Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Dingo max světlá výška

Tak tak. Když bude osa hrušky vodorovně, tak osy céček budou v zaklonu - vznikne záklon rejdoveho čepu. Osobně jsem zastáncem nedodržovat úplné doslovně manuál, axial v něm má - a to mi dáte za pravdu - spoustu chyb. A tohle, co se tu řeší je, dle mého názoru, jedna z nich.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Dingo max světlá výška

Tak jsem včera v noci rozebral uchycení náprav, odmontoval z linků a zkoušel a zkoušel co to dělá.

Rozdíl v řádu 15ti stupňů od rovnoběžnosti os hřídelí nelze nikterak vypozorovat. Při výkyvu nápravy (vytažený/zatlačený tlumič) 3,4 cm se mi kardan houpe +- od 40° do 20° a os hřídele hrušky je proměnná taky o hodně (na opisované kružnici od plata je to zhruba výseč 30°) takže nic moc závěrem.

Čím větší světlá výška tím zbytečnější je se snažit dosáhnout nějaké harmonie s rovnoběžností...
Čili auto co nejníže, tlumiče se zdvihem max do 1cm a tvrdé pružiny a hlavně nejezdit do terénu = osy rovnoběžně a naprosto hladký chod :-D :-D :-D
Tím nechci zlehčovat tuto problematiku, jen jsem konečně zaujal nějaké stanovisko...
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Dingo max světlá výška

Nechci ti nějak hanit tvojí studii ale já už přišel dávno na to že po silnici je nejlepší jezdit břichoplazem a v terénu nejlíp v pořádných botách pěšky :-D Aspoň mi to vychází jako nejlevnější varianta :mrgreen:

Zpět na „Rámy, podvozky a kastle“