Uživatelský avatar
Tommys
Píšu hodně
Příspěvky: 1094
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Beroun

Re: NTS 2014 - pracovní název

já to ještě na svým neřešil, ale se 4-linkem a servem v rámu to fungovat nebude, někde se to tu už řešilo, jen už bohužel nevím kde
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: NTS 2014 - pracovní název

zkusím ji tam nějak nabastlit, ale moc prostoru není ... no ale seriové TFka, Mexy a spol maj taky servo v rámu a panhardu snad nikdo nemá ne ...? no TF má listy ale žíla nie ..

Milane sorry, ale myslím že se diskuse týká i tvého vozu ... :-)
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: NTS 2014 - pracovní název

No teoreticky máte samozřejmě pravdu, otázkou je nakolik v superpomalém rc trialu to bude vadit, je to potřeba vyzkoušet v praxi.

A panhardka tohle nevyřeší, ta řeší boční posun nápravy.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: NTS 2014 - pracovní název

Řeší se to 3linkem+panhardkou (měla by jít co nejvíc ve směru táhla řízení, jinak servo "kymácí" s rámem vůči nápravě). Video není přímo o tom, ale napoví...

[youtube]RGeAbFO4a-E[/youtube]

Jinak výbornej komiks jako vždy! :OK:
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Tommys
Píšu hodně
Příspěvky: 1094
Registrován: 16.04.2010 0:00
Bydliště: Beroun

Re: NTS 2014 - pracovní název

milan008 píše:A panhardka tohle nevyřeší, ta řeší boční posun nápravy.


právě že vyřeší, podle propružení li lehce šoupne nápravu (opisuje kruhovou výseč) a to potřebuješ aby jsi měl stále rovně kola při servu v rámu.
Ještě jsem ji nikam nepáchal, ale myslím že by měla být co nejvíce rovnoběžně s táhlem od serva ke kolu?
Ford F-150 Truggy - Venom creeper/Ve vystavbe
Pajero wagon - CC-01
Vaterra Twin Hammers alias KLADIVA
Impreza 2007 - LRP S10
http://tommy75.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/thomasss75/ ... rid&view=0
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: NTS 2014 - pracovní název

Nějak mi to fakt nesedí, panhardka má význam k zamezení posunu nápravy, když je tam čtyřlink, je podle mne úplně zbytečná a s řízením to nemá co dělat, ale já nejsem odborník přes tyto mechanismy, vyzkouším to v reálu a uvidíme. Všude kde jsem hledal, ji používali pouze na zadní nápravě a když měli jen obyčejné zavěšení na dvou ramenách. Na tom videu wraita mi to připadá jen pro efekt.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
PALI
Píšu hodně
Příspěvky: 1232
Registrován: 19.06.2011 0:00
Bydliště: Štětí
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: NTS 2014 - pracovní název

kluci mam gelande od RC4WD a tam je panhartka s antiwrapem, jeden jakoby horní link můžu vám to nafotit
RC4WD Gelande II
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: NTS 2014 - pracovní název

No Milane mě se to tak právě chová, při rejdu se rám vůči nápravě posune do strany a v jednom rejdu i poměrně hodně nahoru. Baluovi to dělalo běžně. A panhardka právě zamezuje tomu posunu nápravy vůči rámu. U velkých aut musí mít každé auto panhardku vpředu i vzadu (pokud nemá listy nebo jiný způsob zavěšení) jinak by neujelo ani metr. Chtěl bych ji tam dát, ale je tam tak málo místa, že se to zdá celkem nereálné. Měla by být co nejdelší a co nejvodorovnější aby fungovala co nejlépe. Jen mi v tom videu uniká, proč ze čtyřlinku udělat třílink?

Pali mě by to zajímalo, třeba do SZ pokud to tu Milan nechce zasírat
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
kenny89
Uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 11.05.2013 13:58
Bydliště: Jedlí

Re: NTS 2014 - pracovní název

Taky bych prosil do SZ pokud nedojde k zas....
Uživatelský avatar
calvin
Uživatel
Příspěvky: 262
Registrován: 28.11.2012 10:44
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: NTS 2014 - pracovní název

Pali, skus to dat aj niekam priamo na forum, nech sa nieco naucime...dik
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Re: NTS 2014 - pracovní název

Pokud máš servo na rámu a čtyř link tak se ti rám zvedá nahoru a dolů během zatáčení mněl jsem to tak když dáš panhardku tak tento problém odstraníš ale zase se nápra začne posouvat během pružení tlumičů do boku vůči zbytku auta ale panhardka se my osvěčila lépe.
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: NTS 2014 - pracovní název

sWiNe píše:Jen mi v tom videu uniká, proč ze čtyřlinku udělat třílink?

Mně připadá, že 2 body horního uchycení "nejsou kompatibilní" s dráhou pohybu tý panhardky. Musí tam bejt jen jeden čep...
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: NTS 2014 - pracovní název

No třeba Patrol má vzadu čtyři podélné ramena + panhardku ... :-p
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
Frenky
Častý přispěvatel
Příspěvky: 982
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Krnov

Re: NTS 2014 - pracovní název

Stejně to má i Terracan a moc mi to nejde do hlavy hlavně k čemu tam tu padhardku dávali když jsem uděal to samé na modelu tak to nepružilo ani mimlimetr jediné co mně napadá je to že jak horní tak spodní linky mají stejnou funkci to je držet nápravu v podélném smněru a panhardka klasicky v bočním
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: NTS 2014 - pracovní název

Jo tak spodní jsou hlavní vedení a horní myslím hlavně proto aby se náprava volně nezakláněla. Kdyby panhardka nebyla, tak to v tom uložení chodí do boku. Mi spíš vrtá, proč záměrně jedno rameno ze čtyřlinku sundal. Říkáš, že se čtyřlinkem a panhardkou to vůbec nechodilo jo? tak si měl panhardku a jen dvě spodní? nebo panhardka a třílink?

Milane se omlouvám, ale když vono je to zajímavé :-p lepší by bylo to řešit jinde
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER

Zpět na „NON-Scale projekty“