Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Severeročeský jéééép

Ahoj pánové,
po dlouhé době se vracím mezi expedisty a už se nemůžu dočkat až někam vyrazím.Můj předešlý vůz byl high lift od tamiye a s tim jsem byl velice spokojen po stránce vyzáže, ale nikoliv po stránce schopností auta v terénu.A to bohužel i přes značné úpravy. Proto jsem vybral asi dnes klasiku a to axiala scx10.Dlouho jsem na základě líbivosti i ceny vybíral a mooc se mi zalíbil rubicon.Nákup proběhl v německu jelikož bohužel u nás se cenově nachází o litřík jinde.
Prozatim sem dám první foto a posléze i popíšu vybavení a změny jež budou probíhat.
Kastle se mi bohužel nedařila apropo když jsem se v mládí rozhodoval co budu jednou dělat, lakýřina rozhodně nebyla jasná volba :-D Barva je dark blue od tamiye podfouknutá bílou, ale výsledek je spíše dočerna a místy barva asi nevtekla kam měla.Kastle se časem změní tak snad bude o něco lepší.

Foto ze stavby nemám jelikož nikdy při stavbě nemám volný ani jeden mozkový závit abych si vzpoměl a vzal do ruky fotoaparát :-D
Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Severeročeský jéééép

foto asi dodatečně jelikož ať se snažím jak se snažím nejsem schopen vložit semka cokoliv :-( Takže alespoň rajče :-)
http://madbull.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Severeročeský jéééép

To se občas stane s tou barvou. Nechce to spěchat a fakt hezky vrstvit a pak je to v pohodě. Ale na první pokus dobrý a samolepky opraví to co se nepovedlo :OK:
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Severeročeský jéééép

Nejseš ani první a asi ani poslední, komu podteče/nedoteče barva. Taky jsem v klubu "lakýrníků" a podteklo mi kam nemělo. Ze začátku mě to i "štvalo" (to byla ještě lexanoleštenka), ale teď už mám boudu tak oježděnou a omlácenou (a i notně místy špinavou) že nějaká podteklá/chybějící barva je to poslední.
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Severeročeský jéééép

Děkuji za útěchu a snad se to bahnem schová, taky doufám. Jen pamatuji, že ta tvrdá kastle co jsem měl na tamiyi se mi krásně upravovala a barvila.Byho to horší když se rejpla o šutrák, ale práce s ní byla o kus lepší.Ty lexanky maj svý a vydržej válení sudů a podobně,ale na to barvení mi přijdou horší.I tim, že se musí stříkat z vnitřku.

Jinak k elektru: Po dlouhém bádání a pročítání zdejších názorů jsem koupil reglik Mtrio od Carsonu s brzdou v neutrálu(je to ten celozalitej) motor hp 550 gt a servo jsem sehnal savoxe s 16 kg tahem.Myslím, že z prozatimního poježdění doma na koberci a šplhání se po skříních je to asi na začátek dobrý výběr, uvidim co dál,Aku jezdim co zbylo z letního seriálu buggyn a mám tam dvoučlánek 5200 milíků.Baterka přesunutá dopředu před převodovku ale až se předělá servo do rámu a zmizí tudíž z nápravy tak budu jezdit sadle packy a ty tam někam umístim dle potřeby.
Světla jsou v plánu s pomocným modulem přes něž se budou vypínat a zapínat a stejně tak budou vypínatelné blinkry vše přes BT modul a programem v mobilu.To se zatim řeší.

Zbytek dle potřeby a postupně budu odávat info.Nic světaborného oproti zdejším mistrům to nebude, ale snad nebudu dělat na expe ostudu :-D
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Severeročeský jéééép

Menší dotaz proč budeš dávat servo na rám??
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Severeročeský jéééép

Myslím, že jsem to zde četl, že se předělává servo na rám.Když jsem zkoumal proč tomu tak má být tak mně připadalo, že kdybych chtěl nápravu více vyklonit tak bude servo dřít o rám a další rozumný důvod proč dát servo na rám je ten aby prostě nebylo vidět mimo vůz kde neni realistické.Na té nápravě je vidět, v rámu nebude.Nebo je to špatná domněnka?Na Hiluxu jsem měl také servo na rámu.
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Severeročeský jéééép

Servo bych nechal tam kde je. Stejně kolik fotek je takových aby to servo bylo vidět ;-) A na tý nápravě funguje hezky i když je nakloněná. Takže servo bych vůbec neřešil :OK:
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Severeročeský jéééép

