ehm, kde by som zacal. 1. ) tak kvoli postom asi hocijaka 1/10 karoseria z lexanu ( nie Vaterracka ) 2.) ak chces ABS, tak musis si vyrobit uchyty karoseria a tymto ti prajem vela stastia s vrtanim do carbonu :NO: 3.) za 546,90 € ( 14 782,13 CZK ) si kludne mohol mat Mexinu : http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... ion-II-NEW 4.) vela stastia s nahradnymi dielmi :-( 5.) Na sprevádzkovanie modelu budete potrebovať dvojkanálovú RC súpravu, motor veľkosti 540/550 (ideálne 55 závitov a viac), elektronický regulátor otáčok, servo (ideálne vode odolné), pohonný akumulátor a nabíjač, olej do tlmičov, karosériu a maketové príslušenstvo (predný nárazník, strešnú záhradku atď.) :-I 6. ) dobra sprava je, ze budes aspon na SVK unikat :-D
Cau, je to peknej podvozek... To mas jedno, jestli jezdis s axialem nebo mexem. To vylepsovani jde ruku v ruce s tim, jestli jsi modelar, nebo te bavi jen jezdit. Koupis vsechno, to je jasny. Muzes si nevjat udelat od mistnich borcu karoserie, kovovy narazniky klece doplnky..... A to je pak jedno co koupis, cim zacnes. Jeste jsem teda nikoho nevidel vylepsovat tak, ze by potreboval karbonovej ram... To se dela pro odlehceni, takze crawler, trial.. Pokud nebude vylozene minimalisticka tak je na to pevna bouda (tezka) dost nelogicky reseni. Kdybys to chtel ladit co do jizdnich vlastnosti a soutezit v trialu, tak je to urcite skvelej zaklad.
Pokud ovsem hledas expedicni jezdeni, nechces to moc upravovat (a pokud je pro tebe dulezitej parametr konkretni rozvor, tak nechces, pac to je otazka zavitovky, trubicky a par kloubku, reseni za par euro, slovy dve), stacil by ti pohodlne i ten axial.
Tezko radit. Ale pokud, jak pises na zacatku, chces 110 defa, tak vazne kup rovnou toho Mexe a pokud si chces drobet zaradit v dilne, kup jen kastli 90tky, prodluz si ji (chvilka rezani, lepeni, brouseni brouseni brouseni a 110 je na svete) a kup pod ni nejlevnejsi axial. Budes mit pres celou zimu co ladit a stelovat a podvozek bude fungovat jak v uplnym zakladu, tak upravenej, muzes ladit do aleluja nebo vubec....
to je skutočne ten podvozok tak málo rozšírený ??? - bohuzial je, je to 2015 podvozok, malokto o nom vie + viacero ludi ide na istotu a cenu
prebehol som pár príspevkov a pochopil som, že stejne väčšina ľudí, čo má SCX10 tak ho následne vylepšuje... - vsetky podvozky sa vylepsuju, ci mas AXika, Vaterru mexa ci nieco ine
čo samozrejme tiež niečo stojí...je to tak ? - hobby stale nieco stoji
mne v tej otázke šlo hlavne o napasovanie podvozku na rázvor na hotovej karosérii tak, aby bola čo možno najlepšia optika - Technické údaje :
Dĺžka – 440mm Šírka – 218mm Výška – 229mm Rázvor – 305mm cize najst karoseriu na to, popripade ako sa spomenulo upravit kupenu kasnu, alebo ti dam kontakt na Gucciho ( mne robi karoserie ) a ti spravi namieru ABS kasnu ( co chces, mne robi Toyoty,teraz robi patrol, a ine )
o uchytenie na podvozok by som nemal obavy - uvidis ;-)
a čo sa náhradných dielov týka, tak minimálne podľa toho čo som našiel na CZ a SK eshopoch tak to nevyzerá tak biedne - to som az tak nepozeral, niektore veci su univerzalne, ten podvozok by mal byt konstrukcne kompatibilny s hocicim v 1/10
sorry za možno blbé otázky ale snažím sa zorientovať... - ziadna otaska nie je blba, len odpovede :FINE:
aký je rozdiel medzi podvozkom MEX110 a tým T-10 ??? - v konstrukcii a v komponentoch
Kazdy podvozok a kazdy komponent ma nieco charakteristicke, cize je to na tebe, co si vyberies
Ja mam Mexinu a 2 podomacky vyrobene modely. Teraz robim s Vaterou podvozkom. Vsetko ma to svoje, preto sme modelari a nie len zberatelia modelov
pozri, nic z toho, co je na trhu, cize SCX10 axial, Vaterra, RC4WD, Mex nie je zle. rozdiel je v prevedeni, materiale pouzitom a rieseni nejakych malickosti. Cele je to o tom istom koncepte podvozku. Mex pouziva komponenty RC4WD, ako napravy, rozvodovku, linky, capy atd. Dam ti to polopate: Axial: C - kovovy ram s plastovymi suciastkami vyrabany od r2008. Vyhody: dostupnost nahradnych dielov, dobra spolahlivost, velka uzivatelska zakladna, uzke napravy 180mm, cena Nevyhody: relativne maly rajd, obmnedzena moznost uprav podvozku ( dlzka ) Vaterra: C - kovovy ram s plastovymi suciastkami vyrabany od r2015 Vyhody: konkurent axialu, navrhnuty tak, aby mal vylepsenia, co axial nema, skvely rajd, nove uchytenie prednej napravy a la Lada (3-link s pankhartkou ), moznost nastavenia dlzky ramu, cena Nevyhody: torqtwist kvoli dlhym linkom, po zuzeni naprav a skrateni podvozku je to ok ( v serii ma to giganticku lexanovu karoseriu a je o dost sirsi ako Axial ), zatial malo majitelov a kratka doba na odskusanie spolahlivosti komponentov G-Made: C - kovovy ram s plastovymi suciastkami vyrabany od r2015 Vyhody: konkurent axialu, skvely rajd , cena a mnozstvo doplnkov v serii Nevyhody: zatial malo majitelov a kratka doba na odskusanie spolahlivosti komponentov, trochu horsie komponenty RC4WD: C - kovovy ram s plastovymi suciastkami vyrabany od r2015 Vyhody: skvely rajd vdaka Yotam napravam, kovove komponenty ( napravy, prevodovka, rozvodovka, kardane, tlmice ), cena ( oproti Mexu ) Nevyhody: nie je to crawler, ale expedicak Mex: kovovy ram jednokus Vyhody: overena kvalita, skvely rajd vdaka Yotam napravam, kovove komponenty ( napravy, prevodovka, rozvodovka, kardane, tlmice ) * novinka od Mexu ma dobru cenu ale ma plastove komponenty Nevyhody: nie je to crawler, ale expedicak, vyssia cena
RC4WD ma komponenty, co su kompatibilne s hociktorym z podvozkov
Poznamka: C - ram pozostava z 2 rovnobeznych tvarovanych profilov v tvare C, ktore su spojene samotnymi komponentami ale aj vystuhami.
Ked mas nejake otasky, tak mi daj vediet cez Spravu, ti poslem cislo na seba a mozes sa spytat, co chces cez mobil ( nemam neobmedzeny pausal )
Veľmi veľa záleží od toho, čo chceš s modelom jazdiť. Od toho by sa mala odvíjať Tvoja voľba podvozku.
Pokiaľ chceš mať scale auto a páčia sa Ti jazdné vlastnosti podobné reálnym autám, volil by som medzi Mexom a DCC podvozkom, ktorý je tuším stále na predaj tu na bazári. Gelande 2 od RC4WD tiež nieje zlá voľba, ale železo je železo (môj názor)
Ak chceš mať defa na trial, alebo je pre Teba dôležitá prejazdnosť terénom, volil by som iný podvozok. Napr. Vaterra Ascender.
Čo sa týka karosérie, na výber máš myslím kasne od RC4WD a .. neviem :mrgreen: .. kedysi to bola čína od nejakého chlapíka
Zdravím Vás všechny, tak jsem se stal (ne)dobrovolným majitelem T-10 podvozku (proč a jak zde prosím neřešte). Po té co jsem si zde přečetl to není asi žádná výhra ale vyhodit je ho asi taky škoda. Nicméně mám dotaz. Jestli je tu na foru někde rozebráno stačí mi link. U tohoto podvozku je na nápravě v pouzdru diferenciálu pevný převod tzn. hruška a kolo, ale chtěl bych nápravu s klasickým diferenciálem tzn. s klecí a planetami. Existuje nějaké řešení - náprava s diferenciálem, nebo dají se dokoupit planety? prosím poraďte, děkuji
je mi jasný že v terénu musí být dif. zamknutý, jenže tady nejsou, tady je převod napevno. Při plné výchylce kol, to hrne gumy a jede téměř rovně. To auto s těmi pevnými převody vůbec nezatáčí, proto se ptám po diferenciálu, chtěl bych aby to pěkně jezdilo.
Martin Březina 17.y.o Jeep jk truggy - C2 class #sockacétrojka - C3 class Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1 Budu kupovat gaze 69 1:1 Nejdůležitější je výkóóóón !!!! http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Děkuji za Vám za podporu, že to tak asi má být vyplývá z toho že je to u většiny podvozků. Plánuji tam motor 55T Cravler Special3, takže by to mělo jezdit celkem pomalu (snad). Ale přesto se vrátím k mému původnímu dotazu na nápravu s diferenciálem (klec a planety)? Chápejte jsem tu nový a i když jsem si toho dost přečetl, tak vše vědět nemůžu. Jakmile se stavba trochu rozběhne dám vědět a když se zadaří tak budu i jezdit.
Třeba u SXC10 je možno nápravu differencialem doplnit. Jak je to však zde to netuším. Ale uvidíš sám, že až se dostaneš na povrch s nízkou adhezí, nebo s velkými nerovnostmi (kořeny, kameny) tak s otevřeným differencialem toho moc nepřejedeš. Mám dva kamarády, co to měli u SCX10 otevřené a oba to zase uzamknuli. Jinak co se týče motoru, nevím, jaký je zde převodový poměr a co chceš jezdit, ale na expedici je tak akorát 35závitů. (zase porovnávám s SCX10)