vencaxrv píše:no docela by mě zajímalo podle čeho teda ty výrobci to měřítko určujou (asi si ho cucaj z prstu) nevíte to někdo?
Hoši , na to co dnes výrobci uvádějí už nemůžete vůbec koukat, začal s tím Traxxas, jehož desetiny už se dnes pomalu nevlezou ani do kufru auta, šestnáctiny jsou rozměrově velikosti desetin a ostatní výrobci si s tím hlavu taky nelámou.
Hlavním důvodem byly právě modely –napodobeniny monster trucků a Crawlerů , kde stejně jako je to u vzorů 1:1 je podvozek mamutí slátanina a na něm posazená kastlička má pak teprve +/- nějaké měřítko .
Axíky totiž byly a jsou původně modely Crawlerů a teprve až je nadšenci začali používat na stavbu expe , se výrobci rychle chytli šance dobře prodat a taky pěkně zvedly ceny. Kde jsou ty časy kdy bylo AXko za 4500 a nikdo tu obludu nekupoval .
Dnes poctivě drží měřítko už jen sběratelské modely . Výrobce chrlí podvozky a díly univerzální velikosti a na ně posazuje kastle s měřítkem upraveným k rozměrům podvozku.
Jediná rada je vycházet ze skutečných rozměrů toho kterého podvozku.
Pátrač píše:To je krutý..
…………. Takže přemejšlím jestli tu cc01 a nebo Zadní axialku předek koupit nějaký komponenty a podvozek celý udělat formou výpalků z duralu nebo kompozitů..
Bacha - musíš brát v potaz různé převodové poměry v nápravách , Různí výrobci a dokonce někdy i jeden výrobce modelů , používá pro ten který typ podvozku jiné převodové poměry v nápravě (nebo na difu) s tím si se už možná setkal i u onroadů , kde velmi často nejde zaměňovat převody různých výrobců , nebo např. u Tamky ani u různých řad podvozků. Tudíž nemusí jít kombinovat dvě různé pevné nápravy , nebo kombinovat převod v domku difu u ramen s jinou pevnou nápravou. Musíš vždycky spočítat zuby hruška/kolo a ověřit jestli je i stejný modul, jinak se ti budou nápravy hádat – přetlačovat.