Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Ahoj,
jak již mnozí víte domluvil jsem se s Yankem, který je jeden z prvních majitelů Venom Creepera u nás na jeho zapůjčení. Koupil si 2 jelikož je plánoval použít na svůj projekt, na tento nedošlo tak se uvolil jednoho mi půjčit na sestavení a zdokumentování této stavby.
Za což mu velice děkuji :wink:

Takže se pohodlně usaďte a jdeme na to:

Hned na začátek musím předeslat, že můj dojem z modelu je velice dobrý. Za cca 230 USD dostane majitel kvalitní model, který byl vyvinut s přehledem a důrazem na závodní crawling a nabízející několik "vychytávek" oproti konkurenci.
Mezi hlavní patří:
Diferenciály, které lze snadno zamknout a odemknout (v úpravě i přes 3 kanál).
Beadlox systém ringů uchycení pneu na ráfku.
Systém pro uchycení závaží v ráfcích.
Velké úhly zkřížení náprav díky originálně tvarovaným spodním linkům.
Centralizované a nízko položené těžiště.

Strategické díly jsou již kvalitní (tunningové) což je další výhodou. Model je vyroben z kvalitního plastu plněného skelnými vlákny (trochu mi připomínal ten na tamiya TA05) Všechny díly jsou již vylámány a prosty jakýchkoliv otřepů.

Takže jak stavba probíhala? Vše šlo dobře až na pár detailů a jednomu průseru ze strany Venomu. Manuál je přehledný a stavba je jednoduchá.

Stavěl jsem vše tak jak je popsáno v manuálu, bez jakýchkoliv vlastních uprav a změn.

Stavba:

Takto vypadá krabice velikosti jen o málo větší než krabice od bot
Obrázek

Všechny díly jsou zabaleny v malých pytlících a ty tématicky rozděleny ve větších označených pytlích.
Obrázek

Převodovka má plastové tělo a všechny převody, moc se mi nelíbí, že její spodní část tvoří spodní plate auta a bude tak hodně na ráně. Pevnost obalu také není kdovíjak veliká, ale po smontování tvoří celkem pevný kompaktní blok.
K převodovce je dodáván pastorek 15T - 48P
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Po smontování převodovky na ní přijde zboku alu žebrovaný držák regulátoru a ze předu držák motoru s integrovaným malým chladičem. Zde byl první problém, šrouby kterými se tyto 2 díly přimontovávají k převodovce jsou pouze na 1,5mm imbus. Držák ESC ještě šlo díky relativně krátkým šroubů přidělat, ale držák motoru má jednou tak dlouhé šrouby, které se sami zařezávají do plastu. A zde je problém toto jde tak ztuha, že to šroub nezvládne a povolí a imbus se protočí (předesílám, že nemám žádný ometený šmejd ale kvalitní titanový šroubovák) Takže řešením by bylo dát větší šrouby s větší hlavou alespoň 2 nebo 2,5 mm (ničemu nevadí mají tam prostor)
Obrázek

Linky jsou netradičně zprohýbány pro možnost velkého křížení náprav.
Obrázek

Přidělávají se přes kovové soudky přímo na tělo převodovky pod 2 "křídla" která tvoří spolu se spodkem převodovky vlastní spodní plate auta. Nepřijde mi to úplně ideální toto místo dost na crawlerech trpí a "křídla" nejsou moc silná, navíc se na ně rovnou přidělávají bočnice schassis a je vidět, že toto místo není tak pevné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Celek zpevňuje až horní klec baterie, která je současně i horním držákem tlumičů. Pro mě je velice nevzhledná, ale nebude jednoduché ji vyměnit, hodně zpevňuje celé schassis díky tomu že je i ze z hora přišroubována k převodovce a zboku k postranicím.
Obrázek
Obrázek

Namontované spodní i horní linky - tímto je schasis připraveno na montáž os a tlumičů. Váha kompletního schassis s linkama je 395g.
Obrázek

