Včera na trialu v Mrakolendu jsem měl možnost vyzkoušet si Axial RX-10 a byla to velmi zajímavá zkušenost. Viděl jsem, jak každá náprava jede jinou rychlostí, podle toho, která je více zatížená. Zajímalo by mě, jestli je to na škodu, nebo to naopak může pomoci např. při zatáčení. Když se ale více přidá plyn, točí se všechny.
Brzda v neutrálu se dá vyřešit nastavením regulátoru a velikostí pastorku. Na trial nepotřebuji rychlost, čili si můžu dovolit menší pastorek, který zase zvýší brzdný účinek motoru. Vím, že na dva motory stačí mít jeden regulátor, ale někdo (tuším, že MikeP) říkal, že jsou lepší dva.
Domnívám se, že dva regulátory znamenají větší brzdný účinek, protože jejich síla by se měla vynásobit, nebo se mýlím? U regulátorů na twin motory si nejsem jist, jak by to bylo s jejich programováním, což je např. u dvou Dsysů s programovací kartou hračka.
Nápravy od Losi vydávají dost zvláštní zvuky, jedou neuvěřitelně pomalu, žerou baterku a včera Romanovi dokonce začal kouřit nový kvalitní střídavý motor...tak nevím, jestli jsou ty pravé. Mám pocit, že jsou v nich strašné ztráty, kladou příliš velký odpor a možná se vevnitř do sebe nějak zakusují. Jirka o Losi nápravě píše píše "
Je super, že má šnekové převody, ale chovají se jako šrouby přesněji se do sebe zařezávají a motor je neutáhne. Výrobce sice doporučuje střídavý pohon, ale když cítím velký odpor při otáčení rukou, přijde mi, že to stříďák nevyřeší. "
Fakt nevím, co se teď myslet. Ještě jsem tady na fóru objevil nové nápravy, které vypadají velmi zajímavě, ale nejsou vyzkoušené a kdo ví, jak to bude s náhradními díly:
http://sdi4x4.com/product_info.php?cPath=28&products_id=61
Někdo mi také doporučoval Venom Creeper, ale nic o těchto nápravách nevím a mám pocit, že jsou dost široké (+lehké).