maztekk píše:To je sice pěkné ale Píta myslel to že si omrdáš tu osičku která se zasouvá do kardanu a nebude ti fachčit (zasouvat se) proti bordelu je tam prachovka, né? Prostě to otoč, zahoď na poličku a makej na JK EXTREME :twisted:
O tom, jestli by měly být ty kardany tyčkou dolů, nebo nahoru se dá dost polemizovat, ale já osobně si stojím za tím, že tyčkou dolů. Osička se sice může při přejíždění šutráků, jak maz polemicky nazval "omrdat", ale aby to udělalo zásek, který by mohl díky tomu poškodit další díly si nedokážu představit a ruku na srdce, komu z vás to při propružení zajede víc jak 10 mm? Takže se bavíme čistě hypoteticky: velký zásek, asi tak nejlépe ostrým sekáčkem, co nejblíž unašeči, což je taky nereálný, ale budiž a pak hluboký zásun do útrob unašeče, což je taky málo reálné. Takže by se musely sejít dohromady tři dost nereálné situace, aby jsme se mohly bát poškození vnitřku unašeče.
Pokud ale bude tyčka nahoru, je reálná šance na poškození kardanu mnohem větší. Jak píše Patt, kardan je mazaný a po tyčce dolů teče olej, na který se lepí bordel. Berte prosím na vědomí, že tam je prachovka, alias O kroužek, ale není všemocný a už vůbec nezajistí vodotěsnost. Když provedeme jednou za čas údržbu a ze shora přes vymontovaný servisní červík to prostříkneme WDčkem, tak asi je přirozené, aby to prošlo skrz celý unašeč a pěkně ho to vypláchlo od případného drobného bordelu. Když to bude naopak,, tak to moc fungovat nebude, nemluvě o tom, že při průjezdu vodou tam zateče voda, která se tam bude hezky držet, takže to co, no zkoroduje, že. Dál, když se poškrábe tvrdá nerez, tak to bude určitě menší(vrypy) než do toho obalu unašeče, který je z duralu a černě eloxován. Na tyčce se to dá případně zahladit a vyleštit a nikdo nic nepozná. Za další, když to bude tyčkou nahoru, tak budete prasit o dva červíky víc, jo ty servisní.
Tak co je lepší, tyčkou nahoru, nebo dolů?
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.