Kardany jsou hezky zpracované CVD bohužel s plastovými těly, vzhled k tomu, že se moc nevysunují a zasunutá část je dost velká mohli by něco vydržet.
Obrázek
Obrázek

Co se mi na Creeperovi líbí jsou osy. Kovové planetové diferenciály a CVD shafty.
Obrázek

Přední polovina plastového obalu osy s místem kde je vyvedené "šoupátko" kterým se zamyká nebo odemyká diff.
Pod obalem je samotné šoupátko a jeho krytka a aretace. Toto je na přední části osy a má 2 polohy zamčeno/odemčeno. Při zamykání je občas pootočit kolama aby trny lockeru správně zapadly. Ve standartu je zamykání možné pouze rukou, ale lze dokoupit sadu pro ovládání 3 kanálem.
Obrázek

Vnitřek planetového diferenciálu s kovovými převody.
Obrázek

Pohled na již zkompletovaný diff a na jeho aretaci červeným alu prstencem.
Obrázek
Obrázek

Vnitřek osy
Obrázek

Principem zamčení diferenciálu je že se do něj zasunou, nebo z něj vysunou 3 ocelové trny umístěné v alu červeném prstenci. Tyto trny se zasouvají do dírek na bočním vnitřním kole diferenciálu a tímto ho blokují.
Pohled na detail trnů
Obrázek

Do tohoto červeného prstence, konkrétně do jeho drážky zapadá v obalu osy "šoupátko", kterým je ovládán.
Pohled na zamčený diff
Obrázek

Pohled na odemčený diff
Obrázek

Obaly os na sebe před sešroubováním doléhají jen ve střední části a směrem ke koncům se rozevírají, nevím jestli je to záměr, nebo nedokonalost výlisků.
Obrázek

Po sešroubování a nasazení "C" již vše na sebe pasuje jak má.
Obrázek

Jediný vážný nedostatek, chyba výrobce je že se podařilo do této stavebnice dát jeden konec CVD shaftu, který není navrtán tudíž jeden shaft nelze sesadit
Obrázek

Připravené knuckle s ložisky a kovovými pouzdry, na kterých se otáčí. Každá je levá a pravá kvůli náklonu osy který eliminují a udržují tak linii řízení v rovině. Osy mají díky knuckle které jsou dobře řešené velký úhel zatáčení - 40 stupňů tento uhel je zvládán díky CVD shaftům.
Obrázek

Sesazené osy včetně shaftů a hexů kol. Které jsou alu a jištěné červíkem a přesně dosedají na ložisko. Po sesazení os není nikde ani sebemenší vůle a vše funguje jak má. Vespodu každé osy je zepředu plate, která chrání řízení a funguje jako nárazník. Šířka osy včetně knuckle je 183mm a váha 185g.
Pár pohledů na osy
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Již kompletně osazené osy přední se servo plate a linky řízení, zadní s linky, které ji aretují na pevnou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uchycení os k schassis je přes 4link, který je dobře vyřešen a neměl by zde být žádný problém.
Obrázek
Obrázek

Tlumiče jsou olejové s plastovým tělem a alu doplňky. Zajímavá je kombinace vnitřní a vnější pružiny díky čemu je v klidovém stavu u tlumiče poloviční zdvih a tlumič se buď zkracuje, nebo prodlužuje z tohoto "0" bodu. Díky tomu je Creeper celkově níže posazený. Jinak jsou tlumiče klasické součástí stavebnice je i olej 25WD. Tlumiče fungují perfektně a mají hladký lehký chod.
Obrázek
Obrázek

Umístění tlumičů na podvozku je klasicky přes ocelové soudky do přesně daných držáků na osách a na horní klec schassis.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pneu jsou široké z perfektně měkké směsi a se směrově určeným jemným vzorkem. Jejich součástí jsou měkké memory foam "paměťové" vložky.
Obrázek
Obrázek

