Chtěl bych tady založit takovou poradnu kdo jak ladí jízdní vlastnosti svého auta.
Je jasný že se to nedá říct jednotně každé auto má jinou váhu a jinak rozložené vnitřnosti takže se chová jinak měli by to být všeobecné doporučení.
Jaký olej ten původní se mi zdá moc hustý
dále bych chtěl vyměnit pružiny za měkčí pouštěl se někdo do toho a chce se podělit o zkušenosti.
Mám stejný poznatky. Už je objednaná sada měkkých pružin a místo původní 30-ky to vidim na 15-ku olej. Jěště to bude chtít něco málo závaží do kol a snad to bude ok. Časem se chci ještě pokusit o přesun baterií více dopředu nebo použít lehké lipolky.
Jízdní vlastnosti jsou excelentní pokud se do auta investuje (tenhle podvozek vyhrál kategorii S2 na RCTT). Nutností jsou žluté pružiny horní i dolní, portálky pro lepší světlou výšku, závaží do kol, baterky na nejnižší část rámu (v prohnutí) a rozložení váhy 50 na 50, pak se to chová excelentně (samozřejmě nutnost zpomalit).
Chyby zatím snad jen - malý rejd (zlepší portály), vytrhávání páky od serva (duralová) a mizerné základní gumy (flat irony)
/Flare
1:10 Tatra 813 Kolos 8x8 RCTT 1:1 Toyota Land Cruiser 150
Já sem vzal taky červený, 4ks těch delších, uvidim při ježdění.
Tady se klasicky ukazuje jak může mít každej úplně jinej setup.
Já třeba du přesně opačnou cestou než Flare.
Auto je pro většinu lidí dobrý už v základu, stačí pár drobných úprav. Dle mého názoru je na expedice spíše potřeba zrychlit. Zkrátka některý překážky se dají také přeskočit (to asi v rctt neznají :lol: )
Portály jsou pěkný leč na běžný typ poježdění zbytečný. Akorát rozsiřujou rozchod. A flat irony mi taky tak hrozný nepřijdou (záleží hodně na povrchu, nerad bych paušalizoval)
Samozřejmě souhlasím s tím, že peníze mohou přinést další zlepšení, ale to radši budu investovat do elektroniky. :wink:
Nicméně předpokládám, že tvůj původní dotaz nesměroval na přestavbu auta pro závody v trialu, ale spíše šlo o poježdění na expedici. Jinak info viz Flare.
PS: nebrat nic dogmaticky, ten správný setup si každý musí najít pro své ježdění sám. Lepší než se ptát je zkoušet.
Auto bude na expedice teď mám hl,scx stavím pro kluka a ten podvozek se mi líbí tak ho budu dávat i pod svého hiluxe tak se ptám že bych si ušetřil trápení
Tak ja to mam udelany tak, ze jsem v prvni rade prendal baterku dopredu, vzadu to je fakt moc vahy na zadek, furt se to do prudkyho kopce prevracelo, potom jsem nandal radnou porci cinu do kol, to vidim taky jako jednoduchou a pritom velice ucinnou upravu zajistujici lepci jizdni vlastnosti. Motor jsem mel 55T, pujcenej a to byl dost snek, tak tam je ted 45T a je to celkem znat (23 zubu pastorek) uz to na delsi presuny i dostatecne jede. Asi tak rychla chuze rekl bych. Dale mekci pruziny to chce urcite, olej sem nechal puvodi, neprijde me spatnej. Pak mam jeste hlinikovy huby od 3 racing, ale to na jizdu nema vliv, jen je to jako celek tuzsi. Mizernej rejd to je jasny, moc neovlivnime, portalky resit nebudu. V budoucnu snad jeste ty gumy, ale kdovi jestli, tydle zas tak spatny nejsou, jezdim jen v suchu a na tvrdym povrchu a jinac myslim ze za levny penize velice schopny vozitko. Je to tank, vyjede dooost
Traxxas Sumec, RC4WD rock crushers 40, Tekin RX8 / T8 1550 kv 2x3S paralel, trialek, crawleni, takovej mazlik..
Tak já se také přidám se svými poznatky. Motor jsem použil 35T, pastorek 16Z. Olej jsem dal losi 15W,pružiny se mi zdají být při váze auta 2,8kg tak akorát. Přidal jsem závaží do kol (váha celého kola) předek 220g, zadek 200g, gumy jsem nechal původní a nezdají se mi špatné. Rozložení váhy je asi tak 50/50, baterku jsem nechal nad zadní nápravou. Pro zvětšení rejdu jsem použil CVD přední poloosy a ještě asi pořídím nový model předních kamenů s lepší geometrií přepákování řízení. A už mám objednaný 4link, ten zmenší zkrut šasí při záběru.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Ja se pridam trochu z obecnejsiho hlediska. Jak uz lestat psal, zalezi na konkretnim autu a hlavne taky na pouzivani. Co je dobre pro RCCT, nemusi byt dobre pro expedice a naopak. V RCCT jde o to projet trat co nejlepe, u scale expedic by melo jit o to, aby se auto chovalo co nejrealnejs. Tudiz je idealni, aby bylo schpny vyvinout aspon rychlost chuze, Mike ma pravdu, ze nekdy se za to musi proste trochu zabrat. Dal bych se nebal dat klidne hodne mekky pruziny. V kombinaci s dovazenim kol auto nebude poskakovat po nerovnostech jak nakopla koza a jizda bude vypadat plynulejs. Flat Irony se na expedicich zatim osvedcily myslim moc dobre, samozrejme kazda guma nekde exceluje, ale holt koukame u expedic i na vzhled auta. Nebo aspon valna cast lidi.
Na ten 4-link pozor, instaloval jsem tam ten od TCS a bohuzel SCX-ko je v tomto smeru trochu nedodelek, protoze proste nema moc mista nad napravou a tak pak vecne konci zaborena v horni casti ramu. Muzes to prorezat, muzes zvednout cely auto nebo muzes udelat vubec nejlepsi vec a to misto SCX si poridit X-Trail :lol: :lol: :lol: