To máš pravdu.Vzpomenu si na Fiat Mirafiori. Z dnešních však neznám už ani jedno, z dieselů 100% už vůbec žádný neboť moderní konstrukce a časování to vylučuje.
Ale tady jde o něco jiného. Pánové si nevšimli, že se jedná o ozubený rozvodový řemen, který by nikdo na expedici neměnil, když se to dá udělat v klidu před ní a 80000km, žádná expedice netrvá. K ničemu jinému se ozubený řemen na motoru nepoužívá. Agregáty (vodní pumpa, alternátor, olejová pumpa, ventilátor, kompresor, vývěva a pod.) jsou hnané řemeny buď klínovými nebo plochými (miro-V). Někoho mohou zmást zubová vybrání na vnitřku klínových řemenů ale ty tam jsou kvůli řízené deformaci řemene při malých průměrech řemenic (životnost) a na přenos momentu nemají pražádný vliv. Žílovi to vysvětlím a namaluji zvlášť. :wink:
Pokud myslíš 131 Supermirafiori 2000 TC Compressore tak, tak to nebylo servo, ten měl ozubeným řemenem hnaný kompresor (Roots ) pro přeplňování. Pochybuji, že by tuto raritu z oblasti cestovních vozů z roku 1981 někdo tahal na expedice :lol:
yanek: No z modernejsich si hnedle vzpomenu treba na Probe V6 pac sem ho mel :) Ale jinak mas pravdu, ozubenej tezko nekdo tahat bude sebou, mozna pro pripad ze by se ten puvodni nejak mechanicky poskodil vlivem prostredi, kde ty auta jezdi. Nicmene ten co je tady na prvni foto by moh bejt klinak v pohode.
yanek píše:Pokud myslíš 131 Supermirafiori 2000 TC Compressore tak, tak to nebylo servo, ten měl ozubeným řemenem hnaný kompresor (Roots ) pro přeplňování. Pochybuji, že by tuto raritu z oblasti cestovních vozů z roku 1981 někdo tahal na expedice :lol:
Měl jsem jak klasického, tak volumexe, tak vím co tam bylo, jinak tady máš link na fotky, kde to máš hledat asi víš a tohle volumex fakt není. http://www.netikka.net/ville.vieri/131/eindex.htm :wink:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
deekay píše:yanek: No z modernejsich si hnedle vzpomenu treba na Probe V6 pac sem ho mel :) Ale jinak mas pravdu, ozubenej tezko nekdo tahat bude sebou, mozna pro pripad ze by se ten puvodni nejak mechanicky poskodil vlivem prostredi, kde ty auta jezdi. Nicmene ten co je tady na prvni foto by moh bejt klinak v pohode.
Mně napadla jen možnost preventivní výměny na expedici z důvodu, že by byl postříkán unikající naftou. Opravit netěstnost nafty a nacucanej rozvoďák vyměnit za nový než se rozpadne :)