Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Re: panhardka

hlavně pokud někdy budete někdo dělat vlastní rám tak ho neletujte z milionu částí jako já na ccčku protože se z toho asi zblázním :-( jinak je to možné moc jsem tu panhardku neladil to je fakt ale stejně nevěřim tomu že to je to pravé na trial ale vyzkoušej sám když nevěříš :mrgreen:
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: panhardka

ale já neříkám, že je supr. ale tak u auta, které dělám už jsou omezené možnosti kvůli místa ... napadla mě jako jedna z variant. nevím, co bude finální verze, nejdřív zkusím nový držák na servo
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
PALI
Píšu hodně
Příspěvky: 1232
Registrován: 19.06.2011 0:00
Bydliště: Štětí
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: panhardka

Na trial to fakt neni je to spíš na scale auto.
RC4WD Gelande II
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: panhardka

Myslím, že to je tak, jak tu píšete. Panhardka vychyluje nápravu do stran, kdežto horní uchycení do V ji tam nechce pustit, proto musí jeden link pryč. Stejně tak rozdíl RC 1:10 vs. 1:1, řek bych že velký auta běžně nepoužívají tak velké křížení jako SCX a spol., a když se počítá s "trialem", upravuje se podvozek...
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Tommys
Píšu hodně
Příspěvky: 1094
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Beroun

Re: panhardka

sWiNe píše:ale já neříkám, že je supr. ale tak u auta, které dělám už jsou omezené možnosti kvůli místa ... napadla mě jako jedna z variant. nevím, co bude finální verze, nejdřív zkusím nový držák na servo


zkoušel jsi ho dát nastojáka? sice pak leze dost vysoko, ale problém se šířkou bys měl vyřešenej ne?
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: panhardka

Na stojáka je to taky dobrý... :-)
bflmpsvz
bibo78
Uživatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15.10.2011 0:00

Re: panhardka

.
Naposledy upravil(a) bibo78 dne 14.04.2015 20:51, celkem upraveno 1 x.
.
Uživatelský avatar
ropucha
Nově příchozí
Příspěvky: 19
Registrován: 03.07.2012 0:00
Bydliště: Praha-Dejvice

Re: panhardka

Zdravím na a přidám svou zkušenost. Před nějakou dobou jsem dělal JEEPa a zkusil jsem udělat na přední nápravě tenhle systém zavěšení. Panhardka na modelu co se týká funkčnosti není žádnou výhodou. Někdo už to tu psal, že se nedocílí takové křížení jako s 3-linkem nebo 4-linkem, to můžu potvrdit.
Pokud se do toho někdo pustí, tak by asi měl podle mýho názoru dodržet 4 zásady aby to fungovalo (taky se tu o tom už psalo):

1./ všechny linky by měly být zhruba rovnoběžné s podélnou osou auta při pohledu shora
Obrázek

2./ panhardka by měla být co nejdelší aby se eliminoval příčný posun nápravy vůči rámu na minimum
3./ umístit panhardku tak, aby při běžně zatíženém modelu svírala s nápravou co nejmenší úhel (při pohledu zepředu) a to ze stejného důvodu jako v bodě 2.
Obrázek

4./ táhlo řízení (šťouchačka) by měla být pokud možno stejně dlouhá jako panhardka a s nápravou by mělo svírat pokud možno stejný úhel - pak by mělo řízení fungovat dobře i při křížení.
Obrázek

Zpět na „Nápravy, převodovky a jejich části“