Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

a jeste jedno bonus foto k vozejku za auto :)

Obrázek
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Tohle jsem upřímně nikdy moc nepochopil, jak je někdo schopen naladit dva motory - pro každou nápravu jeden k plné spokojenosti a solidnímu jízdnímu výkonu. Pravda zkoušel jsem to jen jednou na těžkém osminovém crawleru, ale ať jsem s tím dělal cokoliv, vždycky když se jedna náprava odlehčila a začala se protáčet, tak se druhý motor naprosto ochotně zastavil a bylo po jízdě. U Tebe je to asi ještě markantnější těma diferákama. Přeju hodně štěstí při dalších laboracích...
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

Nytrak me pred tim varoval, ze mi k vlastnim diferakum pribude jeste mezinapravovy
logicky mi vyslo, ze jsem schopen tak dosahnout stavu, ze se bude tocit jen jedno kolo a bude to teoreticky ok
v praxi jsem to hned overil na skalce, kde tri kola zapadla mezi sutry a 4. se ve vzduchu tocilo

dalsi variantou bude asi druhej regl a v-kabel
Uživatelský avatar
salvatore
Veterán fóra
Příspěvky: 3082
Registrován: 21.11.2008 0:00
Bydliště: Praha

Marně šátrám v paměti, jak to tenkrát bylo, ale co si pamatuju, tak to bylo dost peklo tak i tak. Obě varianty jsem zkoušel. Jeden régl, dva na "V" kabelu a i dva namixovaný na různých kanálech. To si pamatuju, že fungovalo asi nejlíp co se vlastností týče, ale bylo děsivý peklo to v případě potřeby upákovat...
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Ty motory musej bejt zapojený paralelně, jinak se s tim nedá jezdit...

- Když jsou sériově, tak se mezi ně rozdělí napětí z baterky, takže jedou oba na půl a teče jimi stejnej proud. Navíc zastavením jednoho motoru se sníží jeho odpor, druhý zrychlí skrz oba motory teče menší proud, kterej nestačí k znovuroztočení zastavenýho motoru (nebo tak nějak to bude).

- když dáš ale motory paralelně, jde na oba plný napětí z baterky, a proud si můžou brát takový, jaký potřebujou. Když jeden zastavíš, druhý se točí dál nezměněnou rychlostí (pokud baterka zvládá dávat dostatečnej proud). Nevýhoda tohodle zapojení je, že potřebuješ regl s polovičním počtem závitů (2 motory berou 2x tolik), nebo 2regly přes V-kabel
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

ted jsou paralalne

regl se vymyslel s ohledem na soucet zavitu
problem je v tom, ze kdyz ma jeden vetsi odpor, treba prekazka v ceste, tak druhy zabira stale stejne a v tu chvili se to uz nechova jako 4wd, ale 2wd
coz je dost skoda a ztraci to vlastne vyznam
teoreticky se to vedelo, ale proc to nezkusit v praxi

pokud to pujde pres 2 regly, tak to vlastne budou 2 nezavisly auta - kazde svuj motor, svuj regl a svoji baterku
obe napravy pojedou na svuj plnej vykon
V-kabel na prijimac, aby jezdily stejne a z jednoho reglu napajet servo

takze se dokoupi jeden regl, V-kabel, predelaj draty a melo by to byt

zni to jednoduse, ale kdovi kdy to bude
prace neni zenska, neutece, ale ani se sama neudela
Uživatelský avatar
Papi
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 24.02.2009 0:00

Teď jsem to trochu nepochopil... když zapojíš 2 baterky tak ti taky pojede každej motor stejně nezávisle na tom, jak brzdíš ten druhý...
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

kdyz mam z jednoho reglu 2 motory paralelne, tak ve chvili, kdy je jeden z motoru vice zatizen, tak zabira hlavne ten druhy, takze misto, aby ten predni prekazku silou prejel, tak stoji a zadni se ho snazi tlacit, chova se jak diferencial
teoreticky muzou jet v idealnich podminkach oba motory na 100% vykonu, pak teda sezerou baterku dvakrat rychleji, auto bude o neco rychlejsi nez s jednim motorem, ale 2x rychlejsi nebude
v horsich podminkach, se predni motor zarazi a zastavi o prekazku a zadni jede na svych 100%, takze je z nej pouze zadokolka
pri jizde mi ale prislo, ze se cast vykonu proste ztraci, ze je to jeste min nez ta zadokolka (coz zkusim overit, ze projedu stejne misto s obema a pouze se zadnim motorem - stejne to bude subjektivni, treba se chova lip a je to jen cekal jeste lepsi)

