Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

C3 Dablšark

Na podzim sem byl hodně nešťastnej, ale pár lidí se zasloužilo o to, že sem zase brzo byl hodně šťastnej a moh pokračovat prakticky tam, kde sem byl předtím, takže pánové díky moc!!
Chtěl sem trochu jiný šasi, tak sem si něco nakreslil, Honza happyman to vyrobil a pustil sem se do montáže...původní šasí sem vepředu ohýbal trochu dovnitř, tohle sem chtěl udělat tak, aby se dalo výhledově vyrobit z karbonu,takže sem zúžení vyřešil šroubovanym spojem přes podložky...pracovní název Dablšark 1.0

Obrázek

Obrázek

...bohužel se ukázalo, že to nebude tak jednoduchý, jak sem si myslel...po namontování převodovky s digem sem zjistil,že táhlo od digu koliduje s bočnicí, zvýšený uchycení horních linků se hádaj se zúžením vepředu a s kardanem vzadu a digem vzadu a tlumiče překážej rejdu a navíc baterka by byla zbytečně vysoko...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...takže proběhly nějaký úpravy, někde se přidalo, někde ubralo a vzniknul Dablšark 1.1

Obrázek

...jedna verze šroubovaná, jedna pro ohnutí, případně k použití s užším skidem.

Dál sem se zatim nedostal, ale pošťáci mi donesli nějaký fajn komponenty...

Obrázek

Obrázek

...pneumatiky, který nemaj konkurenci...

Obrázek

Obrázek

...a regl, kterej taky nemá konkurenci...

Obrázek
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

Jelikož se mi origo vložky v čoklech zdály zbytečně tuhý na lehký auto, vyměnil sem je za vložky z Proline FlatIron XL..srovnání zde:
černá origo, bílá Proline

Obrázek

rozdíl ve velikosti je značnej...pěna je ale mnohem měkčí a taková jakoby "mazlavější", takže se do pneumatiky krásně nacpe, drží tvar do stran tim, jak je zmáčklá, ale zároveň je měkoučká na stisk a dovolí gumě krásně kopírovat terén. Ovšem montáž na disky byla očistec. Vybral sem si disky JK odněkud z Čínska, protože jsou vevnitř krásně prázdný a v kombinaci s trochu tlustším hexem dovolej použití závaží na těhlici. Bohužel sou dost úzký, tkaže dát na ně širokou gumu s eště širší vložkou je porod...nicméně povedlo se.

Obrázek

Počťák dones poslední chybějící článek do převodovky, takže ta se mohla složit, lehce máznout a zavřít...

Obrázek

pěkná sestava...horní kolečko origo Axial, prostřední HPI a spodní GPM. K tomu spur taky z Čínska a je to full metal.

Obrázek

A pak konečně montáž do novýho šasi...úpravy se osvědčily, vypadá to, že by to mohlo fungovat.

Dig dostal výřez a může volně digovat...místo tohodle serva přijde jiný, menší a lehčí, přecejenom je to celkem vysoko na to, aby tam byla tahle těžká kráva...

Obrázek

Tlumiče sou víc nastojato, takže nepřekážej kolum, baterka je hezky nízko...

Obrázek

Za servem řízení je spousta místa na servo pro winchdown, nicméně, tady asi dojde ke drobný změmě a wd servo dám na servo řízení, aby mělo míň práce...

Obrázek

A kříží to na tři čokly, takže asi OK...

Obrázek

...dál sem se zatim nedostal...čeká se na vhodný serva...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: C3 Dablšark

To uz je tak slozity, ze tomu vůbec nerozumim..... :mrgreen:
Ale hrajes si s tim pekne.
Obrázek
Uživatelský avatar
Kuba93
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2299
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: C3 Dablšark

Davat cokly na zraloka, to je divnej zverinec.... :-[
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar
Uživatelský avatar
BigFred
Uživatel
Příspěvky: 220
Registrován: 09.10.2009 0:00
Bydliště: Březová 78,Zdice

Re: C3 Dablšark

Kuba93 píše:Davat cokly na zraloka, to je divnej zverinec.... :-[

No a ted si představ že to kočíruje vousatej chlap v sukni a kšiltovce. To je teprve kombinace. :-D

Honzo máš to pěkně vymakaný. :OK:
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

trošku sem s tim zase pohnul...jako fakt trošku...

