Bundaš
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 30.12.2013 18:46

Vlastní nápravy

Zdravím všechny příznivce čtyř a více kolové zábavy. Jsem tady nový a toto je můj historicky první příspěvek. Občas se tu na něco mrknu, ale štve mě že každé téma se v prdel obrátí a ve výsledku se nic nedovím. Je to tak ale na každém fóru. Proto jsem se dal svou cestou „pokus omyl“ a vše co potřebuju vědět si zkouším udělat, vyrobit, přinejhorším koupit a následně vyzkoušet.
Potřeboval jsem vykutit nápravy s menším rozchodem kol. Nechtěl jsem žádné plastové nesmysly za nekřesťanské peníze ani ultra mega drahé nápravy z kovu nebo nějakých slitin neznámého původu.
Pokouším se vyrobit nápravy vlastní, které budou mít rozchod kol menší než můj axial scx10, zároveň budou mít větší světlou výšku díky menší hrušce (diferáku.) Nápravy budou štelovatelné a hlavně budou pevné, protože tělo náprav bude z duralu 6063. Převodový poměr bude stejný jako na scx10.
Postupně budu zveřejňovat jak se dílo daří. Komentáře a připomínky jsou vítány. Prudiči ať berou toto téma obloukem, nechci ať toto vlákno skončí jako každé jiné.

Začnu pracovat na zadní nápravě, opticky se to zdá být jednoduche tak uvidíme. Pojďme se na to podívat.

Malá ochutnávka:
Obrázek
Obrázek

Zbytek fotek na rajčeti: http://bundas88.rajce.idnes.cz/Zadni_naprava/

Vzhled není finální, jde pouze o přibližné zpracování. Jestě se bude trochu obrábět, pilovat no a hlavně leštit.
Funkčnost je už teď kolem 94,8% :wink: už jen nějaká podložka a doladěníčko.
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Vlastní nápravy

Nazdar Ondro, tak to čumím, že ses po takové chvíli hned pustil do takových experimentů. Koukám, že jste kluci šikovní a umíte vzít za práci. Jakákoliv možnost zúžení náprav je vhod, hlavně kvůli trialu. Jsem zvědav, jak se popasuješ s přední nápravou. Větší váha bude určitě dobrým přínosem pro snížení těžiště. Jak je to široké?

Vypadá to zajímavě, ale ze zkušeností můžu říct, že na šutrech se to bude hodně zasekávat. Bylo by vhod čelo rozvodovky nějak zaoblit nebo osadit nějakým šusplechem, který nebude razantně snižovat světlost a taky zapuštěné šrouby. Ale chápu, že je to vývoj, a ještě se to doladí :tleskam:

Budu sledovat, zdraví konkurenční šmejd od Zava Racing. :BYE:
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Vlastní nápravy

Ahoj' ty sisamdelas i to ozubených? Na tomzalezi asi nejvic.... To je z ceho?
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Vlastní nápravy

Tohle vypadá hodně dobře. Souhlasím se Swiňákem ohledně těch hran. Ale hlavně mě bude zajímat propočtení výsledné ceny. Jestli se to vyplatí. Držím palce ve vývoji. :OK:
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Vlastní nápravy

Tohle vypadá zatim dobře, jen tak dál. :OK:
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Bundaš
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 30.12.2013 18:46

Re: Vlastní nápravy

Nazdar Ondro :lol:

Šířka náprav se bude odvíjet od přední nápravy. Tam jsem omezen nejkratší vyráběnou poloosou (CVDčkem) tu zatím nejsem shopný vyrobit levněji než co se prodávají. Pro tenhle experiment jsem zvolil na přední nápravu mě zatím osvědčené CVDčka od HSP 55mm. Podle výpočtů bych se mohl s těmahle poloosama dostat na nějakých 170mm hex to hex. Jiné firmy ale dělají poloosy i kratší takže vpodstatě se dá stále zužovat. Zadní náprava je zatím tak jak je na fotce široká 180mm hex to hex (scx10 má tuším 190mm)
Obrázek

Průměr hrušky (diferáku) je 35mm (scx10 má průměr kolem 42 nebo 43mm). Pro začátek udělám pod diferák jak říkáš šusplech 1mm nerez.
To zaoblení tam zatím moc velké udělat nepujde. Kolik by mělo stačit?
Z přední strany můžou šrouby zmizet úplně, nechal jsem je tam na parádu, ale když jsou nežádoucí tak pujdou pryč.

Stifi,
je to kuželové soukolí z airsoftových zbraní.

Kiki,
až to bude hotové určitě to posčítám a dám vědět na kolik mě to výjde. Všechno si zapisuju.

mara126 a všem ostatním díky
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Vlastní nápravy

Tak zkracování poloos není žádný problém. Vzhledem k tomu, že se celá Morava pustila do zužování axialů na trial, tak je to teď aktuální téma :lol: Průkopník Balu s tím začal a pokud máš poloosu s konstantním průměrem, můžeš pilkou zkracovat jak se ti zachce. U Axialských CVD to nejde ale u poloos z Venom Creeper ano.

Jinak jak velký šusplech se nedá říct, každopádně aby toho pod difem bylo co nejmíň, aby si zase nepřišel o tu světlost, kterou jsi získal. Ale když jsou vpředu ty díry, tak není problém k tomu došroubovat nějaký naohýbaný kus. Však uvidíš až budeš testovat, ale na kamenech i v hlubokém bahně to bez něj bude dost snižovat průjezdnost.

Ty střeva jsou ocel?
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Vlastní nápravy

máš nějak vyřešen držák linků ?
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Bundaš
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 30.12.2013 18:46

Re: Vlastní nápravy

Střeva je podle mě vyrobené nějakou práškovou technologijou lisované. Je to neskutečně tvrdé, dá se do toho hrábnout jen SK destičkama. Mám je odzkoušené zatím jen v Airsoftu, tam jsou nesmrtelné a to dostávají někdy slušně zabrat.

Držáky linků jsou ve vývoji, právě je kreslím. Jsou nějaké rady nebo zákonitosti pro uchyty linků čím se mam řídit?
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Vlastní nápravy

No bylo by vhod zejména u přední nápravy držáky navrhnout tak, aby nepřekážely kola v plném rejdu a současně to řešit i s držákem tlumičů. Vrchní uchycení udělej na 4-link.
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Vlastní nápravy

A ještě asi i možnost uchycení serva na nápravu.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: Vlastní nápravy

Ano velmi dobrá poznámka :OK:
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: Vlastní nápravy

Nejakou inspiraci muzes nabrat treba u Integy ktere maji napravy delene docela nezvyklym zpusobem.
Tady nejdes jejich rozborku.
https://plus.google.com/photos/11263045 ... 7499928673
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Vlastní nápravy

hřídel máš dělenou, nebo průběžnou?
Bundaš
Nově příchozí
Příspěvky: 11
Registrován: 30.12.2013 18:46

Re: Vlastní nápravy

Omlouvám se za menší odmlku.

Díky za inspiraci.

Uchycení náprav bude možné jak na 3-link tak 4-link.

Zadní náprava má hřídel průběžnou.

A teď páru novinek z vývoje dění:
Přední náprava:
http://bundas88.rajce.idnes.cz/Predni_naprava

Obrázek

Už teď vím že to byla špatná cesta a na cestě je úplně nová jiná a doufám lepší. Čekám na dodělání nějakých dílů.
Tahle funguje, nespokojím se ale s tím aby fungovala jen dobře, musí fungovat výborně 8)
Nová náprava bude mít "rejd" jako kráva.

No a během čekání jsem si utočil nějaké disky na kola. Ještě mají pár much ale všechno se doladí v další lepší verzi :-)
Obrázek

Už se chystá držák serva, držáky linků a další zlepšováky.

Zpět na „Nápravy, převodovky a jejich části“