Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Odpověď v SZ.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Yany píše: 15.03.2020 20:14Sz
odpověď v SZ.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Čekám na díly tak je na přestavbu modelu více času a tak jsem rozložil celý předek A ŘEŠÍM REJD VŠECH PŘEDNÍCH KOL.. :-p

Při detailním prohlédnutí jsem našel kde je problém s větším rejdem kol. Všichni co CC01 z vás jezdily to znají a tak asi nic nového to pro ně není.

Obrázek

Při vytažení nápravy z rámu a pohledu na závěs je v originálu také hodně vykloněný a bude potřeba poladit. :mrgreen:

Obrázek
A další detail je v C v originálu od výrobce.
Není to upravované a předci je to rozdílné.
Obrázek

Při vybroušení jde rejd více a kolo by mělo větší úhel

Obrázek
Když to mám rozhozené tak jsem vybrousil i spodní část závěsu k ramenu a má lepší uhel a při složení a propružení to sedne více do ramena a i tím dolu.
Obrázek Obrázek
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,POHON 6x6 z 8X8

Venku je zima a přestavba řízení přední nápravy modelu pokračuje do tohoto provedení modelu CC-01 a momentálně to je 6x6 pohon a i ten je plně funkční... :OK: :tleskam:

Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Tady jsem cvaknul pohled na přední část CC-01 v 8x8 s oddělanou přední nápravou.
Vypadá to divně, ale je fakt, že by se to dalo vyřešit jinak,ale zvolil jsem cestu stavby nejmenšího odporu. 8)
V této chvíli je to stále funkční varianta 6x6 s plným pohonem. Sice tam není při úpravách baterie a přijímač ale to otázka 10 vteřin a cvaknutí konektoru a jede se dál.

Obrázek

Pohled z druhé strany resp.více z čela na předek modelu. Není tam moc místa na nějaké změny a nebo přestavby. :-p

Obrázek

Tady je detail na prostor u druhé přední nápravy.

Obrázek

Totožný pohled ,ale ze spodu modelu a do té spáry mějak musím nacpat řízení. :NO: :-p

Obrázek
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Po celé CZ je karanténa a venku se nemůže chodit tak něco pořádat ladím na stroji.
Rozdělal jsem celý předek CC-01 8x8 a musel jsem po jizdních zkouškách venku předělat řízení opět od začátku.
Problém dělají i přední tlumiče ,které jsem po vzoru kolegy Yany a Kuba93 jsem překopal oba celé předky resp.celé přední nápravy předělal.

Probroušená spodní ramena a těhlice dost pomohla při změně. Natahnul jsem i pružiny a zjistil jsem , že se některé roztáhli jinak a má to vliv na výšku celého modelu a tim došlo ke zvednutí druhé nápravy o cca.3,5 mm a jedno kolo co je v zatáčce venku se prokluzuje ve vzduchu.
Říkal jsem si, že natažení pružin bude dobré pro zvětšení vyvěšení spodních ramen a tím lepší průjezd ale akorát to přidalo problém.
Světlá výška je plně dostačující.

Měřeno vepředu na 2x přední nápravě která je v zatáčce nestabilní.
Obrázek

Měřeno vzádu u zadní nápravy.

Obrázek

Na doporučení kolegy "Mira" dát do modelu 2x serva na řízení a to každé servo na jednu nápravu tak to musím poladit aby to jezdilo dobře. :OK:
V předchozích příspěvcích v minulosti jsem se zmínil o změně řízení a počtu serv tak to ladím jiným směrem než původně.

Druhá přední náprava prošla také změnou uložení serva řízení protože tam není moc místa a servo se tam nevejde. Varianta je dát servo pouze na stojato a řízení předělat na podobnou variantu co má Kuba93.
Pohled na servo druhé přední nápravy a jeho upevnění.
Obrázek Obrázek

Tady je namontovna přední řídící náprava a pro pohyb spodních ramen kvuli tomu musely jít i posunout tlumiče ze standardních předních poloh dozadu za ramena. Tady je celkový pohled.K posunu na správnou polohu sem musel posunout 2x více dozadu. Poloha tlumiče má vliv na jízdu při zatočení takže co posun tlumiču to celé smontovat a zkusit projet po koberci a pak opět vše rozdělat a převrtat atd.dokolečka.Každý den na modelu dělám 5 a více hodin takže to docela odsejpá. :OK:

Obrázek Obrázek

Obrázek

Uložení serva řízení na první přední nápravě, když nepočítám variantu původní co dělá výrobce a s tím jsem u tohoto modelu začínal a o které jsem psal již v minulosti tak zde je další varianta.