...z Hobbykingu dorazily prťavý serva Corona s kovovejma převodama a tahem 4.6 kg, tak doufám, že to bude stačit na dig a winchdown...

jen pro vysvětlení:
- winchdown je funkce, kdy servo, nebo naviják přitáhne předek auta dolu na doraz k nápravě...je to dobrý při výjezdech na kolmý stěny a hrany, protože to přesuně těžiště blíž ke stěně a zmenší se riziko převrácení
- dig je funkce převodovky, která umožňuje pohon ve třech režimech...klasicky 4x4, 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadní se volně točí a 4x2 kdy zabírá jen přední náprava a zadek je zablokovanej...volnej zadek je fajn při extrémně kolmejch výjezdech, kdy tě předek táhne a zadek se nesnaží auto převrátit, zablokovanej zadek je skvělej pro otáčení na místě, kdy se auto otočí kolem zadního kola

tolik poučení pro dnešní den a teď trochu praxe...

pro winchdown bude placatý servo umístěný přímo na servu řízení...do servoplata sem přichytil dva vymezovací sloupky se závitem...

Obrázek

a k nim potom přitáhnu přes příčník servíčko...příčník je zatim pracovní varianta, bude lepší, hezčí...a až budu vědět, jakm přesně bude servo umístěný, prsknu mezi něj a servo řízení kus oboustranky, aby se po sobě náhodou nechtěly klouzat...

Obrázek

...no a od servopáky bude kus motouzu k příčníku rámu a to je celý...teď už jen hliníkovou páku, protože ta plastová se má tendence trochu ohejbat a moc jí nevěřim...když přepnu tlačítko, servo zabere a hezky stáhne celej čumák dolů, tlumiče nadoraz...

Obrázek

...druhý placatý servo bude tahat za dig, takže místo původního platíčka je nový a na něm přes dva vymezováčky chycený servo...jestli se k tomu dokopu, udělám platíčko ze silnějšího materiálu a vyříznu do něj závity, aby se dalo servo jednoduše sundat, takhle je to dost mizerný, zespoda se k tomu nedá vůbec dostat...jestli budou čtyři a půl kila dost ukáže až praxe, ale líbí se mi, jak je tohle malý a lehký

Obrázek

...no a pak je taky potřeba naviják, žejo...původně sem ho plánoval dozadu, ale pak se ukázalo, že vepředu ještě trochu místa je, tak sem ho tam zkusil nacpat...povedlo se mi ho umístit hezky dolů, těsně nad horní linky, ale bohužel teda je otočený do strany...udělal sem mu průvlak ze servopáky a anténního brčka, tak se uvidí, jestli to bude fungovat...aby bylo správně otočený, muselo by bejt vzadu a vzadu by muselo bejt cca o 15mm vejš, protože zadní horní linky jsou uchycený vejš v šasi...
...zároveň sem udělal držák na baterku, ale to je jen platíčko z PSH napříč v šasí, dva suchozipový pásky a vrstva samolepící pěnový gumy proti klouzání...

Obrázek

...no a ačkoliv má regl od Houmlese 5A BEC, pořídil sem pro jistotu ještě externí, kterej umí 8A (ve špičkách 15A)...přecejenom tam sou tři serva, který budou občas makat současně...není teda úplně nejmenší, spíš je úplně největší, ale co se dá dělat...

Obrázek
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Josefh
Píšu hodně
Příspěvky: 1155
Registrován: 07.03.2013 10:19
Bydliště: Písek

Re: C3 Dablšark

Honzo

další prďácký auto. ;-) , hezky pěkně.
Jen ať ti to proboha zase někdo neukradne. Nos to pořád u sebe v tašce.
HPI WR8 FF Gymkhana
HPI Bullet
HPI Blitz
Axial Score
SCX 10 I - Jeep Rubicon
SCX 10 I - Toyota Hilux "Hradní střela"
SCX 10 II - Jeep Cherokee - 4x4, 4 Litres
Axial Bomber
Slick7/Toyota - The powerful HiLux 3.0-litre Turbo Diesel
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

jelikož moderní doba diktuje trendy a kdo nemá 3D tištěný díly, jako by nebyl,nechal sem si vytřidétsiknout placatej skid, abych získal trochu víc místa pod břichem...konkrétně zhruba 5mm...počítám,že tam bude klem těch 70mm až bude auto komplet...sice se tim maličko posunula nahoru převodovka, ale nevidim v tom problém...kdybych to zved na tlumičích s původním skidem, zvedlo by se komplet všechno, takže tohle považuju za rozumnější variantu...

Obrázek

Obrázek

a jen tak ze srandy sem hledal těžiště...takhle to hezky balancuje bez baterky a elektra...všechno bude v ose auta, takže se těžiště už hne akorát malinko dopředu, ale do stran je to OK.

Obrázek
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: C3 Dablšark

Leprasol píše:nechal sem si vytřidétsiknout placatej skid, abych získal trochu víc místa pod břichem...konkrétně zhruba 5mm...


Návrat ke kořenům - Axial AX10 Scorpion měl rovný plato. Teprve až u SCX začaly ubírat místo pod autem...
Obrázek
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

...dělat si vlastní šasi je fakt na hovno...verze 1.1 je zcela funkční a bez problémů, ale člověku to prostě nedá a tak vznikla verze 1.2...