Ráfky jsou plastové se silnými alu ringy, které mají systém beadlox, který se liší oproti klasickému beadlock tím, že i v ringu je prohlubeň do které zapadá rantl pneu. Nevím jak to bude s kompatibilitou, ale myslím že na tyto ráfky půjdou pouze beadlox pneu, které mají rantl jak zevnitř tak i zvenku. Vevnitř jsou ráfky připravené na montáž originálního závaží, které se prodává jako tunning (není vůbec součástí stavebnice) v různých váhách a toto je zde fixováno pomocí šroubů. Celkově ráfky vypadají kvalitně a co se týká designu tak se mi moc líbí. Jediná výtka je že jsou až možná moc široké.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Kompletně sestavené kolo bez jakéhokoliv závaží váží 220g. Zde v porovnání s RC4WD Crazy Krawler a Magnums DT Narrow.
Obrázek
Obrázek

Kompletně sestavený Creeper váží 1750g je to rozměrově macek jeho rozvor je 317mm a rozchod k vnějším hranám pneu 275mm. šířka samotného schassis je 85mm a jeho výška od země v klidové poloze je 65mm.
Jinak celkově nikde není žádná vůle vše do sebe pasuje jak má a podvozek je perfektně funkční.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Křížení náprav, díky chytře tvarovaným spodním linkům a konstrukci tlumičů, je prostě velké.
Obrázek

V porovnání s mojím RC4WD Copperheadem má Venom Creeper stejný rozvor a rozchod a to mám na Copperovy extendery které ho rozšiřují o 1,3mm na každé straně. Navíc díky širším ráfkům a pneu je Creeper širší.
Takže oproti Axialovi má celkem o dost větší rozchod.
Zde jsou fotky pro porovnání s mojím Copperem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Závěrečné shrnutí.
Myslím, že se jedná o kvalitní model a až na pár chybiček jeho stavba probíhala jak měla. Crepper oproti Axialovi nenabízí tolik možností k variabilitě nastavení, na druhou stranu jeho nastavení si myslím je dost ideální a defakto k nějakému podobnému se majitelé Axialů časem dopracovávají. Mile mě překvapilo, že na modelu vše pasuje a sedí jak má, je absolutně bez jakýchkoliv vůlí a co je hlavní funguje (alespoň co se suchého testování týká).
Těžiště je centralizované a situované co nejvíce dolů. Tomuto jen nenapomáhá horní klec pro baterie. Sám výrobce doporučuje používání LiPo baterie aby těžiště moc nestouplo.
Já osobně bych horní klec vyhodil, schassis zpevnil pomocí alu linků a vyrobil jiný držák tlumičů. Lipo bych umístil do schassis z boku tam kde je míso na regulátor.
Tímto by se ještě těžiště snížilo.

Zítra ještě sestřihám video ze stavby tak se máte na co těšit :wink:

Tom
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Parádní článek jak už se u tebe stává zvykem:) úplně se mi na tu potvoru sbíhaj sliny...a co s tim neprovrtanym shaftem? proběhla nějaká reklamačka, nebo se to řešilo domácí úpravou?
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Díky.
Vzhledem k tomu že není Creeper můj ale Yankovo tak jsem to neřešil nijak :idea:
Co jsem mluvil s Yankem má nějakého šikovného strojaře pro kterého to vyvrtat nebude problém :wink:
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos
Uživatelský avatar
cores
Sběratel
Příspěvky: 4839
Registrován: 24.11.2008 0:00
Bydliště: Holešárna

Luxusní příspěvek!
Líbí se mi jednoduchost zamknutí difu a gumy co mají krásnej vzorek.
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Diky za informace o stavbe.

Creeper je rozhodne zajimavej stroj, ted by to chtelo jeste vedet kolik vydrzi a co bude odchazet. Uz se o tom zacina psat, ale jelikoz o creeperu neuvazuju, tak sem se zatim neobtezoval to moc cist.

V kazdem pripade mam par postrehu:
Beadlox system. Toto sem trochu nepochopil. Nerikam, ze by nefungoval nebo ze by slo o spatny princip, ale proboha proc ?
Existuje milion vyrobcu kol i pneu, ktery jsou kompatibilni a ted tohle. Pokud bych chtel jiny pneu musim vyhodit i rafky. :roll:

Konstrukce vsechno se sesroubuje se vsim je trochu zahadou. Verim, ze pokud bych nechtel nic upravovat, tak to pojede. Ale s tema upravama to bude horsi. Me treba vadi poloha uchyceni tlumicu shora na naprave, tim se sice odstranilo slabe misto axika s malym prostorem mezi linkama a tlumicema, ale zazdil se tim prostor pro umisteni baterek na naprave. Skoda. Taky bych to videl nakonec na LiPo umistene na prednich linkach.

Naopak potesujuci je pritomnost CVD v zakladu. A snad i lepsi tlumice nez byly u Axiala. Trvanlivost shaftu se taky ukaze, ale tezko budou horsi nez AX10 (to dokazala jen Tamiya s CR-01). A pouziti 4-linku vidim taky jako dobry tah, stejne to u axika kazdej predelava.

Technickou inovaci je bezesporu zamykani diferencialu. Je to nove a nevyzkousene. Tezko rict jestli to je plus nebo minus pro zavody, jednoduchost vs. moznosti. To si kazdy musi vyzkouset sam. Ale je to zajimavy. Chtel bych to videt v praxi. Trochu me desi pouziti 2 serv na kazdy naprave pri 4WS, budu to muset nekde skouknout, jak se to tam vsechno vejde. Ted sem si vzpomnel, ze to snad resili nejakym bovdenem a servo je jinde.

Svetla vyska ma v podstate dokonalou hodnotu. Zhruba tak vysoko se nastavuji zavodni stroje. Pokud ty tlumice budou dobry, pak nebude treba nic menit.

Uchyceni tlumicu mimo sasi je taky trochu zahadne, ale proc delat vyzkousene, kdyz to muze byt jinak. Tady me napadla jen souvislost s pouzitim jineho chassis. To se muze hodit jak pro zavody tak pro scale uz kvuli tem napravam.

Celkove bych to zhodnotil vetou:
Cesta proti proudu za lakavou cenu.
(a ta cesta vubec nemusi byt spatna) :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Více méně s tebou souhlasím.
Co se kvality dílů a zpracování myslím, že vydrží a nebude toho moc co bude odcházet.

Beadlox system. Toto sem trochu nepochopil. Nerikam, ze by nefungoval nebo ze by slo o spatny princip, ale proboha proc ?
Existuje milion vyrobcu kol i pneu, ktery jsou kompatibilni a ted tohle. Pokud bych chtel jiny pneu musim vyhodit i rafky

Tak tak mám stejný názor cítím z toho za každou cenu se odlišit a přijít s "inovací" v reálu je to imho úplně jedno nevím o nikom kdo by měl problém se zouváním pneu u beadlock.

Konstrukce vsechno se sesroubuje se vsim je trochu zahadou

Tak tak také mi to úplně nevoní. Schassis je dost nepevné pokud se neprošroubuje s pro mě hroznou klecí na baterii.
Mě by se lipo bat. líbila buď jak píšeš na linkách, nebo pro mě ještě lépe z boku v prostoru držáku ESC místo něj tam by menší 2článek krásně sednul.

Tlumiče se mi zdají hodně dobré a hodnotím je kladně, myslím že snima problém nebude a i díky nim podvozek funguje velice pěkně.

"Držák" tlumičů je přišroubován ke kleci baterie takže půjde sundat a doplnit alu linkem a přidělat tak jinak k schassis.

Ano ovládáni difflockerů se řeší u třetího kanálu pomocí táhla v bovdenu. Jinak v základu je zamykání a odmykání pouze ručně. Funguje dobře, Akorát ten vnitřní plastový ovládací mechanismus mi přijde chatrnější a uvidí se časem co vydrží.