kdyz na prijimac pripojim dva regly a ke kazdemu reglu svuj motor a baterku, tak by pri jizde vpred mel predek i zadek jet dopredu co to da a chovat se (z hlediska prenaseni vykonu na druhy motor) relativne nezavisle

tak to alespon zjednodusene receno chapu ja

kdyz jsem jel s tou zadokolkou a nemela silu pres neco prejet, tak to byl klasicky stav - predni kola nezabiraj a zadek to nevytahne
u tohodle mi pripadlo, ze zadek to nevytahne, tak to zabali, at se snazi predek, a predek to taky neutahne, tak to taky zabali, proste subjektivne spise nizsi nez vyssi vykon
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Pokud jsou dva motory na jedné ose, použije se jeden regl, pokud jsou dva motory na dvou osách (nemají spojenou trakci), použijí se dva regulátory. :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
zdviza
Nově příchozí
Příspěvky: 23
Registrován: 13.08.2009 0:00
Bydliště: Pelhřimov

No tak já sem taky přidám svoje poznatky: pořídil jsem podvozek Climbra a tam je na každé ose motor, vyzkoušel sem všechny varianty co mne napadly, každý motor zvlášť přijímač a regulaci seriáové i paralelní, mixování kanálů, paralelní zapojení ragulace a motorů přes diody atd, ale pořád tam byl ten blbej bod kdy se jedna náprava dostane do tahu a druhá je odlehčená a ta v náporu se netočí, nakonec to skončilo k mé asi největší spokojenosti regulací z reva EVX2, změna převodového poměru, zvýšení napětí na bateriích 3S lipo a tak trošku předvídání modelu, kdy asi dojde k zastavení motoru a včas mu dát tak trošku voves, aby i ten druhý se dostal do otáček a neztratil tak rychle výkon a tím se zastavil. Ale jak píšu je to jen mých pár pokusů se stejnosměrnými motory, jak se chovají střídavky netuším, ale i na zahraničních fórech a videích je vidět tento neduh.
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

snih :)

zlutej konecne zase pojizdnej, cernej bude jezdit po vanocich

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

slava, konecne dorazil regl do cernyho
sice ho dostanu az k vanocum, ale to uz vydrzim :)
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Hele az pudes nekdy jezdit, tak bych se podival.

Dumam nad tim, jakej podvozek pod nej hodit a idealni je asi osminova buggy, ale to zas tak levny nebude, jeste hledam jine alternativy jako pevne osy (i kdyz to pro nekoho nebude dost scale).

Dalsi velkej problem jsou dost velky gumy. Na monstry jsou hrozne siroky a i nejvetsi 2.2 se mi zdaji maly a 40 series zase moc velky.
Zadnej vyber. Mozna tohle:


http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLB2&P=7

Problem je i diskama, protoze ty velky maji 23mm hexy, ale nevim jestli je nejakej rozumnej adapter z 12mm na 23mm. Stravil sem nad tim dost casu na webu (Integy, RC4WD, Tower Hob, Imex, Proline ...)
A vysledek nejistej.

PS: Ty moaby mam taky ve voku, ale pokud by to nebyla buggy, tak nevim jak s tim uchycenim kol.
Obrázek
Uživatelský avatar
komaar
Píšu hodně
Příspěvky: 1243
Registrován: 28.04.2009 0:00
Bydliště: praha - východ
Kontaktovat uživatele: WWW

tak cernej hummer konecne v provozu
dva regly HPI EN-1, dva motory Speed 600 ECO
a jezdi to celkem slusne, ten narust sily a vykonu je fakt znat :)


Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

mel bys udelat podbehy, mas to pekne zabahneny.... :wink:
Obrázek

Zpět na „NON-Scale projekty“