Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

Predni naprava "drhne"

Ahoj, zkousel jsem hledat, ale nenasel ... Stavim SCX10 poprve a mam problem s predni napravou. Kdyz dotahnu ctyri hlavni srouby na skrini napravy, neda se s prevody hnout ani nasilim. Musel jsem je vsechny povolit tak, aby se jeste skrin nerozevirala a je to lepsi. Nicmene pri otaceni prevodem je citit v jednom miste vetsi odpor. Zadni naprava se mi toci s mnohem mensim odporem.

Tu predni jsem znovu rozebral, pridal vazelinu, zkontroloval jestli je vse spravne sesazene, jestli nikde nic nebrani otaceni a znovu utahl srouby. Problem se opakoval. Pripada mi to, jako by hlavni kolo prevodu v naprave drelo o skrin napravy - proto ta zavislost na pritazeni polovin skrine k sobe. Je to neco co se spravi zabehnutim?
Uživatelský avatar
katana
Uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 09.08.2009 0:00
Bydliště: Čelákovice (skoropraha)
Kontaktovat uživatele: WWW

Možná hloupá rada, ale i tak, nemáš něco obráceně, prohozené díly nebo tak něco. Pokud ne zkus na těch dílech mrknout kde to vevnitř dře a zjistit jesli tam neni nějaký otřep nebo bublina která by to brzdila, jinak se domluv s prodejcem na reklamaci.
SCX 10 - JeeP TJ, Lamaboo, a origo SCX
TA-01 - Hummwee, ...
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

A ten dotaz myslíš vážně? Ty by jsi riskl a zajížděl nápravu se kterou nejde hnout? Tohle žádná vazelína nespraví, VŽDY MUSÍ vše jít lehce a pak teprve cpát někam vazelínu a zajíždět :!:
bflmpsvz
Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

milan008 píše:A ten dotaz myslíš vážně? Ty by jsi riskl a zajížděl nápravu se kterou nejde hnout? Tohle žádná vazelína nespraví, VŽDY MUSÍ vše jít lehce a pak teprve cpát někam vazelínu a zajíždět :!:


Pochopitelne ze ne. Zajizdet jsem chtel s povolenymi srouby. Vsechny mechanicke stroje potrebuji urcity zabeh na vymezeni nutnych vuli.

Bylo to spis mineno jako dotaz jak velke odpory by v naprave mely byt. Zadni naprava se rukou otacet da i pri utazeni sroubu skrine, ale pri srovnani napr. s Mini Infernem je mnohem tuzsi. Pri rozborce jsem overoval, jestli neuvidim nejakou zjevnou pricinu a nic jsem nezjistil. Ten pomaly zabeh by treba mohl alespon ukazat kde to dre.

Vazelinu jsem daval v primerenem mnozstvi na vyrobcem predepsana mista. Z reakce je zrejme, ze me povazujes za zacatecnika, coz nejsem :lol:
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

No, není to o začátečníkovi, ale po mých zkušenostech bych nic jen tak nesložil na první šup, tzn. i tu vazelínu bych tam cpal až tehdy, až bych se ujistil, že všechno funguje jak má, a zajíždět něco co drhne a ještě k tomu s povolenými šrouby... to mi běhá mráz po zádech, ale třeba se pletu, já jsem složil teprve tři auta tak fakt nevím... :wink:
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Dejvid6
Uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 23.01.2009 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele: WWW

a nemáš málo zamačknutej ten unašeč na kardan?
David Ptáčník
Jeep Cherokee - SCX10
Rajče
www.rcep.alptech.cz
Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

Dejvid6 píše:a nemáš málo zamačknutej ten unašeč na kardan?


Myslim ze ne, ale prekontroluju to. Diky
Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

milan008 píše:No, není to o začátečníkovi, ale po mých zkušenostech bych nic jen tak nesložil na první šup, tzn. i tu vazelínu bych tam cpal až tehdy, až bych se ujistil, že všechno funguje jak má, a zajíždět něco co drhne a ještě k tomu s povolenými šrouby... to mi běhá mráz po zádech, ale třeba se pletu, já jsem složil teprve tři auta tak fakt nevím... :wink:


Na pocet aut vedes :wink: Ten zabeh mel slouzit identifikaci mista kde to dre. Tj. na nejmensi otacky tocit par sekund, rozebrat a hledat mista kde dochazi k oteru. Samozrejme jsem nehodlal auto s polorozebranou napravou prohanet 10 minut v terenu. Umim si predstavit nasledky.

No zkusim jeste jednu rozborku/sborku a pokud na nic neprijdu, tak postup ktery jsem popsal v minulem odstavci. Dam vedet jak to dopadlo. Diky za snahu
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

jak píše Dejvid6...je na to snad i upozornění v návodu...je potřeba pořádně domáčknout ten unašeč, co na něm je pastorek, kterej točí diferákem...měl sem s tim stejnej problém, když sem skládal svýho axíka...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Dejvid6
Uživatel
Příspěvky: 377
Registrován: 23.01.2009 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele: WWW

já taky,proto si to pamatuju :mrgreen:
David Ptáčník
Jeep Cherokee - SCX10
Rajče
www.rcep.alptech.cz
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

To je zajimavy, uz sem slozil asi 20 axialovskejch naprav a nikdy se mi nic podobnyho nestalo. Bejval bych sazel treba na vadny lozisko. Ale mozny je vsechno.
Obrázek
Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

Leprasol píše:jak píše Dejvid6...je na to snad i upozornění v návodu...je potřeba pořádně domáčknout ten unašeč, co na něm je pastorek, kterej točí diferákem...měl sem s tim stejnej problém, když sem skládal svýho axíka...


Ja vedel ze nebudu prvni s podobnym problemem. Domackaval jsem to poradne, ale stejne to dnes zkontroluju. Vypada to jako pravdepodobna pricina.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Ještě můžeš postupně kombinovat jednotlivé díly zadní a přední nápravy. Tím můžeš také přijít na možnou závadu. Předpokládám , že ti to drhne i bez poloos. :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Pampeliska
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: 21.01.2010 0:00

Worlusho píše:Ještě můžeš postupně kombinovat jednotlivé díly zadní a přední nápravy. Tím můžeš také přijít na možnou závadu. Předpokládám , že ti to drhne i bez poloos. :wink:


K tomu jsem nastesti nemusel sahnout. Po rozebrani predni napravy a vyndani prevodovych kol jsem si vsiml ze lozisko unasece je lehce nakrivo. Dotlacil jsem ho poradne dovnitr, slozil napravu, dotahl poradne srouby a tocilo se to lehce. Podobne jsem uvolnil i tu zadni. Mam uz podvozek dostaveny a vsechno se otaci s primerenym odporem. Neni tam jeste motor a ze svahu by to jelo samo. Diky vsem za rady i trpelivost. Jeste jsem k tomu vygooglil neco na http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?p=2247578.

Zpět na „SCX10“