Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Nový Defík

Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: Nový Defík

Vypadá zajímavě, ale otázka zda těch 40 $ za to stojí.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nový Defík

Kdo má tiskárnu, tak ta tisícovka za slušné auto není vůbec moc. Je to osmina, takže v terénu to vypadá opět blíž ke skutečnosti. Vydrží to opravdu hodně a hlavně náhradní díly jsou hned k dispozici.
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: Nový Defík

Dobře, rozumím. To , že to je osmina jsem nezaregistroval. Tak to pak je skutečně dobrá cena. Díky za upozornění.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Ondra 3dsets
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: 13.11.2018 15:48

Re: Nový Defík

Tyhle dva jsou obzvlášť povedené. Tištěné je v podstatě vše, včetně nosičů na střeše nebo černých plechů na kapotě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nový Defík

Nádhera !! Pokud mně paní ministryně Schillerová přispěje, budu se těšit na Průšu a hned začnu tisknout. Už objednávám kola, tlumiče a šroubečky.
Jen je škoda, že nemáte na stránkách tabulku s doporučeným příslušenstvím pro jednotlivé modely.
Rád bych si věci objednal dopředu třeba i na dvě auta a takový seznam šroubků ( a dalších doporučených dílů - kola, disky, tlumiče, ložiska ) by se velice hodil.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Nový Defík

Pěkné práce, přivítal bych rozměry daného modelu. Osmina je takový zavádějící pojem, alespoň délku šířku a rozvor. :OK:
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nový Defík

délka je u každého modelu uvedena, pak už jen měřítko 1:8. Rozvor tam není, ale vzhledem k tomu, že se celý podvozek tiskne, tak to asi nebude moc důležité. Napasovat to na nějaký průmyslový podvozek by byla dost velká komplikace.
Ondra 3dsets
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: 13.11.2018 15:48

Re: Nový Defík

Tabulka s netisknutými díly je uvedena v návodu (ten je např. k Model 5 Landy Wagon zde: https://docs.google.com/presentation/d/ ... sp=sharing) na straně 5, resp. přímo tabulka je zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Co se týká rozměrů auta, tak narozdíl od spousty kupovaných modelů se měřítko dodržuje pokud možno přesně, takže např. model "Landy Wagon" má za předlohu Land Rover Defender 110. 110 je rozvor v palcích, palec má 2,54 cm. Takže skutečný Defender 110 má rozvor 279,4 cm. A model je 1/8, tedy rozvor modelu je cca 35 cm :wink: Délka Landy Wagon od nárazníku po konec karoserie je asi 54 cm, šířka karoserie bez lemů blatníků 20,4 a s blatníky 22,3 cm.

Auto se dá v pohodě provozovat v terénu i s kompletně tištěným podvozkem, je nicméně potřeba použít na tisk kritických dílů (ozub. kola, prvky náprav) skutečně kvalitní filament a mít tiskárnu v rozumném stavu.
Co se týká podvozků, většina stavitelů to tiskne komplet (vč. drobností jako jsou kulové čepy ramen podvozků, kompletnách náprav atd.), kdežto malá část lidí tam implementuje nápravy/pohon třeba z Axialu atd. – tato úprava je velmi snadná, co jsem viděl na fotkách. Karoserie modelu je v podstatě samonosná s pomocnými rámy vepředu a vzadu a je řešená tak, že i při odstranění kompletní střechy (tj. předek a zadek propojuje pouze podlaha) se vůbec nekroutí, je to tuhé – v podlaze jsou integrovaná prostorová žebra, která krutu brání.

Jednotlivé panely karoserie jsou dělené ve stejných místech jako u skutečného auta a taky se dají stejným způsobem měnit. Tedy kupříkladu pokud auto spadne ze skály na levý přední blatník a ten praskne, tak s ním doma zajedu "do servisu", blatník se sundá a vymění za nový – ještě teplý :) – kus z tiskárny. A když mně třeba přestane bavit jezdit s Landy Pickupem, tak si dokoupím upgrade na Hardtop nebo pětidveřový Wagon a u Pickupu odmontuju střechu + zadní část karoserie a přestavím jej na úplně jiný model. Já takto osobně občas měním "barvu" aut – nahodím jiné vnější panely. Je to jak Merkur, kdo to pamatuje - přilepené není nic, všecko M3 a M2 šroubky :mrgreen:

Odstrojený podvozek bez náprav:
Obrázek

S nápravama:
Obrázek

Detail žeber v podlaze:
Obrázek

Podlaha to vše udrží bez kroucení:
Obrázek

Pod kapotou pětistovka, chybí tam chladič (nutný pro delší ježdění):
Obrázek
Ondra 3dsets
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: 13.11.2018 15:48

