Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

yanku zdaleka ne vsechny auta se potkaji, kdyz jim rupne rozvodak. Vubec netusim jak je to u defendera, ale tam je to fuk pac ma retez.
Uživatelský avatar
yanek
Uživatel
Příspěvky: 362
Registrován: 30.11.2008 0:00
Bydliště: Záběhlice

To máš pravdu.Vzpomenu si na Fiat Mirafiori. Z dnešních však neznám už ani jedno, z dieselů 100% už vůbec žádný neboť moderní konstrukce a časování to vylučuje.
Ale tady jde o něco jiného. Pánové si nevšimli, že se jedná o ozubený rozvodový řemen, který by nikdo na expedici neměnil, když se to dá udělat v klidu před ní a 80000km, žádná expedice netrvá. K ničemu jinému se ozubený řemen na motoru nepoužívá. Agregáty (vodní pumpa, alternátor, olejová pumpa, ventilátor, kompresor, vývěva a pod.) jsou hnané řemeny buď klínovými nebo plochými (miro-V). Někoho mohou zmást zubová vybrání na vnitřku klínových řemenů ale ty tam jsou kvůli řízené deformaci řemene při malých průměrech řemenic (životnost) a na přenos momentu nemají pražádný vliv. Žílovi to vysvětlím a namaluji zvlášť. :wink:
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Home made scale parts

yanek píše:
Worlusho píše:některá auta používají pro pohon serva ozubené řemeny, jiné drážkované :wink: a to tam je ještě altík a klima

Prosím, pouč mne , která auta to tak mají? :lol:


Když jsi jmenoval Fiat 131, tak ta zrovna v provedení 2000TC měl pohon serva ozubeným řemenem :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
yanek
Uživatel
Příspěvky: 362
Registrován: 30.11.2008 0:00
Bydliště: Záběhlice

Pokud myslíš 131 Supermirafiori 2000 TC Compressore tak, tak to nebylo servo, ten měl ozubeným řemenem hnaný kompresor (Roots ) pro přeplňování. Pochybuji, že by tuto raritu z oblasti cestovních vozů z roku 1981 někdo tahal na expedice :lol:
Uživatelský avatar
deekay
Píšu hodně
Příspěvky: 1674
Registrován: 27.12.2008 0:00
Kontaktovat uživatele: WWW

yanek: No z modernejsich si hnedle vzpomenu treba na Probe V6 pac sem ho mel :) Ale jinak mas pravdu, ozubenej tezko nekdo tahat bude sebou, mozna pro pripad ze by se ten puvodni nejak mechanicky poskodil vlivem prostredi, kde ty auta jezdi. Nicmene ten co je tady na prvni foto by moh bejt klinak v pohode.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

yanek píše:Pokud myslíš 131 Supermirafiori 2000 TC Compressore tak, tak to nebylo servo, ten měl ozubeným řemenem hnaný kompresor (Roots ) pro přeplňování. Pochybuji, že by tuto raritu z oblasti cestovních vozů z roku 1981 někdo tahal na expedice :lol:


Měl jsem jak klasického, tak volumexe, tak vím co tam bylo, jinak tady máš link na fotky, kde to máš hledat asi víš a tohle volumex fakt není. http://www.netikka.net/ville.vieri/131/eindex.htm :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
yanek
Uživatel
Příspěvky: 362
Registrován: 30.11.2008 0:00
Bydliště: Záběhlice

Tak to jsi šťatný člověk :) a máš pravdu je tam vidět řemen a zubatá řemenice. Do teď jsem to nevěděl. Děkuji ti. :?
Uživatelský avatar
yanek
Uživatel
Příspěvky: 362
Registrován: 30.11.2008 0:00
Bydliště: Záběhlice

deekay píše:yanek: No z modernejsich si hnedle vzpomenu treba na Probe V6 pac sem ho mel :) Ale jinak mas pravdu, ozubenej tezko nekdo tahat bude sebou, mozna pro pripad ze by se ten puvodni nejak mechanicky poskodil vlivem prostredi, kde ty auta jezdi. Nicmene ten co je tady na prvni foto by moh bejt klinak v pohode.

Mně napadla jen možnost preventivní výměny na expedici z důvodu, že by byl postříkán unikající naftou. Opravit netěstnost nafty a nacucanej rozvoďák vyměnit za nový než se rozpadne :)

Zpět na „Home made scale parts“