Varianta č.1
Obrázek
Jsem musel odstoupit pro sílu serva, protože se při pohybu v krajních polohách jak páky řízení tak vytočených kol celé servo hejbalo od 8mm a toto připevnění je nedostatečné i přes to, že bylo dotažené na krev.

Obrázek Obrázek

Po zjištění problému jsem to celé překopal a to na variantu č.2.,která je o dost lepší.

Varianta č.2.

Obrázek Obrázek

Při pokusném složení a zapojení serv to vypadá dobře a kola se vytočí do stran více než originální sestava.

Obrázek Obrázek

Odkaz na galerku co průběžně doplňuji..
https://feliciaman.rajce.idnes.cz/CC-01 ... _POHON_8X8#
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

No vidis :hura:

Uz se to hejba spravnym smerem.. to je ale souvoslosti, ze jo, poloha tlumicu vs zataceni atd. No postupujes spravne, dycky projet, sledovat ty kriticky mista znovu prekuchat :-)
Drzim palce, aby se to povedlo a mohls nekomu na akci vytrit s osmikolou CC zrak :FINE:


... edit
A muzes si hrat i s umistenim der na tej desticce na pace rizeni. V koncovych bodech a na prostredku vychylky serva si nejakou fixou namaluj puntiky, kde to vychazi na nejdelsi vychylku vnitrniho kola a mensi vnejsiho. Na druhou stranu zase obracene a zjistis, ze tam mas 4 ruzny tecky, tak ty dve vlevo a dve vpravo nejak od oka zprumerujes :mrgreen: a bude to teprv delat divy. Jeste drobet podporis tim ze kolum nastavis geometrii drobet do V (jako u velkyho auta, pravy doprava, levy doleva), na druhy naprave to samy jenom udelas kratsi paku serva, at je cela vychylka kol kus mensi jinak stejna pisnicka, ale je to porad dokola testovat a rozebirat a predelavat :-D

Jakmile dosahnes toho, ze ti to vnitrni kolo nakroci do zatacky vic nez to vnejsi a na druhou stranu zrovna tak, tak vyhrajes :FINE:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Děkuji ti za radu a postup jak se k tomu dopracovat. :OK:

Problém bude u 2-přední nápravy. :-p
Není tam skoro žádné místo. Včera jsem prořezal zadní část první přední nápravy co to šlo nejvíce aby se uvolnil vzádu prostor pro řízení druhé přední nápravy.
Variantu posunout celou přední první nápravu je sice možné,ale překročím daný rozchod náprav mezi sebou. Resp.obě přední a obě zadní mají totožný rozestup aby nedocházelo k problémům s pérování,problém s přejezdu překážek atd.atd.Proto držím to, že neposunu nápravu jako celek na rámu a dělám úpravy v rámci naplánovaného rozchodu kol. :idea:

Původní stav před včerejším prořezaní první nápravy...
Obrázek Obrázek

Nový stav...

Obrázek

Další problém je u toho jak píšeš s tou destičkou a protažení jednotlivých táhel k jednotlivým kolům druhé přední nápravy.
Na Levou stranu to není problém,ale na pravou stranu ve směru jízdy je prostoru táhel zadní část první převodovky a uložení zadního ložiska prvního ozubeného kola v uvedené převodovce. To jako celek je ve velkém prostoru a překáží pro umístnění táhla k pravému kolu.

Další problém vyvstává s uložením serva pro tuto druhou přední nápravu. Servo není možné uložit na střed modelu a musí být v této poloze jako je na fotce.Takže na této nápravě rozdíl poloh táhel k jednotlivým kolům bude formou dvou táhel problémový aby se dalo vytvořit tzv.nakročení vnitřního kola do vnitřního poloměru s vetším náklonem a u venkovního s jiným náklonem. :-p

Obrázek Obrázek

Upozorňuji, že celá přestavba je prováděna v domácích podmínkách bez použíti strojního vybavení (bez soustruhu,fréz a 3D tisku) takže s minimem moderních strojních možností.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Dneska den ladění řízení. Je to zdlouhavé , ale snad to nějak půjde. Venku je skoro 24 stupňů tak jsem vyrazil na zkoušky jizdy ven,ale pri jízdě jede jako tank.
Sice to není žádná formule ,ale jede pěkně pomalu takže CC01 v 8x8 v dnešní době nikoho nepřekvapím.
Stejně spousta lidí bere CC-01 za hračku která se nedá s ničím co se dneska v obchodech prodává srovnat. Jedině nízkou cenu náhradních dílů.
Jdu ladit dal. Ještě zbývá pár dní a musím opět do práce.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Covece, dneska uz fakt moc ne, ale jeste par let dozadu (no, tvl, skoro deset :mrgreen: ) to byla vedle axialu 1 docela bezna soucast expedic. Vsichni meli Mrakovo rizeni, HPI prevodovku za motorem a Mrakovo spur (nejakej vynalezenej idealni rozmer na tu prevodovku), poradny kola s dovopravdickejma pneumatikama, natazeny pruziny jako ty a krasne to delalo co melo.

Dneska zase samej lexan, pevna bouda minimalne a vsechno velky kravy, vzdyt jsou to spis osminy.
Ale na to ze z dnesniho pohledu je to "znouzectnost", tak tenhle prukopnik expedic s plastovou vanou a modelovou karoserii je porad normalne funkcni auto po natuneni.. takze ty podvozkovy komponenty v tempu "krokem" neprekvapive obstoji..
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Díky za tvůj objektivní názor kolego.
Je mi jasné, že jsem v čase minulém :TIME: s mojí stavbou.
Na stavbu mé 8x8 z CC-01 přivedl jedno vlákno z minulosti a proto jsem se do toho pustil.
Popravdě já lexan nemusím. Já toho průkopníka doby v podobě CC-01 8x8 dodělám,projedu.:mrgreen:

A čeká mě model mé oblíbené Kačenky resp.legendární T805 klasická a legendární. Portály bude mít také,bez toho to není Kačka :OK:
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11.09.2016 13:38
Bydliště: Kopřivnice

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Max píše: 06.04.2020 12:58 A čeká mě model mé oblíbené Kačenky resp.legendární T805 klasická a legendární. Portály bude mít také,bez toho to není Kačka :OK:
Tak to by měla mít i rouru, bez ní to taky není kačka :OK:

Nicméně k vláknu, nevěřil bych že cc01 8x8 bude fungovat, ale očividně jo tudíž parádní práce a jsem zvědav na výsledek :tleskam:
Martin Kabuďa


1/10 Tatra 815 Alá hanys
1/10 SCX10 Užovka Trial
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

S tou osmikolkou z CC-01 neni moc práce.
Je to spíše běžné ladění jízdních vlastností na rady od ostatních kolegu a nejvíce od Míra,který mi zde rádi co vylepšit. :mrgreen:
Pohon zadních náprav bylo mnohem složitější aa hlavně ve vedení všech kardanu a směru jejich otáčení než tento nedostatek předních náprav. :OK:
Jakou kabinu bude mít CC-01 to nevím,ale dotahnu to do konce.
Přeci jenom to je unikát i když výhledově se tomi nedá srovnávat běžně prodávaným modelům.
Přeci jenom nemám žádné strojní zařízení a stavím to po staru,pilka,pilnik atd. :mrgreen:

Kačka 805 bude mít rouru jako originální vůz, ale to bude v jiném vláknu. Podvozek 805 budu dělat podle návrhu Tomáš59 samozřejmě s jeho souhlasem.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

PS.: ještě tam mam vzadu u poslední nápravy jeden výstup na další kardan.
Že bych udělal 10x10..?? :OK:
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Dneska nic zvláštního. Jen demontáž celé přední nápravy protože se u terénní zkoušky vytrhnula levá poloosa v plném pravém rejdu a ohnula se tyčka řízení.
Na druhé přední nápravě celé jiné řídící tyčky,nové kloubky z TRX,posun celého serva směrem dozadu do modelu i cca.5.mm kvůli pace řízení.
Takže všechno už hotové vše předělat. :mrgreen:

https://www.rajce.net/a16595832#1586265 ... 677469.jpg
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:

Zpět na „CC-01“