Jestli správně počítám, tak tyhle kola Ti dávaj cca 4,8:1, u TLka se kardan točí asi 2x rychlejc jak kola, takže to bude poměr něco kolem 10:1.
Na to aby Ti to jelo pomalu a něco to vyjelo, potřebuješ mít poměr cca 30:1
http://superstepa.rajce.idnes.cz/Expe/#Test1.jpg Takhle jede TLko s MIG 400Li a převodem asi 34:1 8)
PetrBarty píše:Origo TLko s pastorkem 19zubů má převodový poměr 7.96:1. Dej si práci s tím s spočítej si převodový poměr co ti tam vznikl touhle úpravou. Jaký tam máš motor?
Máte někdo spočtený převod jen z kuželek kardanu na dif a k poloosám ??
Nebo aspoň počty zubů ?? Díky
TL-01 - pohon standart motorem 540 a mezi motor a velké kolo ještě vložený převod cca 1:2...
Zdravím, už dlouho je toto téma v klidu, ale musím se optat. Řeším stejný problém - TL01 nejede v terénu - málo síly.
Návodů jak na problém je na netu dost, ale nikde tady není výsledek - co se pochlubit jak se vyřešilo??? Kontrétní řešení jaký motor na jakou převodovku??? Něco ve stylu: TL-01 - pohon standart motorem 540 a mezi motor a velké kolo ještě vložený převod cca 1:2 (ale jaká převodovka konkrétně - kolik motor +redukce měří, namontováno na origo místo, jaké zkušenosti?)...
Osobně jsem si zajel do MPJetu abych si prohlédl redukce co nabízí, ale ŽÁDNÁ se mi tam s motorem 540 nevejde - chybí 4mm + prostor na kabely!!! už jsem nasadil i delší šestihrany, změnil kola ale komplet motor s převodovkou nemůže přelézt přes 8,5cm jinak jsou kabely v kole!!! Popořípadě menší motor - ale rozměry??? Co doporučujete, resp. jak konkrétně máte vyřešíno???
Převodovku potřebuji kolem 3:1 - stavím Mercedesa na trucktrial už 4 roky a už mi chybí jen zaredukovat...
Děkuji předem za odpověď a doufám že se konečně ukážu na závodech...
Tak možností je více, ale tam už bys musel celý podvozek kompletně předělat. Ten motor s převodovkou na kterou sem dával odkaz rotruck je nejjednodušší, nejrychlejší a nejelegantnější řešení. :wink: