Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: Začátečník-konzultace

Stejnosměr je jednoduchá a notoricky zvládnutá klasika, která nijak zázračně nepřekvapí, ale ani nezklame. Většina reglů se dá nějakým způsobem utěsnit, motory v mokru normálně běhaj, ale voda, -tedy spíš bahno, jim vadí vždy. Odchází kolektor, uhlíky a hlavně kluzná ložiska. Skoro spotřební zboží.
Se stříďákama je to rozsáhlý téma, chce to předem vědět, co od nich čekáš. Než jsem se dal do testování, dlouho jsem to téma a diskuse kolem sledoval, a musím říct, že tři čtvrtiny běžně kolujících informací byly v podstatě k ničemu, z velké části dokola tupě kopírovaná moudra tlachalů, co stříďák ve skutečnosti neviděli ani z dálky, natož v praxi, nebo dokonce rozebranej, o pochopení principů ani nemluvě. Všechno jde, když se chce, jen to v téhle kategorii aut zatím není tak rutinně zvládnutý, jako běžné plechovky. Takže není úplně banální zrovna touhle cestou začínat. Jedna věc je jistá, ve střídavém hardvéru, specificky vhodném pro expedice, je mnohem menší výběr, než ve stejnosměrech. A druhá, - když se to technologicky zvládne, je to provozně i výkonově mnohem efektivnější, jak už ostatně prokázala většina jiných kategorií, včetně aut.
Uživatelský avatar
Wertykal
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 28.12.2013 21:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

No ohledně stejnosměru nebo střídáků jsem už toho četl mraky ale stejně v tom nejsem moc kovaný. Jak jsem to tak pochopil střída je lepší spíše pro rychlejší ježdění (např. Short Course) a stejnosměrný motor naopak např. pro expedice. Je mi jasné že tohle rozdělení rozhodně není definitivní a může to být klidně i naopak a fungovat skvěle. Nicméně zkusím jezdit s těmi věcmi co mám ve skříni a když to nepůjde budu pomalu měnit. Nejdříve asi tedy regl, jaký byste doporučili? Nechci za něj dát majlant ale zase bych byl rád aby to nebyl uplně šunt. Co se týká vodotěsnosti vlastním plastidip takže není problém jej zvodotěsnit svépomocí. No a kdyby byl motor moc rychlý musel bych pak tedy vyměnit i motor, asi opět za stejnsměrný (proto tipy na regl prosím pište pro stejnosměrný motor). Jak jsem si to tu pročítal koukal jsem že většina lidí doporučovala celkem levné motory, např. za 200 Kč, jsou takové motory ok? Rovněž jsem si všiml že většina stejnosměrných motor ůse dělá pouze s kluznými pouzdry, zatím jsem neviděl žádný s průmyslama, proč to? A dají se kluzná pouzdra vyměnit? jak? A ještě dotaz nejsem úplně lektrikář a proto by mě zajímalo toto, do stejnosměrného motoru jdou dva dráty z reglu, ty jsou na motor normálně připájené, motoru nevadí voda sama o sobě - pokud je čistá samozřejmě, ale nevadí když se voda ponoří i na ty dva přiletované kontakty? Nějak mi to vždycky nešlo do hlavy jak to funguje a jestli je potřeba ty kontakty odizolovat nebo ne, ale nejspíše si myslím že ani ne, hm? No, to jsem se zase rozepsal:)
Uživatelský avatar
Wertykal
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 28.12.2013 21:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

Sice mi nikdo neodpověděl, ale třeba se ještě někdo ozve:-D Nicméně mám další dotazy. Před chvílí jsem objednal auto, tak už se na něj moc těším a tím vznikají i další otázky. Všichn itady píšou že je dobré zatížit kola. Viděl jsem k tomu pár fotek a pochopil jsem z toho že zajdu do pneuservisu a zeptám se jestli nemají... no a to je ten problém, co po nich vlastně budu chtít?:) Předpokládám že nějaké malé olůvka, ale co je to malé? Přečetl jsem fakt půlku zdejší diskuze a nikde jsem se vlastně nedozvěděl reálné číslo jak moc mám kola zatížit. Tak nějak jsem vypozoroval že ideál by mohl být v předu 200 g na kolo a vzadu třeba 170 g na kolo. Ze začátku budu mít určitě originál kit Dinga takže jaké jsou ideální váhy na kola? No a když už budu mít závažíčka, jak je ke kolům přidělám? Přilepím je izolačkou, nebo je nějaký sofistikovanější způsob? V kitu jsou kola na které je potřeba přilept gumy, pokud gumy přilepím předpokládám že už asi odlepit nepůjdou bez toho aniž bych je poničil, tzn. tu váhu bych měl trefit co nejlépe, poraďte proto prosím jak na to. Další věc se kterou si uplně nevím rady jsou barvy, jaká je vhodná barva na lexan? Určitě jich je velké množství druhů, já jistě nebudu potřebovat zrovna tu nejlepší ale rád bych dobrý poměr cena výkon, můlžete tedy někdo nějakou doporučit pls? A někde jsem četl že je dobré po nastříkání vnitřku kastlezvolenou arvou modelu ještě přestříknout danou barvu barvou bílou, kčemu je to dobré? A ta bílá barva bude stjná (řekněme třeba krycí) jako ta první nebo má být nějaká speciální? No a když už budu mít barvu na lexan, bde s ní možné nastříkat např. i disky kol, nebo budu na toto potřebovat jinou barvu? Vím že se asi ptám na banální věci, ale opravdu jsem zde na foru odpovědi nenašel a to ho čtu prakticky každou volnou chvíli. Budu tedy rád za každou pomc a odpověď, předem děkuji.
Uživatelský avatar
cores
Sběratel
Příspěvky: 4839
Registrován: 24.11.2008 0:00
Bydliště: Holešárna

Re: Začátečník-konzultace

Závaží nemusí být v kolech,je to jen na každým kolik a zda vůbec.

Je docela drahý,páč to nejno olovo ale zinek (myslím) Je samolepící,ale páskou ho zajistit můžeš.

Na lexan jen barvu na lexan.Je sice pár barev co na něm drží,ale osobně si myslím,že zas tak drahý nejsou,abych na tom šetřil.

Dobrý jsou Tamiya ,RCCAR a JETS,vono spíš záleží co cheš za odstín....

Lexan barvy na jiným povrchu drží celkem na pikaču a hlavně jsou matný..

Při vícebarevný kombinaci je dobrý používat stejnýho výrobce.Podstřik bílou je kvůli zvýraznění odstínu.Při kombinaci výrobců,nechat důkladně zaschnout a testnout na kousku.

Na youtube jsou návody.

Asi tak..........
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

K té barvě a o tom krytí :wink: Rozumím tomu, že jsi se asi nedočetl, že se lexan stříká zevnitř. Je průhledný, takže je vlastně první nástřik ta barva, která bude tvořit výsledek, tudíž už z toho je patrné, že ta bílá na podstřik je ta co bude vespod boudy. Když budeš stříkat lexan, tak několik vrstev barvy co chceš vidět ve výsledku bude vypadat zvenčí dobře, ale koukneš proti světlu a bude prosvítat. Proto je dobré ta bílá. Zaprvé zvýrazní ten správný odstín dané barvy a zadruhé zamaskuje tu zbylou průhlednost.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Začátečník-konzultace

A k tomu závaží, lepší je tzv. olověný plech, nejlépe ve velkoskladu elektro, nastříháš si nůžkama pásky a ty pak můžeš navinout na disk, v rybářských potřebách mají také pásky olova, je to všechno lepší než závažíčka z pneuservisu.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Wertykal
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 28.12.2013 21:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

Ha, super s tím olověným plechem to není špatný nápad, to je pravda, super nápad, děkuji. A taky celkem chápu že má každý jiný názor na ýávaží v kolech, ale tak nějak jsem pochopil že SCX tady má každý druhý (no vlastně skoro každý), tak jsem předpokládal že už bude za ty spousty pokusů nalezeno nějaké ideální nastavení/váha závaží v kolech. Myslíte si tedy že udělám něco špatně pokud použiji 200 g na kolo v předu a 170 g na kolo vzadu (nebo byste ze zčátku doporučili jinak)? Co se týče barvy tak že se to stříká zevnitř vím, jen jsem potřeboval vědět na co je tam ještě ta bílá a teď už to taky vím, takže děkuji převelice. Je docela škoda že barv ana lexan nedrží na ničem jiném, to že je matná by až takový problém asi nebyl, budu potřebovat nastříkan jen pár věcí z PSH a chtěl jsem si taky barevně zvýraznit disky kol, no tak to budu muset všechno nějak promyslet:)
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Začátečník-konzultace

KOLA: podle mě je dobré dát do všech kol stejně (teda snad kromě rezervy :-D). Třeba já měl nejprve v předních 90g a v zadních 50g (neměl jsem momentálně víc), ale vzhledem k tomu, že při každém mytí po jízdě (aby mohlo auto do bytu) jsem kola sundával a pak "převažoval", které je vlastně přední a které zadní jsem všechny doplnil na 130g. Závažíčka z pneuservisu po 5g, použitých Ti dají "kolik uneseš", stačí opáchnout, lípnout oboustranou páskou a pro jistotu izolepa apod. Já měl navíc od začátku beadlock disky, takže jsem nemusel pneu lepit.
Každý "gram" v kolech (nebo co nejníž) Ti sníží těžiště vozu (stabilita a přilnavost), ale zase Ti víc namáhá pohonnou soustavu (převody/rozvody, kardany, diferenciály) a i "žere" víc baterku, je třeba najít kompromis mezi stabilitou a výdrží materiálu.

MOTOR: já mám SS Speed 600 ECO, mám to normálně připájené (kvůli DSYSu tam mám i kondíky a transil dle návodu) a brodím a bahním po blatníky. Motor mám z jedné strany "ucpaný" převodovkou, z druhé strany mám navlečenou punčochu na zachycení velkých nečistot. A když nedávno začal "divně" pískat, dal jsem ho do půllitru s vodou (z kohoutku :-p), chvíli protočil naprázdno, nechal vyschnout a šlape dál.

BARVA: při stříkání ať nemáš moc silnou vrstvu, nebude se Ti to loupat jako mě. :-p
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

Wertykal píše: A taky celkem chápu že má každý jiný názor na ýávaží v kolech, ale tak nějak jsem pochopil že SCX tady má každý druhý (no vlastně skoro každý), tak jsem předpokládal že už bude za ty spousty pokusů nalezeno nějaké ideální nastavení/váha závaží v kolech.


Ideální a hlavně universální řešení s váhou neexistuje. Sice má každý druhý SCX10, ale jak sis mohl všimnout, ne každý má stejnou kastly. Někdo má lexan, který je lehký, někdo ABS plast, který je těžší, někdo má baterku vzadu, někdo vepředu, někdo uprostřed a těch faktorů bych mohl jmenovat spoustu. Jediné co mohu doporučit je nechat těžší předek o 150-200g a prostě vyzkoušet co ti vyhovuje. Jinak nevím, proč bys nemohl nastříkat barvou na lexan límce kol a další věci. Já tou barvou sříkám límce na základ normálně.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Začátečník-konzultace

Wono s tim zavazim je to tezky, kazdej da do kola pul kila a pak se divi, ze mu to motor neudrzi v kopci na dragbrake.
Obrázek
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Začátečník-konzultace

Mě jedno kolo váží cca 290 gramů a s lexanovou karoserií je to paráda :-) brzdu v neutrálu nemám takže tam pak už jen řešíš, aby nepraskaly díly nebo tak
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
Wertykal
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 28.12.2013 21:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

Děkuji za reakce, nějak to už pak vykoumám a bude:) Ale měl bych ještě dotazna servo a tlumiče. Servo jsem chtěl MG 995 nicméně s poštovným by vyšlo na nějakých 400 kč, dnes jsem v Brně v Reichardovi a měli tam za 380 Kč digitální servo s kovovýma vnitřnostma s tahem 10 kg při 5A , bude to stačit? A k tlumičům bych se chtěl zeptat zda-li je přímov kitu přibalen i olej do tlumičů a pokud ne tak jak hustý mám pořídit? Bohužel se obávám že je to zase velmi indivindy věc, ale zkuste spoň nahodit hustotu na jaké začít, jelikož v tomhle případě fakt vůbec netuším. A to samé mě ještě napadá s lepidlem na kola, je baleno v kitu nebo si jej musím koupit zvlášť? Jake byste doporučili? Díky moc.
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Začátečník-konzultace

Desetikilové servo je málo, dá se s tím jezdit ale časem by si chtěl stejně silnější 17kg a víš.
Zbytek neřeš je to u kitu ;-)
Uživatelský avatar
Wertykal
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 28.12.2013 21:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Začátečník-konzultace

Ha, to jsem rád že tam všechno je, to mě moc netěší to servo, už jsem ho našel je to toto: http://eshop.reichard.cz/serva/servo-me ... gital.html
je tedy lepší objednat toto? http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... tion#anch1
Cenově to vyjde na stejno, ale to první byc hkupoval v kamenném obchodě a pokud by mu cokoliv bylo je jednodušší to pak pořešit. To druhé je čína (to první asi taky, kdo ví) a tak se bojím toho že ho objednám po netu a pak bude fungovat týden a můžu koupit další:(
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Začátečník-konzultace

Co třeba toto http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... servo-17kg
Já osobně nejsem zastánce levných serv a už čtyři roky mi drží tohle http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... 5519M-19kg (A to sem prase, nepleť si mě Swiní)
Každopádně, poměr, cena , výkon http://www.rc-levneji.cz/turnigy-3/vybo ... 01mg-17kg/

Zpět na „Modely pro expedice - obecné“