Uživatelský avatar
Marek99
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2009 0:00
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele: WWW

HUMMER H1 high lift 1/7

Když jsem asi před půl rokem koupil Axiala ARTR, který se stal mým prvním modelem, užíval jsem si crawlení. Ale i docela zdařilý model se neobešel bez různých úprav, které vyplynuly z provozu. Při tom, jsem si vyzkoušel různé záludnosti stavby crawleru a začal pošilhávat ještě po něčem, co by splnilo i trochu potěchu oka. Dlouho jsem procházel co by se dalo upravit jednoduchým způsobem, ale zachovalo si to po předělání i slušné jízdní vlastnosti v terénu a možnosti nastavení. Sehnat nějakou karoserii, aby pasovala rozměry na nějaký hotový podvozek bylo docela náročné, ale nakonec po x hodinách různého googlení, poměřování a zvažování jsem konečně rozjel svůj „scale“ projekt:
HUMMER H1 high lift 1/7.
Jako základ jsem použil Climber Rock Fighter 1/8,
Obrázek
ze kterého mi mimo jiné přesně rozvorem pasovala karoserie jeepa na mého axiala :-)

Původní podvozek
Obrázek
Na tomto podvozku bylo nutné v první řadě předělat spodní linky, původní plastové nahradily duralové průměr 8mm. S tím bylo nutné upravit uchycení tlumičů, které byly původně našroubované na linky. Po rozměření jsem se rozhodl je umístit přímo na nápravu.

Duralové linky a uchycení tlumiče na nápravě.
Obrázek
Obrázek
Dále bylo nutné vyrobit horní uchycení tlumičů a zároveň karoserie. Nechtělo se mi vyrábět znovu celé bočnice, tak jsem si vyrobil jenom nástavce. Tyto už jsem rovnou navrhnul tak, aby tlumiče měly mnoho možností nastavení. Použil jsem duralový plech 3mm, na rozpěrky jsem použil opět duralovou kulatinu 8mm.

Nástavec na bočnice
Obrázek

Taky jsem řešil co s povrchovou úpravou nových dílů. Vzhledem k tomu, že nemám možnost eloxování, jsem zvolil barvu. Po několika vzorcích se nejvíce osvědčila vypalovací barva na kamna nebo výfuky.
Obrázek
Po nastříkání na lehce zdrsněný povrch, smirkem drsnosti 600 a následném vytvrzení zahřátím opalovací horkovzdušnou pistolí, je tato barva ideální. Neodlupuje se ani pod hlavy šroubů, je velice odolná proti poškrábání a v místě případného „karambolu“ zůstává jen zásek bez odpadnutí barvy.

Rozdíl stavby - původní vpravo, nové vlevo.
Obrázek

Co se týká podvozku, bylo ještě nutné upravit vložky pneumatik, které se mi zdály moc tvrdé. Původně jsem chtěl vložky úplně vyndat, ale vzhledem k vyšší hmotnosti modelu jsem musel vložky zachovat, takže jsem do pěnové vložky vyřezal po obvodu příčné V drážky, tím guma změkla tak akorát.

Tím byl podvozek připraven.
Mezitím jsem sháněl kastli. Na netu jsem narazil na již nefunkční model hračky, kterou jsem měl v úmyslu použít.
Obrázek

Nastalo důkladné vykuchání s tím, že později ještě využiji přípravy pro světla.
Obrázek
Obrázek

Na karoserii jsem provedl jen drobné úpravy přelakováním zadního nárazníku a rámečků kolem zadních světel které byly původně chromované, ale působily na modelu divně. Ještě uvažuji nabarvit na černo i kliky a zpětné zrcátka. Ještě zvážím využití závitů ve střeše na nějakou zahrádku, ta původní vypadala taky dost divně, tak šla dolu.

Pak už stačilo jen vyrobit držáky karoserie s nastavitelnou výškou podle nastavení zdvihu tlumičů a namontovat.
Obrázek
Obrázek

No a tady je výsledek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak jsem to tady konečně naskládal, můžete to zhodnotit a zkritizovat :D 8) :!:
Naposledy upravil(a) Marek99 dne 25.02.2013 10:24, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

dobry :)

po neuplne povedene koncepci s touhle kastli a upravou podvozku tl-01 jsem zacal uvazovat o necem presne podobnem
mam v planu se na stejny podvozek jet v pristim tydnu podivat a zvazit uplne stejne pouziti

trochu mne odrazovala neznackovost toho auta a tedy mozna pochybna kvalita dilu, plus otazka dostupnosti nahradnich dilu

a pak boj mezi mym stavajicim stavem a zlepsenim jizdnich vlastnosti, ale urcitou ztratou maketovosti - je to vyssi, hummer nema pevny napravy a kola jsou asi taky trochu vetsi

ale stejne se na nej pojedu podivat a je dost mozne, ze prostuduji a zuzitkuji nektere tve zkusenosti
Uživatelský avatar
Marek99
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2009 0:00
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele: WWW

Nezjišťoval jsem dostupnost veškerých dílů, ale něco sehnat jde, tady to sice prodávají pod názvem NODE crawler, ale je to pořád stejné auto.

http://www.model-rc.cz/nahradni-dily-no ... er-18-rtr/
http://www.model-rc.cz/disky-a-pneu-nod ... mm_unasec/

Ztráta maketovosti je daň za lepší jízdní vlastnosti modelu, ale s tím jsem byl smířen už při zvažování, jestli do toho půjdu.
Jinak jestli ti můžu poradit, dej si pozor, při koupi tohohle podvozku na poskládání náprav, v místě kde je diflocker jsem musel na soustruhu ubrat asi 0,3-0,4mm, protože to asi nějak v asijské fabrice nesedlo :-) a převodová skříň jim nedosedala celou přírubou k sobě a to u obou náprav. Rovnou jsem to promazal a auto se celkově zklidnilo a přestalo škubat.
Každopádně počítej se spodními linky, protože ty originální jsou konstrukčně nevydařené.
Ještě jsem dával jiný regulátor otáček, stejný mám v axíkovi, ale to spíše proto, že jsem na něj už byl zvyklý.
Naposledy upravil(a) Marek99 dne 25.02.2013 10:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SMURF
Častý přispěvatel
Příspěvky: 561
Registrován: 09.04.2009 0:00

parada mam zase inspiraci, mam totiž doma budku forda f150 taky asi taky 1:7 ale nechtelo se mi stavet celej podvozek, tak možná se do toho taky pustim :D
je to posazeny jen tak na 1:8
Obrázek
Obrázek
AXIAL Wraith JEEP pison spider
AXIAL SCX10 Jeep wrangler 2012
AXIAL SCX10 II Jeep wrangler 2017
Poličkovky Jeep YJ/Jeep TJ/Jeep JK offroad/Jeep JK street/Jeep JK unlimited offroad/Jeep JK unlimited street/LEXAN Jeep wrangler 2012-2017.
RAJČE = smurf87
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

ta kastle hummera je dost velka, pevna, ale taky tezka
jak to jezdi? utahne to bez problemu?
Uživatelský avatar
Marek99
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2009 0:00
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele: WWW

Já jsem z toho vykuchal komplet podvozek, takže zůstala vyloženě jenom kastle, je to myslím na některé z fotek vidět. Držáky kastle jsem taky s ohledem na váhu profrézoval a odvrtal. Jinak vzhledem k tomu, že to má dva motory, tak bez problémů. Limitující v terénu je jenom trakce pneumatik a díky posunutí tlumičů na nápravy je to i stabilnější v bočních náklonech. Převrátil jsem to až při manévrování při jízdě po schodech. :D
Uživatelský avatar
Marek99
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2009 0:00
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele: WWW

Tak jsem opravil odkazy na foto, už fungují :-)
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Ten původní podvozek mi připadá, jako kdyby byl složenej z několika jiných :lol: . Jinak inspirativní postup, kastle je moc pěkná. Ať se daří.
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
Marek99
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 11.07.2009 0:00
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele: WWW

No původní podvozek z kterého jsem vycházel je tenhle, ještě ho někde prodávají jako node crawler:

http://www.rcobchod.cz/auta/climberrock.html

Zpět na „NON-Scale projekty“