Re: Nový Defík

Kdyby někoho zajímalo, jak vypadá možnost zástavby kupovaných komponent náprav a pohonu, tak tady někdo natočil video své modifikace:
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nový Defík

Zkoušeli jste pro pohon stříďák ? přece jenom 550 motor na tak těžké auto je na hranici a když je potřeba chlazení, tak by tomu mohl stříďák ulehčit.
Diferenciály neuvažujete ?
Moc bych si přál, aby do roka a do dne ( třeba i o trochu později :OK: ) byl k dispozici Defík 130 6x6.
Naposledy upravil(a) Borik dne 10.04.2020 12:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Nový Defík

Díky za informace o rozměrech :OK:
bflmpsvz
Ondra 3dsets
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: 13.11.2018 15:48

Re: Nový Defík

Borik píše: 10.04.2020 11:57 Zkoušeli jste pro pohon stříďák ? přece jenom 550 motor na tak těžké auto je na hranici a když je potřeba chlazení, tak by tomu mohl stříďák ulehčit.
Diferenciály neuvažujete ?
Moc bych si přál, aby do roka a do dne ( třeba i o trochu později :OK: ) byl k dispozici Defík 130 6x6.
Většina lidí co to staví jsou ne-modeláři, je to jejich první RC model, takže plechovka se jeví jako nejblbuvzdornější řešení. Spousta stavitelů tam stříďák dává, ale je potřeba být "soudný" s výkonem, pokud použiješ tištěnou převodovku. Další věc je cena - senzorový motor a regl nebývají laciné.

DIferenciály (odemčené) zatím neuvažujeme, protože v nich si už nevystačíš s koupenými standardními šroubky a ložisky - bylo by potřeba mít minimálně malou kovovou hřídelku na ta vnitřní rotující kolečka. A to už může být pro spoustu lidí komplikace, nehledě na větší složitost. Teď děláme diferenciál (uzamčený) verzi 2.0, která má unvitř samostatný převod pro každé kolo. Mělo by to být snad odolnější než stávající, který lze v extrému strhnout.

Defík 6x6 už z 3dsets dílů někdo postavil, je to člověk nedaleko od Brna...
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Nový Defík

Ta šestikolka je bezva.
K těm diferenciálům: na Aliexpressu, Banggoodu, Wishu a jinde je několik typů setů diferenciálů s kovovými kolečky a tak by se akorát upravil "obal" na ten diferák a přizpůsobil se tomu podvozku. U TRX jsou uzavíratelné diferenciály a je to dobré řešení - na přesuny u expedic je otevřený, do terénu se zavře ... je to poznat už při přejezdu menší překážky - s uzavřeným diferenciálem je to mnohem snažší. Ale je fakt, že je u tohoto typu auta lepší uzavřený diferenciál, než otevřený - tak, jak to má třeba Axial.
Stříďák jsem měl na mysli pouze v souvislosti s větší silou - aby se nemusela plechovka tak namáhat a hřát. Už se dají sehnat senzorové stříďáky s regulátorem za docela slušnou cenu.

Už abych mět toho Průšu ... a hlavně se s tím naučil dělat. :OK:
Ondra 3dsets
Nově příchozí
Příspěvky: 21
Registrován: 13.11.2018 15:48

Re: Nový Defík

Borik píše: 10.04.2020 17:30 Ta šestikolka je bezva.
K těm diferenciálům: na Aliexpressu, Banggoodu, Wishu a jinde je několik typů setů diferenciálů s kovovými kolečky a tak by se akorát upravil "obal" na ten diferák a přizpůsobil se tomu podvozku. U TRX jsou uzavíratelné diferenciály a je to dobré řešení - na přesuny u expedic je otevřený, do terénu se zavře ... je to poznat už při přejezdu menší překážky - s uzavřeným diferenciálem je to mnohem snažší. Ale je fakt, že je u tohoto typu auta lepší uzavřený diferenciál, než otevřený - tak, jak to má třeba Axial.
Stříďák jsem měl na mysli pouze v souvislosti s větší silou - aby se nemusela plechovka tak namáhat a hřát. Už se dají sehnat senzorové stříďáky s regulátorem za docela slušnou cenu.

Už abych mět toho Průšu ... a hlavně se s tím naučil dělat. :OK:
Boříku jestli máš tip na nějaký levný a "blbuvzdorný" set stříďáku a reglu, budu rád za doporučení. Taktéž ty sety diferencialů – je něco ověřeného? Čína teď ale v podstatě nedodává :-/

Zpět na „NON-Scale projekty“