Obrázek

je dost podobná tý předchozí, většina děr je na stejnejch místech, ale celý šasi je posazený co nejníž, takže při propružení se takřka položí na nápravy...rozdíl je vidět na dvou "stejnejch" fotkách...jestli to má nějej význam, nebo ne, to nevim, ale se mi to takhle líbí víc...

1.1

Obrázek

1.2

Obrázek

...použití placatýho skidu přineslou drobnou komplikaci tím, že se nahoru posunulo i uložení spodních linků, takže vepředu se při pružení začaly trochu opírat o horní a vzadu, protože tam sou zahnutý, se začaly ukrutně opírat o horní, a to do tý míry, že křížení se omeziloo na cca 3cm...recept jednoduchej...
vepředu zahnutý kloubky, který ty horní linky maličko zvednou a získá se tak dost místa a vzadu horní linky ohnout, takže se už taky nebudou nijak nevhodně dotýkat...

předek

Obrázek

zadek

Obrázek

naviják moh zůstat po drobný úpravě držáku vepředu, ale WD servo muselo pryč ze serva řízení, protože naráželo do bočnic, takže je teď nad navijákem, přidělaný k příčníku...už ho jen musim přivázat k nápravě...

Obrázek

...a přišly aluminiumový páčky...

Obrázek

...vzhledem k tomu, že do prvního závodu zbejvaj dva tejdny, už je nejvyšší čas to uvýst do pohybu, nastavit a hlavně to celý nečim zakrejt...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: C3 Dablšark

Honzo, kde jsi nakoupil ty alu páčky? A je to na ty malý corony?
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: C3 Dablšark

Jo počkej, tam je normální tisícihran a 25T páka.
Jo, tak na tom placatým ne
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

První závod se kvapem blíží, takže nejvyšší čas na zprovoznění a schování...

první zkušební zapojení veškerýho elektra:

Obrázek


po úklidu...zasloužilo by si to zkrácení kabelů na míru, ale co kdybych to potřeboval upravit, žejo...takže zippásky a klubíčka...

Obrázek


no a kastle v týmovejch barvách #RTRcz... Hilux Extreme od italskejch RClightmodel...je to moje první lexanka, takže žádnej zázrak, ale na závody dobrý myslim...

Obrázek

Obrázek


zbejvá spojit wd servo s nápravou, nastavit výchylky digu a wd a vzhledem k nedostatku jinejch řešení asi taky zatížit kola, aby to v sobotu fungovalo...a asi by bylo dobrý aspoň lehký testování, ale s časem to neni zrovna slavný...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

Před závodem bylo potřeba dodělat interiér, takže sem tam vrazil hodně ostříhanej rallyovej, bylo nutný proříznout díru pro spur, aby moh sedět co nejníž...

Obrázek

a pak už tradá do Rakous na první vostrej...nemá cenu svádět něco na auto, jel sem jak idiot, vykutálel sem se hned z první branky a pak ještě asi stotřicetkrát, dvakrát se mi vytrh link...no prostě koukat na sebe v telce, vypnu to po třech minutách a telku prodám do frcu...12.místo ze 14. startujících neni zrovna to, co sem si přál :-D

...nicméně se vypozoroval, že to fakt chce hodně zatížit spodek, takže s tim je potřeba něco udělat...zadek je brnkačka, jelikož mám na nápravě hliníkový koncovky axial, který jsou válcový, stačilo si načrtnout tvar a dobří lidé to dodali v mosaznym provedení...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

základní závaží se nasune na kocovku a zajistí se dvěma červíkama...kroužkama se pak dá doplnit váha...

Obrázek

Obrázek

předek bude komplikovanější, zatim čekám na součástky, pak se uvidí, co se dá, nebo nedá dělat...

No a v rámci vylepšování sem se rozhod vyzkoušet jiný tlumiče místo původních SCXkovejch...doma sem našel Gmade RSD piggyback, tak uvidíme, jestli poznám rozdíl...akorát sem na ně teda navlík nejměkčí perka od axialu, protože origo gmade jsou celkem tuhý...

Obrázek
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: C3 Dablšark

Dorazily hlavní kroužky na předek. Mělo to bejt idealně z jednoho kusu mosazi, to se nepovedlo sehnat . Bohužel ani z jednoho kusu ničeho jinýho se to nepovedlo. Nicméně jeden zámečník to pojal jako osobní výzvu a pustil se do toho. Vypálil několik tenkejch kroužků který svařil k sobě, protože to nebylo úplně kompaktní, nebpovedlo se mu do toho vyřezat závity, tak do děr vevařil 3mm závitový vložky. Když k cíli nevede jednoduchá cesta, musí se jít složitou :-D
Kroužky jsou nasunutý na těhlici a zajištěný červíkem. K nim přijdou přišroubovat mosazný kroužky, kolik se tam vejde.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**

Zpět na „NON-Scale projekty“