Pevná náprava vs. nezávislé zavěšení

pevná
79%
19
nezávíslé
21%
5
 
Celkem hlasů: 24
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

Pevná vs.nezavislé ???

Zdravim, chtěl bych se zeptat na váš názor i důvod v čem je podle vás lepší : Buď pevná náprava nebo nezávislé zavěšení kol . Mám v plánu projekt přes zimu a chci to stavět tak aby podvozek měl nezávislé z.k. ale vnucuje se mi pořád otázka jestli to bude mít takovou průchodnost terénem jak pevná.Můj názor je že nezávislé z.k. má lepší průchod terénem protože diferencial je umístěnej nad ramenama a ne v přímce jak u pevné nápravy, tudíž lepší průchod.Navíc i to že každé kolo peruje zvlášť.. Co jsem si všiml tak dosti z vás má model na pevných nápr.Tak si říkám pořád jestli epvná či nezávislý je lepší...No nevím , napište názor prosím :)
Uživatelský avatar
DavePr
Píšu hodně
Příspěvky: 1213
Registrován: 23.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6 - Dejvice
Kontaktovat uživatele: WWW

....

Je sice pravda, že všude jsou jen tuhé nápravy, je to většinou až na některé vyjímky "scale" - hodně offroadů 1:1 má tuhé nápravy. Některá auta, myslím, že třeba LR Discovery má nezávislé zavěšení na ramenech, i když se tu často objevuje na tuhých nápravách.
Potom asi dost záleží jak máš dlouhá ramena ( jak hodně se to rameno dokáže zdvihnout - propružit )... Např šestnáctinky od traxxasu mají dlouhá ramena, proto mi přijdou pro přestavbu jako dělaná...
FORD FOCUS FAN
Nic nemám :) jen okouním :)
http://dave-rc.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Hodně je znát i to, že u nezávislýho zavěšení je sice v klidu diferák nad úrovní osy kol, ale při propružení a křížení už to neplatí, a diferák klesne...u pevnejch je ta vejška pořád stejná...navíc pevný nápravy fungujou jako páky, když se jedno kolo zvedá, druhý to tlačí dolů do kontaktu s povrchem...
Obecně mi připadá, že na pomalý ježdění ala trial a tak sou lepčí pevný, na svižnější jízdu terénem pak zas vedou nezávislý.
No a aby to bylo úplně jasný, dobře vyladěný nezávislý můžou bejt lepčí, než blbě vyladěný pevný a samozřejmě i naopak...takže bych se řídil nejspíš předlohou a pokud to bude prototyp bez předlohy, tak tim,co tě víc láká...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

V rc trialu,pokud můžu soudit podle aut z Plzence,se občas líp chová auto s nezávislýma nápravama a někdy zas je to lepší s pevnýma.
Záleží na předloze,těžišti modelu,co od auta očekáváš a podobně.Je toho až moc na takový prcky.:-)
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

No všeobecně tuhé nápravy maj o dost lepší křížení, což je docela podstatný faktor. Záleží fakt co od auta očekáváš - nezávislé je lepší na silnici nebo rychlou jízdu terénem. U tuhé se totiž nerovnost přenáší na obě kola, u nezávislé na každé kolo zvlášť. Velký vliv na světlou výšku a průchodnost má taky velikost kol. Ale všeobecně jsou tuhé nápravy v terénu (trial) mnohem lepší, samozřejmě i v reálu.
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

Mám v plánu vlastní šásko ,nezávislé zavěsení kol,rozvodovka (nebo upravena převodovka z axíku) a tří kvalt Tamiya převodovka.Něco podobného jak tu dělal Hummry Nguyenerik .. Ale pořád přemýšlím že bych na to chtěl posadit kabinu Tatry,což s pevnejma nápravama by se mi moc nelíbila.Když neklapne Tatra tak i Discovery má v reálu nezavislé z. :)
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

No zajímavé dilema Tatra vs. Disco :lol: Discárna má nezávislé vpředu i vzadu, ale jen třetí generace. První i druhá má obě tuhé, i když ty jako RC asi nikdo nemá ...
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Ruzabmx
Častý přispěvatel
Příspěvky: 834
Registrován: 18.10.2010 0:00
Bydliště: Holomóc ja! ( Ostrava )

Když bude peníz tak bude Tatra,když ne tak mam trojkovy Disco :-) a tuším že tu někdo má Disco 1. či 2. generace na pevných, z psh - homemade :) (ale myslím že to byla jednička béžovohnědá)
Uživatelský avatar
DavePr
Píšu hodně
Příspěvky: 1213
Registrován: 23.10.2010 0:00
Bydliště: Praha 6 - Dejvice
Kontaktovat uživatele: WWW

...

Tak pokud se dobře udělají, dobře obšlehnou ramena, tak si myslím, že i na ramenech se dá vyvinout pěkné křížení... Jezdil jsem s e-revem s krásně dlouhýma ramenama, a téměr zamknutým diffem hodně v terénu a i na 1/16 auto to nebylo vůbec špatný...

:wink:
FORD FOCUS FAN
Nic nemám :) jen okouním :)
http://dave-rc.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Knedlousek
Uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: 12.02.2011 0:00
Bydliště: Stráž nad Nežárkou
Kontaktovat uživatele: WWW

Myslím že je zbytečný srovnávat v průchodnosti pevnou nápravu a ramena. PEvná vede na plný čáře, ať de o trial nebo obyč ježdění v terénu i naše expedice, jen si srovnej SCXko a TAčko. A je to jasný. Nechci rozvířit hádku, ale trial se fakt jezdí na tuhejch. Defendery, Patroly, Samuraie, Wranglery a speciály to jsou asi tak nejčastější auta. a Všechny na dvou tuhejch. Prostě jednoduchý, pokud chceš plnohodnotně užívat terén dát si sem tam i triálek tak svohně posazený tuhý nápravy který nebudou nijak vysoko a stačej ti 1,9kola jsou správná volba, pokud by tě spíš lákalo rychlejší svezení ala rally typu dakar atd..., ale v terénu tak použij vhodný ramena.

Zpět na „Nápravy, převodovky a jejich části“