Ok. obrá rada nad zlato, takže zatim ostane kde je a pak se uvidí.Na změnu je tam věcí až až.Příčné vzpěry rámu pujdou vyměnit za kovové a stejně tak věže tlumičů.Zatim to odhaduji na nerez výpal. Pak se uvidí co dál.
Jaký světelný modul použít?Teda spíš co používáte vy?Plán s arduinem a osvětlením zatim pozastaven a spíše jsem řešil s kamarádem vhodnost použít arduino jako spínač modulu a spínač blinkrů.To by mohla být jednodužší varianta:-D
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Severeročeský jéééép

ahoj, já jsem měl servo na rámu a udělal bych to zas. Při jakýmkoliv pohybu nápravy servo - teda hlavně jeho kábl - drhl o rám a o tu plast. spěru nad ním. udělal jsem i pandhardku a bylo to cajk :-)
Plastový spěry i věže tlumičů bych nechal, kovem zbytečně navyšuješ hmotnost, budeš jí potřebovat jinde, jak začneš tunit.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Pitrisek
Píšu hodně
Příspěvky: 1546
Registrován: 27.01.2012 0:00
Bydliště: Most

Re: Severeročeský jéééép

Tenhle tuning do kovu je každýho věc, ale já jsem zjistil že to zas taková výhoda není. Čím těžší auto bude tím víc budou odcházet ložiska,převody,těhlice atd. Axialskej plast vydrží fakt dost a jediný co jsem na axialu měnil byly kloubky a ty jsem koupil od traxxasu a naprostá spokojenost ;-) Takhle se ti ten plast při kotrmelci podá, ale kov už se nepodá a s největší pravděpodobností se něco urve.
gecko-x: tohle mě dělal ten kabel taky a stačilo tu vzpěru uříznout v místě kde to drhlo :-)
Axial SCX10 Toyota FJ60
TF2 Toyota Hilux
Axial SCX10 Land Rover Defender Cabrio
HPI Blitz

http://pitrisek23.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
madbull
Nově příchozí
Příspěvky: 64
Registrován: 17.04.2009 0:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Severeročeský jéééép

Takk to asi opodstatnění má také, ale s tou váhou už to nezachráním.V každém kole mám zalepených 50 gramů navíc a to včetně rezervy vzadu.To proto aby se dalo v případě potřeby vyměnit a dojet na něm.Jediné je že neni nalepené aby kdyby mi odešla jedna gumka a byla to zrovna opačného směru než je ta na rezervě tak abych mohl vyměnit tzn na kolech je 200 gramů navíc už teď a dalšízatížení vzniklo vyplnění náprav vazelínou.Na to jsem spotřeboval 1 a 3/4 tuby vazelíny což je cca 85 gramů v nápravách.Z toho mi vyšlo, že auto s motorem bez kastle a elektroniky včetně serva vážilo 2kg.Když přičtu servo aku a kastlík tak budu někde pod 3 kg.V plánu je ještě dozdobení, osvtlovací modeul s ardunem a bt a vyšperkování kastle a hlavně nárazníky chci udělat z plného odlitého epoxu aby měli pevnost.Myslím, že poté skončím pod 4 kg.Jak je to s váhou u vašich mazlů?
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1327
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Severeročeský jéééép

nárazníky z plného odlitého epoxy budou především těžké a křehké - to jsou přesně ty nežádoucí vlasnosti, které jsou k neprospěchu věci. Čím pružnější, tím míň se toho poláme. S tím epoxidem - hlavně při nižších teplotách - moc dobře neuděláš.
Uživatelský avatar
Alindur
Uživatel
Příspěvky: 214
Registrován: 09.01.2011 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Severeročeský jéééép

Já jsem s hiluxem nad 5kg :D . Jede to pěkně ale blbě se to nosí v ruce :D
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Severeročeský jéééép

Je rozdíl, jestli váhu/hmotnost soustředíš do kol, kde to má v rozumné míře pozitivní vliv na jízdní vlastnosti a křížení a nižší těžiště a někde výš jako jsou třeba ty parohy ale i různé ochranné rámy atd., což pak má za následek těžiště výš = horší stabilita v (bočních) náklonech. Jinak většina Axíků jezdí se servem na nápravě, když před to vymyslíš nějaký šusplech který to ochrání a schová, je to OK. Servo v rámu a panhardka jsou IMHo experimenty jednotlivců (neříkám že horší) než mainstream, ale proti gustu.... Jestli něco zavazí servu při propadu nápravy, prostě to ufikni (pokud to teda není zrovna rám, že).
Edit: A jak píše Alindur, s tím nejde než souhlasit :-D
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W

Zpět na „SCX10“