možnost kouřového efektu z reglu

bezsenzor nemá s vodou problém viz. http://www.youtube.com/watch?v=DKhZ0Frb ... g&index=28

motor EzRun 32T bez dodatečného těsnění , regl v utěsněné krabičce. problém nastal po zamotání se do drátu na dně při současném dovybití baterky :lol: Se mi to trošku sešlo najednou. Ale kombo vesele sloužilo ještě dlooooouho a mám ho někde v šuplíku... :)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... hp?id=3491
Zřejmě dost pádný důkaz .... stačí si pustit to video.
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Ono potom jsem zjistil že mám urvaný senzorový kabel tak je možné že byl nalomený a zlobil chce to ještě vyzkoušet ale jinak zatím nejlepší motor tak uvidím
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Flare píše:potřebuji dosáhnout extrémně vysoký točivý moment a nahradit existující motor Speed 600 ECO (má maximum 11.000 otáček ale neznámý počet závitů)
Cílem je vyměnit regulátor a dát střídavý motor.
máte někdo tip/zkušenost se silným střídavým motorem a reglem (značka, model), který by obstaral výše uvedené? maxímální otáčky můžou být klidně i vyšší (15-18.000) ale zásadní je síla někde okolo těch 5-8.000 otáček na které je auto převodované. Zásadní je jemný a necukavý náběh výkonu (brát senzorový nebo bez?)

Točivý moment má u stříďáku jiný průběh než SS motor, takže o ten se bát nemusíš. Potřebuješ senzorový motor s crawlingovým rotorem. Pokud neřešíš cenu tak třeba Tekin ROC412 (1800 nebo 2300kV) s reglem RS nebo RX8 bude zajímavá volba. Neznám ten Speed, ale myslím, že to bude znatelně silnější a rychlejší (ta 1800 má asi 13500 otáček při 7,4V). Do vody ale bez utěsnění nesmí!
http://www.teamtekin.com/roc412.html
Jsou pak i další možnosti, šetrnější k peněžence apod.


rakpavel píše:Hledal jsem dobrý střídák dost dlouho, měl jsem téměř stejné požadavky... Jediné co tomu odpovídá je stejnosměr ... Jediná nevýhoda je cena, ale to jsi psal, že Tě nezajímá.

Poněkud neurčitá odpověď. To kombo je bezpochyby jeden z nejlepších dostupných pohonů pro spoustu aplikací, ale pokud "je cílem dát střídavý motor", tak je to trochu divná rada... Cena je naopak proti stříďákům spíš výhodná a 27z motor zas není úplně řešení pro "extrémně vysoký točivý moment".
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Tak já to pro pořádek rozdělím na domněnky:
U senzorů se, myslím, vyhodnocuje signál Hallovy sondy, resp několika, podle počtu drátů v kabelu. Jednokanálové sondě stačí tři dráty, k rozlišení smyslu otáčení by teoreticky stačily i dvě sondy, ale nejspíš budou tři. To by bylo pět drátů, ale kabel jich má šest, takže myslím, že tam bude ještě něco, možná čidlo teploty. Na sondě se vyhodnocují hodně malé diference napětí, takže jakýkoli svod na vstupech elektroniky způsobí mišmaš, který by v konečném důsledku mohl vést k nelogickému chování měniče a případně až ke zničení něčeho. Sonda sama o sobě je v plastovém pouzdře a tudíš vodotěsná, Senzorové motory jsou většinou běžné inrunery v uzavřeném pouzdře, takže se nedá předpokládat nějaké podstatné ovlivnění magnetického pole kompletním zalitím vodou, pokud je to vůbec možné. Potud se zdá, že by stačila pečlivá izolace elektroniky, především konektorů senzorového kabelu.
A osobní zkušenosti:
Běžná letecká bezsenzorová oběžka pod vodou normálně funguje, viz Boříkův odkaz. Mám to ověřené na více kusech. Jen je třeba zajistit, aby i v neplánovaném prostředí pracovala v alespoň trochu rozumném provozním rozsahu otáček a kroutivého momentu. Ve vodě se sice samozřejmě nepřehřeje, ale AC regl je stavěný ohledně frekvence a časování na nějaký rozsah otáček a příslušného odběru a pokud se dostane úplně mimo, spolehlivě kapituluje, stejně, jako zblblej senzoráč.
Pod hladinou má ale, jak jsem zmínil, motor ideální chlazení, což v autě rozhodně neplatí. Takže se snadno může (některým z nás) nedejbože i stát, že motor, nažhavenej na "solidní sportovní provozní teplotu" vlítne do vody (někomu z nás třeba pod led, a tak.. 8)), což rozhodně nemají rády magnety. Švihnout to na plnej plyn s letadlem do rybníka jsem nezkoušel a doufám ani nikdy nebudu. Na druhou stranu už jsem viděl popraskaný magnety v motoru, kterej se expert pokusil rychle ochladit kelenem. Samozřejmě se naskýtá otázka, proč by neměly neodymový magnety ve stříďáku vydržet totéž, co ferity v běžné děravé plechovce.
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

To, co napsal eos, je velice důležité a velmi často podceňované - a to výkon na jednotku hmotnosti. Je třeba si uvědomit, že stříďák s relativně obrovským výkonem ( oproti zhruba stejně veliké plechovce ) má přece jenom velmi malou plochu svého povrchu a i když je účinnost stříďáku lepší než u plechovky, tak u těch menších a levnějších motorů to nebude až tak zásadní rozdíl. A z toho plyne ten velký problém s chlazením. I když by na auto stačil bohatě motor s hmotností 50g ( co do výkonu ), tak by se během chvilky přehřál a byl by konec. Proto je třeba počítat s motory, co mají přibližně stejnou ( nebo jen o něco menší ) hmotnost, než plechovka. I když budou mít výkon třeba přes kW, tak jedině tak se dá počítat s tím, že se uchladí.
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

[quote="virtual"]

Nevím co je na tom neurčitého?! Psal jsem, že jsem také chtěl střídák se senzory kvůli plynulosti chodu, velkému rozsahu rychlosti, síle a spotřebě. Jen říkám, že toto vše splňuje i stejnosměr a ještě s výhodou vodotěsnosti a ruční brzdy. Proč pak dávat stříďák? Chtěl jsme tím říct, že je jiná alternativa než stříďák, aby jsi dosáhl kýženého efektu.
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e

Zpět na „Pohony a regulátory“