Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Mezera před vyvložkováním
Obrázek
Mezera po vyvložkování
Obrázek
Možná to tak nevypadá ,ale rozdíl je přesně 0,8mm, výška zubu je 2,3mm
Zub zabírá pouze ze 2/3!
Uživatelský avatar
-Kage-
Častý přispěvatel
Příspěvky: 574
Registrován: 10.07.2009 0:00
Bydliště: Petřvald ( NJ )

To vypadá pěkně .. takovýma vychytávkama se tu moc lidí nezabývá .. ještě by se možna hodil ten výkres :wink:
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Zajímalo by mě, jestli tady ještě někdo udělal nějákou vychytávku zadního difu. Co třeba samosvorný dif?
Uživatelský avatar
Trewor
Častý přispěvatel
Příspěvky: 731
Registrován: 29.01.2009 0:00
Bydliště: Praha-Újezd

Já nad samosvorem(přesto, že tenhle termín nemám rád-preferuju dif s omerzeným prokluzem) právě uvažuju. Zkoušel jsem už vyskózní - do předního nalejt 10 000 diff olej ale brzo to vyteče. Teď koumám jak do opět předního(zadní jsem otevřel jen jednou a bylo tam čisto a beze známek opotřebení) udělat ze spojkovýho obložení z monster trucku třecí vložku. Přišlo by mezi 3osu planetek a unašeč poloos...v případě předku CCčka unešeče vnitřních misek popoos.
To obložení je samolepící a docela drží ale naproti němu to chce ocel a tu zaprvý nevim jak tam přichytit a zadruhý by to tam bylo 2x, tedy by přibyla tloušťka a diff by nešel zavřít nebo ne úplně. A musel by se dost utáhnout a to nevim jeky by se promítlo na životnosti.
Doufám, že se z toho dá pochopit co jsem tím chtěl říct :idea: :roll:
Jeep Wrangler na CCčku,LR Discovery I ve stavbě, Avia A31 Turbo 4x4 odložena na neurčito
http://trewor.rajce.idnes.cz
Hlava plná nápadů ale jsem moc línej je realizovat
Uživatelský avatar
fcstan
Uživatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17.02.2010 0:00
Bydliště: Praha

Slick7 píše:Jak jsem slíbil, nafotil jsem detailně veškeré důležité detaily zadní nápravy, ohledně ozubeného převodu mezi hruškou a difem. Vymezovací vložku jsem ještě více vychytal, aby byla ještě funkčnější. Dříve se opírala o vnitřní náboj diferenciálu, ale všiml jsem si, že pokud není uzavřený, tak taky pěkně lítá, takže opřít se o něj by byla funkční chyba, protože oběžné kolo difu by mělo stále určitou vůli a to nechceme, že? Takže jsem udělal vnitřní dutinu a vložka se teď pěkně opře přímo o tělo difu, což mu už opravdu neumožní uhnout. Vložka se na druhé straně opírá o vnitřní kroužek kul. ložiska, takže jsou do něj svedeny všechny axiální síly vzniklé od tohoto ozubeného převodu. Ideálnější to už snad nemůže být :wink:


Jen přemýšlím, kam se přenesou ty tlaky (síly). Do toho plastového límce který drží ložisko?
CC-01 -TOYOTA- FJ40
FM 54. kanál [40,715 MHz]
http://fcstan.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Jo, to jsi vystihl přesně, síla se dál z toho kuličkového ložiska přenese do toho plastového límce okolo ložiska. Máš snad obavy, že ty síly budou tak velké, že by mohlo dojít k poškození?
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Trewor píše:Já nad samosvorem(přesto, že tenhle termín nemám rád-preferuju dif s omerzeným prokluzem) právě uvažuju. Zkoušel jsem už vyskózní - do předního nalejt 10 000 diff olej ale brzo to vyteče. Teď koumám jak do opět předního(zadní jsem otevřel jen jednou a bylo tam čisto a beze známek opotřebení) udělat ze spojkovýho obložení z monster trucku třecí vložku. Přišlo by mezi 3osu planetek a unašeč poloos...v případě předku CCčka unešeče vnitřních misek popoos.
To obložení je samolepící a docela drží ale naproti němu to chce ocel a tu zaprvý nevim jak tam přichytit a zadruhý by to tam bylo 2x, tedy by přibyla tloušťka a diff by nešel zavřít nebo ne úplně. A musel by se dost utáhnout a to nevim jeky by se promítlo na životnosti.
Doufám, že se z toho dá pochopit co jsem tím chtěl říct :idea: :roll:

pochopil jsem tě dobře, možná to není špatný nápad to tak udělat.
Uživatelský avatar
fcstan
Uživatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17.02.2010 0:00
Bydliště: Praha

Slick7 píše:Jo, to jsi vystihl přesně, síla se dál z toho kuličkového ložiska přenese do toho plastového límce okolo ložiska. Máš snad obavy, že ty síly budou tak velké, že by mohlo dojít k poškození?


jen nahlas přemýšlím. Při expedičních ccčkách asi ne (omezení velikosti kol, rychlosti) Je to plast. co to udělá ukáže plast. Každopádně to máš pěkné a asi tě časem oslovím :)
CC-01 -TOYOTA- FJ40
FM 54. kanál [40,715 MHz]
http://fcstan.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Polož si otázku, kam se přenáší ta síly, když tam není ta vymezovací podložka?
Uživatelský avatar
Kuba93
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2299
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Praha

I kdyby se ta sila prenasela do plastu a mela ho poskodit, tak se to stane pozdeji, nez se znici prevody (jako me). U me se plast uvnitr zda v poradku a prevody sly do kopru.. A i kdyby se znicil plast, da se fungl novy kryt naprav koupit na ebay za prijemnych 9 babek.. :wink:
RC4x4-Shop(.)CZ
Ford F150 Raptor Custom Project
CC-01 Jeep Wrangler YJ
CC-01 Isuzu Amigo
TA-02 Ford F150 Trophy
TA-01 VW Race Touareg
TL-01 Celica+911GT3+Focus+M3
Fotky a videa - kubamynar.rajce.idnes(.)cz youtube(.)com/user/kubamynar
Uživatelský avatar
Gluck
Píšu hodně
Příspěvky: 1133
Registrován: 04.08.2009 0:00
Bydliště: Hrádek nad Nisou

na kolik vyjde tahle sranda
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
TAB
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 15.02.2011 0:00
Bydliště: Ostrava

gumička z tlumičů ;-)

Zlepšovák se mi líbí, ale přijde mi moc pracný, ja jsem to vyřešil dalším ložiskem a gumičkou z tlumičeObrázek
vnějším věncem se přidané ložisko opírá o plast. Vniřním o gumku a ta o diferenciál - levné, rychlé a funkční.
Naposledy upravil(a) TAB dne 12.04.2011 22:24, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Díky za pochvalu. Pracný to zas tak není když máš soustruh :lol:
Tvé řešení. je stejné, jako všech ostatních, provizorní. Guma, není kov, ta uhne. Ti co si to u mě koupili, byli velmi spokojení a rozhodně nelitovali vynaložené investice.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
TAB
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 15.02.2011 0:00
Bydliště: Ostrava

Slick7 píše:..provizorní. Guma, není kov, ta uhne. Ti co si to u mě koupili, byli velmi spokojení a rozhodně nelitovali vynaložené investice.
JJ věřím, tvé řešení je takové profesionálnější :-), Mé je improvizované. Ta gumka nemá kam uhnout, otázkou je co ten boční tlak časem udělá s ložiskem ?

Zpět na „CC-01“