Jako celek mi Venom přijde takto v základu funkčnější a lepší než axík v základu . Samozřejmě ten nabízí více možností nastavení a úprav. U Venoma je toto dané, ale funkční a zajímavé.
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Sem se tak zbezne dival na reakce na rccrawler.com a prekvapily me 2 veci:

- pokud pouzivas rucni diff lock, tak pod tlakem ma tentedci se uvolnit
- linky pootoceny o 90 stupnu kolem svy osy, to dava sakra smysl, misto rohu trciciho proti zemi je pruhyb na zapadnuti kola pro vetsi rejd.

Jinak se zda mit pozitivni ohlasy.
Obrázek
Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

pokud pouzivas rucni diff lock, tak pod tlakem ma tentedci se uvolnit

Jo tomu bych také věřil, také mě to napadlo když jsem to sesazoval. Vývod šoupátka co ovládá ten aretační alu kroužek má na sobě zvenku přišroubovaný dílek, který má na sobě malinkou kuličku a na ose jsou 2 důlky, které vymezují zapadnutím této kuličky 2 polohy pro to šoupátko. To jak to jde ztuha se upravuje přitažením šroubku. Toto je vlastně jediná fyzická aretace pokud se to ochodí může se to přepínat pod zátěží nebo po zavadění v terénu to si dokážu dost dobře představit.
Ono celkově manuální ovládání těch diffů je pro crawling hodně diskutabilní. Přes 3 kanál je to něco jiného.

inky pootoceny o 90 stupnu kolem svy osy...

Jo to je určitě dobré, využije se tak plný rejd, protože nyní při max rejdu se lehce dotkne hrana pneu linku.

Jinak velikost rejdu je také další výhoda oproti axialovi :idea:
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

tomsoyer píše:Jinak velikost rejdu je také další výhoda oproti axialovi :idea:


No axial zas nema tak spatnej rejd ani v zakladu. Naopak pri zacatku prodeju byl hodnocen jako crawler s nejlepsim rejdem, co se dal sehnat.
(treba oproti wheely kingovi, Goliathovi atd...)

Nicmene je jasny, ze pouziti CVD dava prostor pro zlepseni a creeper je ma uz v zakladu. U axiala jako tuning, na druhy strane Axial je na trhu uz nejakou dobu. Ja uz ho mam vytunenej a nemuzu si stezovat. Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

Konečně jsem se dostal k tomu abych sestřihal video ze stavby - zde je

http://www.youtube.com/watch?v=12tHPdkgkQA
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos
Uživatelský avatar
l3stat
Uživatel
Příspěvky: 141
Registrován: 01.01.2009 0:00
Bydliště: Golčův Jeníkov

bylo by možné tenhle model používat na trial jestli by pasoval do nějaké kategorie
JirkaW
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 28.11.2008 0:00

Tak jak je pouze v kategorii X. Když mu prodloužíš rám nad nápravy a uděláš boudu z nákladního auta, tak v kategorii P. A když ho doplníš o ochranou klec tak v kategorii S.
Uživatelský avatar
yanek
Uživatel
Příspěvky: 362
Registrován: 30.11.2008 0:00
Bydliště: Záběhlice

tomsoyer píše:Konečně jsem se dostal k tomu abych sestřihal video ze stavby - zde je

http://www.youtube.com/watch?v=12tHPdkgkQA


Skvělá práce, díky alepoň budu mít jedno pořádně postavené auto :lol:
Uživatelský avatar
Vita_Valke
Nově příchozí
Příspěvky: 49
Registrován: 02.03.2009 0:00
Bydliště: Valkeřice - okr. Děčín
Kontaktovat uživatele: WWW

vypadá moc hezky, po něčem takovým pokukuju, kdo to prodává?
Uživatelský avatar
tomsoyer
Nově příchozí
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2009 0:00
Bydliště: Ceske Budejovice
Kontaktovat uživatele: WWW

ebay :lol: :lol:
Budweiser beetles - Crawler
RC4WD Copperhead
Novak Rooster Combo
Sanwa MX3 FHSS 2,4
Flickr My photos
YouTube My videos

Zpět na „Venom“