Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Tuning Axika SCX10

Tak před týdnem jsem se stal hrdým majitelem tohoto auta :-)
Hodně jsem o něm slyšel a popravdě jsem měl prvně spadeno na Forda F350 High-Lift od Tamiye, dokonce jsem už ho měl i zarezervovaného, ale nakonec jsem se rozhodl pro SCX-10 a nyní můžu říci, nelituji. Na to, kolik má tenhle podvozek už najeto, vykazuje opotřebení exponovaných dílů malé, nebo minimální. Taky celkové technické zpracování, tvarovaný ocelový rám, ponitridované pístnice olejových tlumičů, atd. se mi moc líbí. Nejvíce mě na něm překvapily asi kulové čepy, které mají opravdu minimální vůli a to i přesto, co už to má najeto. U tamiye litají už fungl nový kuláče, což pak jetý :-( Vůbec vůle na tomto stroji jsou malé, třeba domky zatáčení, nebo tlumiče. Pár výhrad bych měl, ale jinak jsem velice spokojený.
Chtěl bych znát v tomto tématu i Vaše připomínky, nebo náměty, co by se dalo ještě vylepšit na tomto skvělým podvozku, piště prosím.
Naposledy upravil(a) Slick7 dne 05.05.2011 8:16, celkem upraveno 1 x.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
PetrBarty
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 31.12.2009 0:00
Bydliště: Děčín

SCXko vylepšovat už asi moc nejde :mrgreen: celkově to je postavený opravdu dobře. Asi jediná připomínka... jestli tam máš origo tlumiče a jsou naplněný až po okraj tak bych z nich olej odebral tak do půlky, auto potom bude krásně kopírovat terén.
Těším se co vymyslíš za vychytávky :wink:
Uživatelský avatar
Maximo
Píšu hodně
Příspěvky: 1291
Registrován: 19.03.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

mě osobně to fungovalo parádně i s plnejma tlumičema......hodně záleží taky na váze auta, ale jinak opravdu není moc co vylepšovat, snad jedině si hrát s rozložením váhy.....
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"
Uživatelský avatar
Lupino
Uživatel
Příspěvky: 109
Registrován: 06.11.2010 0:00
Bydliště: Česká Třebová

ale jde třeba rozložení vahy níž a doprostřed Dle Milana ja bral inspiraci od nej dot se tím posunul boční naklon k lepšímu
Uživatelský avatar
Flare
Uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: 27.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele: WWW

u SCX je základ přejít na tuningový C huby na předku, pak delší a ohnutou spojovačku a změnit šroubky co ty C drží za červíky, pak jde dosáhnout o pěkných pár stupňů lepší zatáčení.

Dál jezdím baterky na bocíh rámu a samozřejmě větší 110mm tlumiče ...

Podvozek je jinak skvělej ... :tleskam:
/Flare

1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT
1:1 Toyota Land Cruiser 150
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Tak jsem změnil název tohoto tématu, protože bych zde rád uvedl některé své výtvory a případně se i dozvěděl, co by se ještě na tomhle už tak skvělém podvozku dalo dodělat, upravit, nebo vyrobit.
Jako první jsem udělal plato na držení serva, které jsem koupil poškozené. Ani nevím proč ho minulý majitel tak ořezal, jak ho ořezal, ale defakto ho zničil a zničené věci, i když funkční, nemám rád. Taky mě překvapila cena nového origo plata za pár je skoro 350,- plus poštovné!
Jako další jsem udělal zkrácenou verzi horního chytu náprav a jako třetí, mám v plánu udělat nové domky řízení aby bylo možné přehodit spojovací tyč řízení ze předu do zadu, aby to konečně zatáčelo, jak má.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Ozy
Nově příchozí
Příspěvky: 76
Registrován: 22.01.2011 0:00
Bydliště: Karlovy Vary

Cau,
k cemu je dobre mit zkraceny to "V" ( horni uchyceni naprav ) ??
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

No, to je proto, když chceš mít jinou rozteč náprav, v mém případě to předešlí majitel upravoval na kastlu D90. Já bych mohl tímto způsobem nabídnout díl, na přání každého. Originál axik, umožňuje jen jednu délku.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Ozy
Nově příchozí
Příspěvky: 76
Registrován: 22.01.2011 0:00
Bydliště: Karlovy Vary

Takze to vlastne neni tunnig, ale jen uprava pro kastli :wink:
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

No, pokud to dáš na auto ve stejném rozměru, jako původní, ale v tomto provedení, je to tuning a pokud to dáš na auto v jiném rozměru, je to úprava s tuningem :-) Důležitá je přeci funkčnost a vzhled.
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Pokud se ti povede pořešit zatáčení za nápravou, myslim, že ti lidi budou líbat ruce:). Akorát se trochu bojim, že tam bude strašně málo místa na spojovačku, vzhledem k výstupu kardanu a k tlumičům. Bude muset bejt nějak poohejbaná, aby se tam k tomu všemu vlezla a nikde nechytala.
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

No, já touhle cestou ohýbaný tyče nechci jít, chci udělat nové domky řízení, takže páky řízení se přesunou výš a tím bych mohl docílit toho, že se tam žádný takový zgarb dělat nebude muset. Páky budou vyměnitelné, takže to bude dost variabilní, servo zůstane kde je, jen na jedné straně nápravy bude dvojpáka řízení. Napsal jsem to trochu srozumitelně?
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Maximo
Píšu hodně
Příspěvky: 1291
Registrován: 19.03.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

no....řízení BTA(behind the axle) je už nějakou dobu v nabídce výrobců tuningu na axíka a řeší se opravdu domky řízení s pákama nahoře a lehce tvarovnou spojovačkou ale v žádném případě se nenechává páka serva ve předu, protože tato úprava se nedělá kvůli zatáčení, na to to vliv nemá, ale kvůli místu před nápravaou kvůli crawlingu......jinak nápad dobrej, počkám si na to.... :idea:
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"
Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1045
Registrován: 27.02.2011 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele: WWW

Můžeš sem dát foto?
TT, TLT, CC-01 Pajero, CB-MB Actros, TXT-Tarantule, T813TP6x6, T816Morpho, SCX10 atd.
Uživatelský avatar
Maximo
Píšu hodně
Příspěvky: 1291
Registrován: 19.03.2009 0:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

klikni si na BTA v mém příspěvku
Youtube
Kečup

___oooo
/ | [____],
I---L-OlllllllO-
()_)()_)-0-)_)

"dokud se to nekutálí, je to pod hranice možností"

Zpět na „SCX10“