Jenom takovej dotaz vyplašenho novýho majitele kardanovejch poloos...teď sem je vybalil a v jedný ose jdou hrozně ztuha a občas jakoby zadrhnou...je to v tý tenčí ose, co je na vnitřní části, na tý silnější se to hejbe mnohem volnějc. Je to jenom tim, že jsou nový, žejo. Ochodí se to žejo? Mám to něčim máznout, aby se to ochodilo rychlejc?
**Honza** **Original since 1981** **#RTRCZ team driver**
Leprasol píše:Jenom takovej dotaz vyplašenho novýho majitele kardanovejch poloos...teď sem je vybalil a v jedný ose jdou hrozně ztuha a občas jakoby zadrhnou...je to v tý tenčí ose, co je na vnitřní části, na tý silnější se to hejbe mnohem volnějc. Je to jenom tim, že jsou nový, žejo. Ochodí se to žejo? Mám to něčim máznout, aby se to ochodilo rychlejc?
Zdravím, to se občas stane, že jde jedna lehce ztuha, ale na funkci to nemá vliv a časem se to zajede. Snažím se dělat kardany s minimálními výrobními vůlemi, pro co nejdelší životnost, ale občas se stane, že se sejdou kusy, které jsou těsnější a proto to chodí víc ztuha, občas se to stane i protože na zajištění křížového čepu červíkem, používám tekutou závlačku a nepatrné množství se ji může dostat mimo, takže to lehce zatuhne, ale stačí to máznout olejčkem a jezdit, mám to odzkoušené. Úmyslně jsem si dal podobně tuhé poloosy na svého Deadbolta a po několika jízdách už chodí krásně zlehka, ale hlavně na jízdu to nemá vliv.
Toto povolování hřídele už nějaký čas řeším, hlavně s Pitawem a Tomem. Zatím jsem došel na to, že chyba mohla být v tom, že jsem červíky na spojích jistil lepidlem, kterým lepím hřídel ve vidličce. Je tam vlastně dvojitý jištění, první je lepení samotné hřídele vysokopevnostním lepidlem do vidlice a druhý jištění je pomocí těch dvou červíků na plošku. Ze začátku to vypadalo, že to musí držet jak bejk, no není tak, protože to co drží skvěle hřídele, nedrželo červíky. Takže se koupilo další vysokopevnostní lepidlo speciálně na jištění závitových spojů a dělá se kombinace těchto dvou způsobů, lepení hřídele, lepení červíků. Pokud vím, tak Pitaw teď jezdí bez lepené hřídele, jen jištění přes červíky a zatím v pohodě. Včera jsem dostal ještě jeden typ na vysokopevnostní lepidlo od známého, tak ho taky otestuji. Hřídele jsou kalené, aby se nevymačkávali a aby se do nich nedělali rýhy od červíků, když už se stane a protočí se. Je to bohužel vývoj a ten se dá dělat jen dlouhodobým testováním, takže moc děkuji lidem co mi to testují a dostávám od nich zpětnou vazbu, protože se tyto poznatky snažím co nejrychleji aplikovat do výroby. Popravdě jsem i volal na podporu Loctite a když jsem jim řekl, co používám, na co a že se mi to povoluje, tak mi moc věřit nechtěli :-D takový jste ničitelé :-D :-D :-D
Takže tímto tady píšu, kdyby se někomu z vás cokoliv stalo s mými výrobky, zvedněte telefon, zavolejte, nebo napište na můj email a budeme to řešit. Vykecáváním se někde na FB nebo na fóru vám to neopraví!!
Co se týče povolání červíků, tak jestli můžu přidat mojí zkušenost. Ze začátku jsem používal červíky s tím důlkem a po dotažení a opětovném povolení to udělalo na vyfrézované plošce na hřídelce takový vymačkaný kroužek a červíky se mi povolovaly a stále jsem přemýšlel proč, když na hřídelce, kde není ploška to drží. Tak jsem dal červík s plochým dnem a od té doby už se nepovoluje. Zjistil jsem , že ten s důlkem drží na hrozně malé plošce, proto je vhodný na hřídelky, kde není možno vyfrézovat plošku. Na vyfrézované plošky pro červíky používat ty s plochým dnem, drží na daleko větší ploše. Snad se nebude Slick zlobit, že mu píšu do vlákna.
Griessl Karel Rc Trial = Mouchod, Liaz 111, Avia Future, Praga V3S RC Crawler = Axial,Bully RC exp. = Toyota-truggy a další ve stavbě RC Dakar = Tatra Jamal
Je to přesně jak píše Martin, poloosy není problém mu poslat, je s ním vynikající komunikace a dá se říct že to řeší obratem :OK: Já jsem mu je poslal a mám je už nově zalepené a zatím se to jeví, že to drží i pře můj styl na hulváta :-D , budu to testovat dále, ale věřím že změnou lepení se to vyřešilo ;-)
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima
Ja cernene cerviky hned na zacatku vymenil za nerezove a zalepil zavity modrym lepidlem na zavity. Ale u me je jeste brzo na to to hodnotit. Letos jsem toho moc nenajezdil.